Hoppa till innehåll

Htc Wildfire!


swagzter

Rekommendera inlägg

Har kollat på rätt mkt videos, och tycker inte att den verkar så seg för att ha 528 (udda nummer) Mhz processor. Ska som sagt iaf åka in o kolla på den i helgen.

Man kan ju klocka upp processorn lite om man vill med setCPU tror jag appen hette fast du måste vara root för att kunna använda det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Har kollat på rätt mkt videos, och tycker inte att den verkar så seg för att ha 528 (udda nummer) Mhz processor. Ska som sagt iaf åka in o kolla på den i helgen.

Man kan ju klocka upp processorn lite om man vill med setCPU tror jag appen hette fast du måste vara root för att kunna använda det.

 

Hur blir man root då, och vad är det för något?

 

Och sen har jag hört att inte vissa android app's fungerar till denna telefon pgr av upplösningen. Är det många som inte gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har kollat på rätt mkt videos, och tycker inte att den verkar så seg för att ha 528 (udda nummer) Mhz processor. Ska som sagt iaf åka in o kolla på den i helgen.

Man kan ju klocka upp processorn lite om man vill med setCPU tror jag appen hette fast du måste vara root för att kunna använda det.

 

Hur blir man root då, och vad är det för något?

 

Och sen har jag hört att inte vissa android app's fungerar till denna telefon pgr av upplösningen. Är det många som inte gör det?

 

De flesta appar funkar, jag har inte stött på någon som inte fungerar. Men iofs har jag bara testat kanske 10-20 appar. ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har kollat på rätt mkt videos, och tycker inte att den verkar så seg för att ha 528 (udda nummer) Mhz processor. Ska som sagt iaf åka in o kolla på den i helgen.

Man kan ju klocka upp processorn lite om man vill med setCPU tror jag appen hette fast du måste vara root för att kunna använda det.

 

Hur blir man root då, och vad är det för något?

 

Och sen har jag hört att inte vissa android app's fungerar till denna telefon pgr av upplösningen. Är det många som inte gör det?

 

Du slänger in en custom root i luren sen behöver du flasha ROMen. Det vanligaste med dessa ROMar är att dom är "rootad", optimerad för prestanda och bättre batteritid och oftast kör man med en överklockad kärna också. Har sjäv en rootad HTC :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var o kollade i en tattarbutik i närheten. 3890 spänn + att man ens inte fick starta mobilen och testa.

 

Tycker iaf att den verkade väldigt liten, eller är det bara jag som uppfattar den som det i butik?

 

Ska dra in till Uppsala imorrn och förmodligen köpa på t.ex Mediamarkt.

Redigerat av a1exander
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var o kollade i en tattarbutik i närheten. 3890 spänn + att man ens inte fick starta mobilen och testa.

 

Tycker iaf att den verkade väldigt liten, eller är det bara jag som uppfattar den som det i butik?

 

Ska dra in till Uppsala imorrn och förmodligen köpa på t.ex Mediamarkt.

3890 kr!?

 

Men jag råder dig att köpa med abonnemang, inte kontantkort. Med abonnemang får du mycket bättre surf, och enligt mig är telefonen nästan onödig utan surf. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var o kollade i en tattarbutik i närheten. 3890 spänn + att man ens inte fick starta mobilen och testa.

 

Tycker iaf att den verkade väldigt liten, eller är det bara jag som uppfattar den som det i butik?

 

Ska dra in till Uppsala imorrn och förmodligen köpa på t.ex Mediamarkt.

3890 kr!?

 

Men jag råder dig att köpa med abonnemang, inte kontantkort. Med abonnemang får du mycket bättre surf, och enligt mig är telefonen nästan onödig utan surf. ;)

 

Jo det är ju mer en leksak än en vanlig mobil. Så Surfa och det lär man ju göra.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var o kollade i en tattarbutik i närheten. 3890 spänn + att man ens inte fick starta mobilen och testa.

 

Tycker iaf att den verkade väldigt liten, eller är det bara jag som uppfattar den som det i butik?

 

Ska dra in till Uppsala imorrn och förmodligen köpa på t.ex Mediamarkt.

3890 kr!?

 

Men jag råder dig att köpa med abonnemang, inte kontantkort. Med abonnemang får du mycket bättre surf, och enligt mig är telefonen nästan onödig utan surf. ;)

 

Jo det är ju mer en leksak än en vanlig mobil. Så Surfa och det lär man ju göra.

 

Håller med om att du borde ta abonnemang för då blir det billigare att surfa som sagt, jag har kontantkort och det är inte speciellt billigt att surfa med om man inte kopplar sig till WiFi.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Goda nyheter!

 

Ska kanske köpa en HTC Desire istället. Efter allt jag hört om att Desire har bättre processor, upplösning etc. så riktar det nog åt det. Pengarna räcker till nu också!

 

Något jag bör veta om jag köper den?

Det är en jävligt skön mobil. Dock så har den ingen equalizer.. Men man vänjer sig snabbt.

 

Har inte haft något problem med min Desire, förutom att dom widgets man kan ladda ner har en förmåga att krascha och göra så ljudet på mobilen inaktiveras. Men det är som sagt apparnas fel, inte mobilens :)

Redigerat av Progressive
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...