Hoppa till innehåll

Cataclysm 5mans, Samt Items, Talents


Rekommendera inlägg

Och eftersom raids "svårighet" förr kom ifrån det faktum att man spenderade mer tid på att samla ihop resistance än att faktiskt raida, bossar med mekaniker skrattretande enkla i jämförelse så, nej, spelet blir inte enklare. Bättre betyder inte lättare. Mer tillgängligt betyder inte dummare.

Det är addons som DBM, Grid + Clique o.s.v som gör spelet enklare.

Ta bort dessa och se era raids falla tillbaka till Naxxramas.

 

Det är underhållande dock, med största sannolikhet sitter dina vänner i ICC10 och tycker att den enklaste versionen av raiden är simpel. Så är det vanligtvis, de som gnäller ser Blizzards försök att få raids att passa de flesta som att spelet dummas ner och blir enklare, men ignorerar hardmodes i 25mans.

Dessa personer kan vanligtvis inte fatta att det är iLevel och inte färg på item som gäller nuförtiden.

 

Spelet innan BC kunde uppfattas som svårt eftersom det aldrig introducerade ett sätt att komma ikapp samt resistance. När folk var i AQ40 (och senare Naxx) var det fortfarande en enorm progression, Strat - LBRS - ZG/UBRS - AQ20 - MC/Onyxia - BWL - AQ40.

I princip varenda raid krävde att man skaffade resistance, gjorde det spelet svårare? Nej, det var ett pissigt sätt att förlänga uselt content. Ta en titt på MC igen och inse att det är en grå grotta med bossar med mekaniker som endast kunde uppfattas som avancerade eftersom spelare sprang runt med 2 attacker var.

Zomg, Ragnaros, se till att alltid ha någon i melee, slå ihjäl sons och loota. BADASS.

 

Spelet var piss.

 

Inget mer snack om det. Folk som tyckte att MC var spelets climax får väl tycka det, det blir så med nostalgi.

Denna tråd är om Cataclysm, items och dess två första dungeons. Gnäll någon annanstans.

Bästa inlägget jag hört under alla 5 år jag vart medlem här.

/salute, /clap.. allt möjligt. Bugar åt dig, fishmaster.

 

Folk som gnäller över att varenda jävla boss är pissenkel har så jävla fel.

Bossarna i vilken expansion som helst är svåra, det är bara DU som är nörd nog att farma gear 24/7 under en hel vecka för att senare köra igång hardcore.

För mig som har bara gjort 7/12 så är Bloodqueen eller council omöjligt för mig, varför? För att jag sitter inte och slösar hela min fredagkväll på en boss ENDAST för att kunna döda den.

Jag säger inte att jag hatar progress, jag älskar progress, men hardcore gör spelet bara tråkigt.

 

En patch är ute i.. lets say 1 månad. Och du dödar 10/10 bossar dom första 3 dagarna, vad ska du göra dom nästa 26 dagarna? Farma samma boss om och om igen?

 

I tbc var det inte svårt, det var bara så jävla enformigt, alla raids då är som wotlks heroics. Skittråkiga.

 

Och btw, ni som säger att spelet har blivit lättare.

Hur kommer det sig att man kunde soloa onyxia som level 70, men inte soloa.. lets say, BT som level 80?

 

 

BTT: Jag älskar dom nya instanserna, dom har äntligen gjort instanser svåra.

Fast jag ogillar dom nya statsen.. dude.. 500+ stamina på plate-tank?

Kommer nog vara 1000+ på tredje stora patchens arena gear..

Redigerat av CHORDAZBA
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hur kommer det sig att man kunde soloa onyxia som level 70, men inte soloa.. lets say, BT som level 80?

Det där borde betyda att gearskillnaden från 60-70 var större än 70-80. Inte att raiderna var svårare.

 

Svårigheter på raids för level X baserat på spelare med gear för level X är det man mäter ju.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Onyxia kunde soloas för att hennes (extremt simpla) mekaniker tillät det.

Vet dock inte någon boss i BT som kan soloas, har sett Magtheridon bli soload av en prot pally men inte mycket mer

 

Det är oväsentligt, problemet är att de som påstår att spelet blir enklare knappast kör det svåraste som finns, ICC25HM, och om de gör det och får ner bossarna, betyder det att det är enklare eller att de är bra?

Blizzard har valt att ta bort det som bara var källa till irritation och anledning till att många guilds inte kom någonvart, reputation (naxx, MC, AQ), resistance (Onyxia, MC, BWL, AQ20, AQ40, Naxx) och onödigt lång progression för att komma ikapp.

