Hoppa till innehåll

Bästa Rocklåt?


LOLOL
 Dela

Rekommendera inlägg

dansbandsrock.

Alltså, jag blev bara nyfiken.

 

Jag vill ha exempel.

 

´

DEt är väl tråkiga rytmiska låtar med tjocka 60-åriga gubbar som sjunger så himla dåliga låtar och sedan tar de väl in nåt lättspelat gitarrsolo för att det ska hända något med låten...

Pride and Joy, till exempel. Har varit med i guitar hero, men kommer inte ihåg vad bandet heter.

 

Uppenbarligen har du inte en susning om vem Stevie Ray Vaughan är, och inte heller vad blues är för någonting. Jag skäms å dina vägnar.

Redigerat av Fruktnystan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

dansbandsrock.

Alltså, jag blev bara nyfiken.

 

Jag vill ha exempel.

 

´

DEt är väl tråkiga rytmiska låtar med tjocka 60-åriga gubbar som sjunger så himla dåliga låtar och sedan tar de väl in nåt lättspelat gitarrsolo för att det ska hända något med låten...

Pride and Joy, till exempel. Har varit med i guitar hero, men kommer inte ihåg vad bandet heter.

 

Fan vad okunnig du är.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dansbandsrock.

Alltså, jag blev bara nyfiken.

 

Jag vill ha exempel.

 

´

DEt är väl tråkiga rytmiska låtar med tjocka 60-åriga gubbar som sjunger så himla dåliga låtar och sedan tar de väl in nåt lättspelat gitarrsolo för att det ska hända något med låten...

Pride and Joy, till exempel. Har varit med i guitar hero, men kommer inte ihåg vad bandet heter.

 

AJAJAJAJAJ!! INTE OKEJ! Stevie Ray Vaughan är fan mer eller mindre en legend, och han lirar inte dansband!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bästa rocken imo är ju AC/DC. :D Men jag lyssnar aldrig på rock men massa olika genrer av Metal. Thrash Metal, Metalcore, Heavy Metal etc

 

Hatar när folk stavar fel på det.

Hur som helst skulle inte metal någonsin kommit att existera utan rock,

så ta och plugga lite rockhistoria nu :)

 

Jag sa ju aldrig att det var fel på rock. >.< Men jag vill inte lyssna på alla band jag tycker är bra för då hade min spellista varit ganska lång o.O

 

Spellistor kan aldrig bli för långa.

 

Om man bara har 5 timmar i veckan så, jo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dansbandsrock.

Alltså, jag blev bara nyfiken.

 

Jag vill ha exempel.

 

´

DEt är väl tråkiga rytmiska låtar med tjocka 60-åriga gubbar som sjunger så himla dåliga låtar och sedan tar de väl in nåt lättspelat gitarrsolo för att det ska hända något med låten...

Pride and Joy, till exempel. Har varit med i guitar hero, men kommer inte ihåg vad bandet heter.

 

HAHAHAHAHAHAHAHAHA
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, FÖRLÅT DÅ!!!

Okej Pride and Joy, jag vette fasen var det är för himla musikstil men jag menar också alla skitdåliga svenska dansband som typ alla namn från män som slutar på z istället för s.

Typ;

Lasse Stefanz

Larz Kristerz

 

Asså, ni kan säga så här;

Pride and Joy är inte dansbandsrock och jag tycker den låten är skitbra!

Mycket trevligare. Och då kommer man inte ifrån ämnet lika lätt. Lita på mig.

 

Det är ungefär samma sak som att mina kompisar alltid lyssnar på Ke$ha eller vad hon heter. Jag hatar henne. Mina kompisar tycker hon är bra. Och det respekterar jag. Och jag respekterar er om ni gillar Steven Ray Vaughan.

Men det är inte jag så förtjust i.

 

 

 

JOAN JETT <3333 SHE'S THE QUEEN OF ROCK!! ;D

 

Här är några av hennes låtar som ni måste höra!

 

http://www.youtube.com/watch?v=iOisngPXuVI...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=XELpxApT8Kc

http://www.youtube.com/watch?v=hdhonK8NMm8...feature=related

Japp Joan Jett är bra. Fast jag gillar henne bäst i Joan Jett and the blackhearts, Runaways... inte lika bra. Crimson and lover är en bra låt :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

TheQueen, varför skulle en låt som Pride And Joy vara med i Guitar Hero om det bara var ett lättspelat gitarr-solo?

Radiohead, har du tänkt på att du skriver i LOLOLs ämne nu va? Och har du tänkt på att du svarar och läser trådarna som jag skriver?

Du som lagt till oss på din hatlista!

 

Okej, nu spårar det ur. Jag har för mig att tråden heter bästa rocklåt och inte sämsta rocklåt.

STAIRWAY TO HEAVEN ÄR SÅ HIMLA BRA!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

TheQueen, varför skulle en låt som Pride And Joy vara med i Guitar Hero om det bara var ett lättspelat gitarr-solo?

Radiohead, har du tänkt på att du skriver i LOLOLs ämne nu va? Och har du tänkt på att du svarar och läser trådarna som jag skriver?

Du som lagt till oss på din hatlista!

 

Och vad fan har det med någonting att göra?

 

OnT: Red Hot Chili Peppers - Rivers of Avalon är en favorit nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...