xenodike Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Hej, Jag behöver köpa en ny dator och har fått ett förslag av en som säger sig kunna sätta ihop en bra åt mig. Enligt honom är det en jätte bra dator (efter mina behov), men tyvärr är jag totalt hopplös när det kommer till processor, grafikkort och nummer hit och dit. Det datorn skall användas till är mycket spel i typen The sims 3 med alla expansioner och Rollspel typ Dragon Age, helst skall den hålla för spel som kommer att komma om ett år eller så. Jag ser även mycket på film och lyssnar mycket på musik genom datorn. Det här är vad han har föreslagit och priset AMD Phenom II X4 / Black Edition 3.4GHz / 8MB processor Nvidia GeForce 785 chipset 4GB DDR III 1333GHz Kingston (max 16GB) 1GB HDD SATA II / 64MB Cash / Western Digital GeForce GTS 250 / GDDR3 / 1GB / 2000MHz / DDR III / HDMI 8-channel (7.1) HD audio Gigabit LAN DVD/RW Dual layer X22 Chassi: 500W ATX Black Inkl: Elkabel (PC). W7 Home Premium 64-bit Installerad & körklar. Pris: 9490.- inkl. moms. Han har även erbjudit att byta ut ljudkortet till ett Creative Sound Blaster kort. Jag har inga problem att lägga ut pengarna men då skall den hålla i mer än nått år. Så det jag undrar är, är det en bra dator och är den värd priset? Tacksam för alla svar. Xenodike Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Den är inte värd priset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Nästan 10k för en sån där skräp dator? Nej tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Nästan 10k för en sån där skräp dator? Nej tack. Skräp? Absolut inte. 9490kr är förvisso nästan 3000kr i överpris men den uppfyller ju alla dina krav. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JePPe9 Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Byt till ATI Radeon HD5770 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Byt till ATI Radeon HD5770Båda är ungefär lika bra, så det behövs inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Byt till ATI Radeon HD5770Om han nu ändå skulle byta så är det väll bättre att välja något mer "framtidssäkert"? Till exempel ett HD 5830. DEt är inte så jättemycket dyrare iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jesus Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Byt till ATI Radeon HD5770Om han nu ändå skulle byta så är det väll bättre att välja något mer "framtidssäkert"? Till exempel ett HD 5830. DEt är inte så jättemycket dyrare iaf. Inget som heter "ATI" är framtidssäkert, Nvidia GeForce 9800 är mer framtidssäkert än någ ATI kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Byt till ATI Radeon HD5770 Om han nu ändå skulle byta så är det väll bättre att välja något mer "framtidssäkert"? Till exempel ett HD 5830. DEt är inte så jättemycket dyrare iaf. Inget som heter "ATI" är framtidssäkert, Nvidia GeForce 9800 är mer framtidssäkert än någ ATI kort. ATI, Är dock INTE, Framtidssäkert. :meddum: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Byt till ATI Radeon HD5770 Om han nu ändå skulle byta så är det väll bättre att välja något mer "framtidssäkert"? Till exempel ett HD 5830. DEt är inte så jättemycket dyrare iaf. Inget som heter "ATI" är framtidssäkert, Nvidia GeForce 9800 är mer framtidssäkert än någ ATI kort. ATI, Är dock INTE, Framtidssäkert. :meddum: Är det jag som är seg nu eller? Vad menar du med det där inlägget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Byt till ATI Radeon HD5770 Om han nu ändå skulle byta så är det väll bättre att välja något mer "framtidssäkert"? Till exempel ett HD 5830. DEt är inte så jättemycket dyrare iaf. Inget som heter "ATI" är framtidssäkert, Nvidia GeForce 9800 är mer framtidssäkert än någ ATI kort. ATI, Är dock INTE, Framtidssäkert. :meddum: Är det jag som är seg nu eller? Vad menar du med det där inlägget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Ojdå, jag var nyvaken och fick inte ihop det där mer alla kommatecken. Men nu fattar jag. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.