Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Amon Amarth är ett svenskt death metal-band som bildades 1992 i Tumba. Bandets debutalbum, Sorrow Throughout the Nine Worlds gavs ut 1996. Bandets låtar handlar ofta om vikingar och den nordiska mytologin, men bandet klassificerar sig inte som ett viking metal-band

Någon mer som älskar detta bandet? Deras musik är så jävla nice.

Skrivet

Egentligen bildades bandet 1988 under namnet Scum, men bytte 1992 namn till Amon Amarth.

Deras musik är helt ok, men brukar tröttna efter ett par låtar.

Skyll på Wikipedia. >:

Skrivet

Egentligen bildades bandet 1988 under namnet Scum, men bytte 1992 namn till Amon Amarth.

Deras musik är helt ok, men brukar tröttna efter ett par låtar.

+1.

Men texterna är en aning underhållande.

Skrivet

Detta gör mig ledsen, för den instrumentella delen tycker jag är helt underbar, men sen kommer något hest skit, det är inte sång, det är att förstöra stämbanden

Man använder inte stämbanden för att growla, om man gör det är man dum i huvudet.
Skrivet

Oj, tänk att jag föddes i Tumba och detta visste jag inte om! Jag har hört dem förut och de är helt okej. Gillar inte denna typ av musik förfärligt mycket men går att lyssna på antar jag.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...