 

Bossarna idag är svårare än samtliga bossar innan BC, dom bossarna var som sades vara svåra var för att folks resistances gjorde att de tog för mycket damage, brist på addons som Clique (seriöst, en healer utan Clique eller liknande är körd.), eller att hälften av klasserna var trasiga på något sätt. På ett sätt stämmer dock påståendet att det blivit enklare, eftersom många bossar i "vanilla" (hatar att kalla det så) WoW var så äckligt overtuned, eller rent av trasiga (C'Thun innan nerf? kunde inte dö.)

 

Innebär det att spelet blivit enklare, eller bättre balanserat?

 

När man talar om hela köret om att det är så enkelt att bli full epic, ja, och vem i helvete ser det som ett problem att någon kan bli deckad i ilevel 200-232 på en vecka. Det är pissgear. ja, de är helt lila men inte fan hindrar det en i ICC25 gear att göra 3 gånger högre dps ändå!

 

Spelare som kör seriöst/mycket kommer alltid få det bästa gearet och snabbare, ändå klagar de.

Det är inte "scrubs" som är felet med WoW, det är fjantarna som tror att deras epics gör dem till bättre människor än andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

BTT: Jag älskar dom nya instanserna, dom har äntligen gjort instanser svåra.

Fast jag ogillar dom nya statsen.. dude.. 500+ stamina på plate-tank?

Kommer nog vara 1000+ på tredje stora patchens arena gear..

 

 

Visst, 500 stamina är ganska mycket, men hade det inte vart så hade vi gått runt med T10 ända tills level 84-85 och Blizzard har sagt att de vill att vi ska byta ut vårt gamla gear så fort som möjligt.

 

Jag älskar att HCs bara kommer droppa blåa saker också! :D (tror det va så iaf...)

 

Och btw, awesome post Fishmaster. Blir så trött på folk som säger att Wotlk är så jävla lätt när de själva bara kör ICC pugs upp till Saurfang.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns det någon riktig anledning till varför statsen ska höjas så extremt mycket på 5 levlar? <.< hur fan ska det se ut när 100 är max leveln?

Den enda andledningen jag kan komma på till varför det skulle höja statsen så mycket skulle vara för att man inte ska kunna använda leveling gear när man levlar 80-85. Men det känns lite drastiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej nu tycker jag till!

 

Detta börjar bli förjävligt.

Blizzard gör den senaste expansionen som en jävla privat server.. 700 damage per second på ett vapen? Det är ju fan överdrivet. Dom borde istället nerfa allt gammalt gear och göra LITE bättre 85 gear.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag inte det är svårighetsgraden @ PVE som gör WOTLK sämre än TBC, det är livslängden på raiderna/instancerna.

 

I TBC så raidade jag Kara mer eller mindre varje vecka, och det blev aldrig tråkigt.

Inte ens på slutet när man nött det så mycket.

Samma gäller de flesta raidsen, man clearade inte det en gång för att sedan lacka..

WOTLK däremot, närmar sig sitt slut och hitills har jag stött på 2 eller 3 bossar som är roliga, som sticker ut.

De flesta raiderna får man plåga sig igenom andra gången. :(

 

Dock övertygad om att Cata kommer bli en förbättring, det går INTE att misslyckas mer än vad man gjorde med wotlk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Börjar med bli trött på folk som klagar att Wotlk är för lätt. "Raidsen är så jävla lätta nuförtiden man får ju gear hur lätt som helst annat var det i Tbc"..."Har du tagit Lich king 10man"? "Öhh nej palla raida"

 

Jag spelade inte på TBC tiden så jag har ingen aning om hur bossarna var. Enda uppfattningen jag har fått är att det var svårare att få Epics.

 

Tycker vissa av bossarna i icc25man hc med 25% buffen är rätt knepiga ändå.

 

Toc10/25 kan väl typ räknas som Tbc Kara nu förtiden.

 

Och jag lovar... Det kommer bli ett helvete fall de försvårar wow för mycket i Cata.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Toc10/25 kan väl typ räknas som Tbc Kara nu förtiden.

Hur då? Karazhan till en början var mycket svårare än vad ICC normal är nu

 

 

Syftade mera på att folk går det hela tiden för att få ihop gear till icc/rs. Det är bra mycket mer Toc grupper uppe än Icc. Iallafall på våran server

 

Kan ju också vara bra att man kan pugga raids hyfsat lätt också. Alla vill inte vara hardcore eller ens skaffa en guild

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...