Gäst JespOL Skrivet 13 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2010 Hej. Tänker sälja min laptop för 4500 kr typ. Och då har jag ca 6000 kr. Men jag undrar hur mycket en bra dator + ssd hårddisk kostar? max är väl ca 10000 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 13 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2010 Finns inget "max-pris", men för 10k för du en bra dator! Du kan även få en bra för ca 8k. Men ett tips, bygg en egen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 13 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2010 Vad definerar du som en "bra dator"? En speldator kan gå över 10k väldigt lätt. Runt 15k är väl max till en speldator innan vi kommer till riktiga monster. Monsterdatorer kan kosta hur mycket som helst i princip. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst JespOL Skrivet 13 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2010 Tänker bygga själv för max 10000 kr så då borde det bli bra :P Vad ska jag ha för Prolle o graffe? :P 16 gb ram eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 13 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2010 Varför i hela fridens namn skulle du ha 16gb ram? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst JespOL Skrivet 13 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2010 Varför i hela fridens namn skulle du ha 16gb ram?Framtidens úber dator?Eller varför inte? Räcker BARA 4 gig? ;O Har det på den här datorn och det är noshit. asså shit.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wubo Skrivet 13 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2010 (redigerat) Varför i hela fridens namn skulle du ha 16gb ram?Framtidens úber dator?Eller varför inte? Räcker BARA 4 gig? ;O Har det på den här datorn och det är noshit. asså shit.. 8 gb klarar du dig fint på Redigerat 13 Augusti 2010 av kakmonstret Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RUUMPA Skrivet 13 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2010 Varför i hela fridens namn skulle du ha 16gb ram?Framtidens úber dator?Eller varför inte? Räcker BARA 4 gig? ;O Har det på den här datorn och det är noshit. asså shit.. Beror helt på. Vad för spel du ska spela etc... Men 6GB ram minne skulle jag nog ha tagit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sawny Skrivet 14 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2010 (redigerat) Varför i hela fridens namn skulle du ha 16gb ram?Framtidens úber dator?Eller varför inte? Räcker BARA 4 gig? ;O Har det på den här datorn och det är noshit. asså shit.. Lol. Klarar mig med 512MB ram, dock lite lite. Men 4 GIG räcker? -- SSD: orkar inte leta mer. Men http://pcforalla.idg.se/polopoly_fs/1.2105...769!ssd.pdf Dock från 2009. Priserna nu är väll lä'gre, men sök lite på google. Redigerat 14 Augusti 2010 av Sawny Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 14 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2010 Varför i hela fridens namn skulle du ha 16gb ram?Framtidens úber dator?Eller varför inte? Räcker BARA 4 gig? ;O Har det på den här datorn och det är noshit. asså shit.. Har du 16gb ram på din bärbara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 14 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2010 Varför i hela fridens namn skulle du ha 16gb ram? Framtidens úber dator? Eller varför inte? Räcker BARA 4 gig? ;O Har det på den här datorn och det är noshit. asså shit.. Har du 16gb ram på din bärbara? Omöjligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrKenway97 Skrivet 14 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2010 Hej. Tänker sälja min laptop för 4500 kr typ. Och då har jag ca 6000 kr. Men jag undrar hur mycket en bra dator + ssd hårddisk kostar? max är väl ca 10000 kr. Köp samma som jag HP Compaq 615 HD En sån har jag och den fungerar perfekt och jag kan spela alla spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.