Hoppa till innehåll

Fujitsu Esprimo P1500

rolfjonny

Rekommendera inlägg

Tjenare, jag har en Fujitsu ESPRIMO P1500 och jag tänkte byta från win 7 till win xp. Och jag undrade om någon vet vart jag kan få tag på xp gratis. Och sen undrade jag vilket xp jag ska ha altså professional eller home edition. Och jag vill gärna ha en beskrivning om hur jag byter från win7 till xp :D Tack för hjälpen i förhand ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hur du får tag på det gratis är §3.7.

1. stoppa i skivan

2. starta om datorn.

3. om du har en "boot menu" oftast f12 så tryck på den.

4. tryck på en tangent när du blir tillsagd.

5. följ instruktionerna, (enter, f8)

6. välj vilken hdd du ska installera det på.

7. formatera den (kvittar om det är snabb eller vanlig)

sen är det ganska självklart

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst pong218

Varför i hela friden skulle man vilja gå till XP från W7? D:

Det är en mycket bättre plattform för gamers etc. Då det inte finns lika många buggar som i win 7 , Sedan tar det inte lika mycket på datorns krafter att köra xp så att man kan märka mindre lagg i spel etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en mycket bättre plattform för gamers etc. Då det inte finns lika många buggar som i win 7 , Sedan tar det inte lika mycket på datorns krafter att köra xp så att man kan märka mindre lagg i spel etc.

Win7 ökar fps i alla spel för mig, har inte hittat några buggar i det än. Det drar också lite mer än XP, inte mycket nog för att märka någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dx11?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

också därför att vissa program/spel fungerar inte på win7 om man inte fixar nåt program som gör så att datorn klarar gamla saker, men då är det lika bra att ha xp. Och om jag någonsin ska använda någon bärbar så är xp mycket bättre på en bärbar/en dålig dator än win7.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

också därför att vissa program/spel fungerar inte på win7 om man inte fixar nåt program som gör så att datorn klarar gamla saker, men då är det lika bra att ha xp. Och om jag någonsin ska använda någon bärbar så är xp mycket bättre på en bärbar/en dålig dator än win7.

Har inte hittat några spel som inte funkar in W7, W7's kompatibilitetsläge fungerar riktigt bra för gammla spel, dock är Diablo 2 det äldsta jag testat men det är så pass gammalt så det mesta borde funkar så länge du inte spelar spel från stenåldern eller nått.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte hittat några spel som inte funkar in W7, W7's kompatibilitetsläge fungerar riktigt bra för gammla spel, dock är Diablo 2 det äldsta jag testat men det är så pass gammalt så det mesta borde funkar så länge du inte spelar spel från stenåldern eller nått.

Fungerar utmärkt med GTA 2.

Vet dock inte när Diablo 2 är skapat.

GTA 2 är skapat 1997 iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...