Hoppa till innehåll

Abort


fishmaster
 Dela

Rekommendera inlägg

Pro-choice inom rimliga gränser. Har inte tänkt på frågan särskilt mycket, men just nu tycker jag väl att om barnet kan födas och överleva utanför modern så är det väl ett "mord" om man gör abort. (Jag har för mig att ett barn kan födas runt vecka 24 och överleva utanför en kvinnas livmoder).

 

Pro-life är bara idioti.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag är kan man säga dubbel pro-choise, jag anser inte bara att om kvinnan ska få bestämma om hon vill göra abort, det ska även mannen få. Mannen är 50% "ägare" till det ofödda barnet och får bestämma 0%. Eftersom jorden redan är extremt överbefolkad så borde kvinnan ha rätt och även tvingas till abort om någon av föräldrarna vill ha abort.

Så du menar att även om mamman vill ha barn, och hon är med barn, så kan hon bli tvingad, till att inte vara med barn, och därför inte få barn?

 

Xade menar nog att fadern givetvis ska ha sin rätt att säga vad han tycker om en eventuell abort... just nu är det mycket mer fokus på vad kvinnan tycker, vilket är förståerligt.

 

Ger kvinnan en chans på one night stand så vet hon att det finns många risker, hon vet vad det innebär ifall det uppstår en graviditet. Att det inte hade hänt om hon inte slöt ett seriöst förhållande med en man som kunde bry sig om att hon är gravid.

 

Att bli gravid av ett one night stand är ett dumt misstag, men jag förstår inte varför det ska innebära att kvinnan inte ska ha någon rätt till hjälp. Vi ALLA kan göra misstag, fullkomligt idiotiska misstag som vi i efterhand inte alls kan fatta att vi kunnat göra och jag anser därför att alla har rätt till en andra chans, och att ett misstag vi begått, oavsett hur allvarligt det är, inte ska behöva förfölja oss resten av livet.

 

My point being, oavsett orsak till graviditet ska man ha rätt till abort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Men jag är kan man säga dubbel pro-choise, jag anser inte bara att om kvinnan ska få bestämma om hon vill göra abort, det ska även mannen få. Mannen är 50% "ägare" till det ofödda barnet och får bestämma 0%. Eftersom jorden redan är extremt överbefolkad så borde kvinnan ha rätt och även tvingas till abort om någon av föräldrarna vill ha abort.

Så du menar att även om mamman vill ha barn, och hon är med barn, så kan hon bli tvingad, till att inte vara med barn, och därför inte få barn?

 

 

Vi är redan överbefolkade, så ja, fast 50% är ju varken ja eller nej, så det blir ett problem.

 

Det viktigaste är i alla fall att om fadern inte vill ha barnet ska han inte behöva betala någonting heller, alltså underhåll eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

värdlen har ändå för mycket folk, varför ska man inte låta kvinnor ha valet då? askonstig formulering att abort skulle vara mord från Pro-choice. vi skiter ju fullständigt i att det finns miljoner barn som är fattiga idag, miljoner barn som jobbar i fabriker som är soldater osv.

 

självklart borde mannen väl få säga vad han tycker men i slutändan är det ju kvinnans kropp och män kan gå sin väg när de vill, tills ett ev. barn är där.

 

abort ska inte användas som preventivmedel men låt folk ha makt över sin egen kropp

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Till er som är emot abort ska jag berätta en händelse som har hänt på riktigt.

 

En man och sin fru skulle gå till en abort klinik för att såklart göra en abort på deras foster- utanför kliniken så möts de utav folk som protesterar emot abort, du möts även utav bu-vrål och citat som "Du är en mördare".

 

Det som dessa idioter till demonstranter inte vet är att deras ofödda barn lider utav en väldigt ovanlig sjukdom som gör skulle innebära att barnet skulle dö endast några veckor efter den var född. Mannen och sin fru hade varit väldigt deprimerade då de verkligen ville ha ett barn men bestämde att det skulle vara rätt att göra en abort.

 

Se mer här-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...