Hoppa till innehåll

Dataintrånget


5FJSKFJSKGJES
 Dela

Rekommendera inlägg

Vilda diskussioner handlar om dataintrånget just nu, även min tråd "vad gör ni moderatorer" fick över 200 inlägg eller vad det var. Även en massa i en tråd i grupper-forumet som inte egentligen ska behöva vara så utan det kan vi ta här istället.

 

Vi kan ju fortsätta diskutera om allt detta, vi vill självklart ha ett svar från admin eller så när det går och så. Men för att spinna vidare diskussionen skrev admin ett inlägg på en annan hemsida för hemside-ägare tror jag.

 

"Blev kontaktad av Menox på Fuska.se igår efter ett driftstopp som vi hade på ca 2 timmar efter ett dataintrång.

 

Samme WASD tycks ha varit inblandad, kanske inte i detta intrånget, men han förekommer i loggar dagen innan på ställen där han definitivt ej skall förekomma. Vill inte säga för mycket då det hela skall utredas grundligt nu och loggar och inlägg i ett gruppforum som fanns på Fuska.se skall gås igenom. Vid dataintrånget så användes utländska proxies, men det verkar som dessa trots allt har läckt viss information.

 

Tråkigt nog för övriga medlemmar på sidan så innebär det att sommarens uppdateringar av sidan skjuts upp då jag räknar med att få lägga kanske en vecka på att gå igenom alla loggar och liknande. SÅ jävla förbannat att man ska behöva lägga tid på sånt här..."

Redigerat av 2FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta inlägg som admin skrev på den sidan har gett en mer klarhet i det hela än vad han har skrivit här faktiskt, att det handlar om ett dataintrång och att WASD varit på ställen han inte borde varit på. Jag kan ingenting om hacking eller så men antar att han var där säkerheten inte var så hög eller så.

 

Kan ju även vara så att det skrivits om det i kattgruppen eller så, och WASD gått in där bara sådär.

Redigerat av 2FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det låter konstigt att WASD som vad jag vet egentligen inte har en jättestor (mindre än ett år?) erfarenhet av hemsidor ska lyckas med ett dataintrång på fuska.se.

 

Varför låter Menox så likt Mezox? :o

För att det är en bokstavsskillnad i namnet. Också betonas det på samma sätt.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Rhetorical_question

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det låter konstigt att WASD som vad jag vet egentligen inte har en jättestor (mindre än ett år?) erfarenhet av hemsidor ska lyckas med ett dataintrång på fuska.se.

 

Varför låter Menox så likt Mezox? :o

 

För att det är en bokstavsskillnad i namnet. Också betonas det på samma sätt.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Rhetorical_question

:D

 

Du vet inte vad WASD har haft för hjälp, kanske inte ens han som har gjort det utan en av hans vänner.

 

Denna tråd kommer att bli låst =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas admin kan ge en bra sammanfattning på allt som har hänt... Märkte det som hänt först idag och läst igenom hela förra tråden på 28 sidor :wacko: Måste se till så jag inte missar nåt!

2FJSKFJSKGJES har givit en relativt bra sammanfattning på vad som hänt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas admin kan ge en bra sammanfattning på allt som har hänt... Märkte det som hänt först idag och läst igenom hela förra tråden på 28 sidor :wacko: Måste se till så jag inte missar nåt!

2FJSKFJSKGJES har givit en relativt bra sammanfattning på vad som hänt.

 

Vet han allt?

 

tror kanske inte allt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...