5FJSKFJSKGJES Skrivet 7 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2010 (redigerat) Jag har nu skapat min första css-hemsida. Jag tar gärna emot feedback, även fast det kanske inte finns allt för mycket att kommentera ännu. Men sidan kommer bli bättre med tiden. Nu finns det iaf fyra flikar, startsida (med nyheter), videos, länkar och gästbok. http://uone.webege.com/index.html Redigerat 7 Juli 2010 av 2FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 7 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2010 Tycker att färgvalet på navigationen är märklig. Dessutom flyttas den gråa innehållboxen på sig beroende på fönsterstorlek/skärmupplösning. Mitt tips till dig skulle vara att se till att allt hålls på ett fast ställe, helst i mitten av webbläsaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 7 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2010 (redigerat) Jo, den färgen är kanske lite märklig :P. Men själva färgen då man håller över knapparna passar. Kanske ska byta ut det rosa på knapparna. Har någon nått tips på vilken färg? Har för mig att det finns en hemsida (eller hemsidor..) där man kan kolla in sidorna utan att byta själva storleken på riktiga skärmen så att säga. Jag vill gärna se hur den ändrar sig ^^. Redigerat 7 Juli 2010 av 2FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 7 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2010 Jo, den färgen är kanske lite märklig :P. Men själva färgen då man håller över knapparna passar. Kanske ska byta ut det rosa på knapparna. Har någon nått tips på vilken färg? Har för mig att det finns en hemsida (eller hemsidor..) där man kan kolla in sidorna utan att byta själva storleken på riktiga skärmen så att säga. Jag vill gärna se hur den ändrar sig ^^. http://i23.photobucket.com/albums/b351/Milixi/Others/UoneHemsidaWooWoo.jpg 1440x900 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 7 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2010 Samma som ExorZ, men om jag drar ihop fönstret lite så blir det rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 7 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2010 (redigerat) v2 ute nu! Helt ny design med nya flikar!. Redigerat 8 Juli 2010 av 2FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 9 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2010 Betydligt snyggare var den, men centrera sidan och lägg in lite grafik. Den är så tråkigt, ingen färg! ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 9 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2010 Din hemsida ser ut att passa bra på en PSP eller en mobil, men inte på en dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 9 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2010 Det är faktiskt min första CSS-hemsida :P. Ska försöka centrera sidan också men har inte lyckats så bra ännu då allt blir fel och man måste ändra allt möjligt i css-filen jag har verkar det som :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sawny Skrivet 9 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2010 Det är faktiskt min första CSS-hemsida :P. Ska försöka centrera sidan också men har inte lyckats så bra ännu då allt blir fel och man måste ändra allt möjligt i css-filen jag har verkar det som :PNej, enklare än du tror ;) Lägg till margin: auto; i din kolumncontanier. #kolumncontanier { ... margin: auto; } Om det inte funkar så kom jag på att du kan ändra float: left; till float: middle; . Annars ta bort float: left; lägg till overflow: hidden; + margin: auto; Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 9 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2010 Sen på nyheter, varför ha en scrollbox för texten? Blir bara irriterande att läsa då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 9 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2010 (redigerat) Sawny - Ska testas :D 95alexander95 - Är scrollen över texten för dig? tycker själv att det är bra att ha scroll där då blir inte själva nyheter-sidan för stor för min smak. Och det är lätt att sköta det så :P. Edit Sawny - fick ingenting att funka tyvärr :/ Redigerat 9 Juli 2010 av 2FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.