Dave37 Skrivet 6 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 Jag söker ett nytt spel att spela, och det ska helst vara inom genren utveckling/evolution, typ som age of empire eller spore. Så kom med tips och säg varför det är värt att skaffa just det spelet, vad särskiljer dem från de andra av samma typ etc. spel som jag redan har provat och inte behöver tipsas om: Spore Age of empire II Age of mythology - Titan expansion Empire Earth I Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 6 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 (redigerat) Inget RTS, men E.V.O.: Search for Eden (SNES) är väldigt intressant på sitt eget vis. Redigerat 6 Augusti 2010 av Fruktnystan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 6 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 Total War-spelen har ju en viss utveckling till sig. Speciellt Empire och Napoleon: Total War. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 6 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 alla spel har ju givetvis någon form av av förbättring eller framsteg i sig, men jag men lite större förändringar, så som t.ex. olika tidsåldrar i Age of-spelen. Men vad är det för typ förändring du snackar om i total war? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 6 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 alla spel har ju givetvis någon form av av förbättring eller framsteg i sig, men jag men lite större förändringar, så som t.ex. olika tidsåldrar i Age of-spelen. Men vad är det för typ förändring du snackar om i total war?Förändringen i sig är inte lika stor som i Age of Empires till exempel. Om vi tar till exempel Empire: Total War så tar man sig an en nation under upplysningstiden (Ungefär, tror jag.) och försöker utvidga sina gränser. Utvecklingen sker genom forskning i olika områden som i sin tur låser upp olika nya trupper och strukturer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheGreatest Skrivet 6 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 Rise of Nations, Empire Earth 2 och 3. De är typ samma som AoE. Human age är ett webbspel där du styr din människa genom olika åldrar. Tar väldigt långt tid dock. Tog mig runt 2 år att komma till fjärde åldern men jag rushade inte precis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 6 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 (redigerat) Civilization edit: eller är det bara på civilization 5 man kommer kunna uppgradera till "framtiden"? Redigerat 6 Augusti 2010 av Hivee Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 6 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 Rise of Nations, Empire Earth 2 och 3. De är typ samma som AoE. Human age är ett webbspel där du styr din människa genom olika åldrar. Tar väldigt långt tid dock. Tog mig runt 2 år att komma till fjärde åldern men jag rushade inte precis. EE II ska jag nog skaffa, EE III ska vara rätt dåligt. Rise of Nations, vad är så speciellt med det där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 7 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2010 Rise of Nations, Empire Earth 2 och 3. De är typ samma som AoE. Human age är ett webbspel där du styr din människa genom olika åldrar. Tar väldigt långt tid dock. Tog mig runt 2 år att komma till fjärde åldern men jag rushade inte precis. EE II ska jag nog skaffa, EE III ska vara rätt dåligt. Rise of Nations, vad är så speciellt med det där? Kan rekommendera Empire Earth 2. Empire Earth 3 är som sagt inte lika bra som Empire Earth 1 och 2.När det gäller Rise of Nations så är det väl bara att skaffa det. Kan verkligen rekommendera det. Gillar det starkt. Blev lite sugen på både Empire Earth 1/2 och Rise of Nations. Har inte sätt något sånt kvalitets spel på ett tag nu. Om man skulle installera spelen igen. Vi kanske kan köra multiplayer när vi kommit in i spelen lite grann i sådana fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 7 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2010 Age of War 1 & 2. (lol) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 8 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2010 Civilization edit: eller är det bara på civilization 5 man kommer kunna uppgradera till "framtiden"? Vad är så bra med civilisation? Kan rekommendera Empire Earth 2. Empire Earth 3 är som sagt inte lika bra som Empire Earth 1 och 2. När det gäller Rise of Nations så är det väl bara att skaffa det. Kan verkligen rekommendera det. Gillar det starkt. Blev lite sugen på både Empire Earth 1/2 och Rise of Nations. Har inte sätt något sånt kvalitets spel på ett tag nu. Om man skulle installera spelen igen. Vi kanske kan köra multiplayer när vi kommit in i spelen lite grann i sådana fall? EE II var jätteförvirrande, MYCKET fler menyer och grejjer än ettan, det finns ju inte ens några tutorials med? :wacko: Age of War 1 & 2. (lol)Är inte det det där webbspelet? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 8 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2010 You're right bro. [; Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.