Zaff Skrivet 14 September 2010 Rapport Dela Skrivet 14 September 2010 (redigerat) Hej, jag skulle behöva lite hjälp med att hitta en gaming laptop. Jag har inte så hög budget just nu, ligger på runt 7-8k. Skulle vara gött om den klarade spel som wow och sc2 på högsta grafik inställningar, om högre budget behövs för de kraven så skulle det ändå sitta fint med lite förslag. Jag antar att över 10k kan jag absolut inte gå men som sagt 7-8k är verkligen det jag föredrar. Otroligt snällt om du kunde komma med förslag. :) Redigerat 14 September 2010 av Zaff Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst juniorjesper Skrivet 14 September 2010 Rapport Dela Skrivet 14 September 2010 Köp inte en laptop om du ska spela! Köp en stationär! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wubo Skrivet 14 September 2010 Rapport Dela Skrivet 14 September 2010 (redigerat) http://www.pccity.se/product/datorer-pc/ba...oductTabcontent kollade lite snabbt och den verkar va ganska bra för priset men har du lite mer pengar så kan denna vara bättre: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=598463 Redigerat 14 September 2010 av kakmonstret Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaff Skrivet 14 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 14 September 2010 (redigerat) Köp inte en laptop om du ska spela! Köp en stationär! Jag reser ofta och är oftast inte hemma när jag spelar heller, vill inte bära runt på en stationär. @kakmonstret, dom ser ganska fina ut faktist. Kan möjligen bli den för 8k. Redigerat 14 September 2010 av Zaff Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 14 September 2010 Rapport Dela Skrivet 14 September 2010 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=595665 ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst juniorjesper Skrivet 15 September 2010 Rapport Dela Skrivet 15 September 2010 (redigerat) Lycka till med att spela på en laptop ;) T.ex ett laptop batteri kan inte driva ett gaming grafikkort. Edit. Ett laptop batteri kan inte driva ens driva ett grafikkort som man ska spela på! Har själv en laptop så jag vet vad jag pratar om. Har bara lust att slå sönder skiten. Du skulle kunnat fått min men jag kan inte för då kan jag inte surfa :/ Mina speccs: Intel T4400, 2,2 Ghz 4Gb, 1066 Mhz Ati Radeon HD 4650 Köp laptop om du vill få massa fps drops på Counter Strike 1.6! Aldrig mer en laptop för mig. Redigerat 15 September 2010 av juniorjesper Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 15 September 2010 Rapport Dela Skrivet 15 September 2010 Här har du en som funkar ganska bra att spela på, dock så kan du ju inte räna med att spela senaste spelen på högsta inställningar om du har en laptop: http://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=LX.PTY02.265 Lycka till med att spela på en laptop ;) T.ex ett laptop batteri kan inte driva ett gaming grafikkort. Edit. Ett laptop batteri kan inte driva ens driva ett grafikkort som man ska spela på! Har själv en laptop så jag vet vad jag pratar om. Har bara lust att slå sönder skiten. Du skulle kunnat fått min men jag kan inte för då kan jag inte surfa :/ Mina speccs: Intel T4400, 2,2 Ghz 4Gb, 1066 Mhz Ati Radeon HD 4650 Köp laptop om du vill få massa fps drops på Counter Strike 1.6! Aldrig mer en laptop för mig. Det är ju bara det att din laptop är mycket sämre en en sådan som han tänker köpa. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 15 September 2010 Rapport Dela Skrivet 15 September 2010 Lycka till med att spela på en laptop ;) T.ex ett laptop batteri kan inte driva ett gaming grafikkort. Edit. Ett laptop batteri kan inte driva ens driva ett grafikkort som man ska spela på! Har själv en laptop så jag vet vad jag pratar om. Har bara lust att slå sönder skiten. Du skulle kunnat fått min men jag kan inte för då kan jag inte surfa :/ Mina speccs: Intel T4400, 2,2 Ghz 4Gb, 1066 Mhz Ati Radeon HD 4650 Köp laptop om du vill få massa fps drops på Counter Strike 1.6! Aldrig mer en laptop för mig. Går nog bättre om man har en BRA laptop. Min har en i7a, 6gb ram, M5850.. kör det mesta kan man säga Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst juniorjesper Skrivet 15 September 2010 Rapport Dela Skrivet 15 September 2010 Lycka till med att spela på en laptop ;) T.ex ett laptop batteri kan inte driva ett gaming grafikkort. Edit. Ett laptop batteri kan inte driva ens driva ett grafikkort som man ska spela på! Har själv en laptop så jag vet vad jag pratar om. Har bara lust att slå sönder skiten. Du skulle kunnat fått min men jag kan inte för då kan jag inte surfa :/ Mina speccs: Intel T4400, 2,2 Ghz 4Gb, 1066 Mhz Ati Radeon HD 4650 Köp laptop om du vill få massa fps drops på Counter Strike 1.6! Aldrig mer en laptop för mig. Går nog bättre om man har en BRA laptop. Min har en i7a, 6gb ram, M5850.. kör det mesta kan man säga Men hur het blir inte en laptop dåe?Kan du maxa crysis? AA:8 1920 x 1080? Eller vad det är för upplösning. Och sen så suger laptops hårt. Asså även om det är bra specs så blir sakerna inuti datorn ca 100 grader och blir skadade. Även Win 7 suger och ännu mer suger det på laptops. 1,2 Ghz, Amd duron 1Gb ram, 200 Mhz Var så jävla mycket snabbare än min tillexempel :rolleyes: :cool: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wubo Skrivet 15 September 2010 Rapport Dela Skrivet 15 September 2010 Lycka till med att spela på en laptop ;) T.ex ett laptop batteri kan inte driva ett gaming grafikkort. Edit. Ett laptop batteri kan inte driva ens driva ett grafikkort som man ska spela på! Har själv en laptop så jag vet vad jag pratar om. Har bara lust att slå sönder skiten. Du skulle kunnat fått min men jag kan inte för då kan jag inte surfa :/ Mina speccs: Intel T4400, 2,2 Ghz 4Gb, 1066 Mhz Ati Radeon HD 4650 Köp laptop om du vill få massa fps drops på Counter Strike 1.6! Aldrig mer en laptop för mig. Går nog bättre om man har en BRA laptop. Min har en i7a, 6gb ram, M5850.. kör det mesta kan man säga Men hur het blir inte en laptop dåe?Kan du maxa crysis? AA:8 1920 x 1080? Eller vad det är för upplösning. Och sen så suger laptops hårt. Asså även om det är bra specs så blir sakerna inuti datorn ca 100 grader och blir skadade. Även Win 7 suger och ännu mer suger det på laptops. 1,2 Ghz, Amd duron 1Gb ram, 200 Mhz Var så jävla mycket snabbare än min tillexempel :rolleyes: :cool: men vem vill spela crysis iallafall, det spelet är sjukt tråkigt. köper man en finfin kylplatta så ligger cpu, graffe på max 70. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 15 September 2010 Rapport Dela Skrivet 15 September 2010 Delarna ligger på 65-70 grader, Win7 är bättre än XP, Vista är för dåligt för att nämna, Crysis har jag inte provat. Jag tänker dock inte säga att man inte kan få en bättre dator för gaming om man skaffar en stationär, det är dock inte det som diskussionen handlar om. Du säger att laptops suger för gaming i allmänt, trots att det enda du vet är att din egna får fps drops på CS 1.6 (skulle dock inte förvåna mig om du inte ens är kunnig nog att ha uppdaterat drivers och annat.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaff Skrivet 15 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 15 September 2010 (redigerat) Lycka till med att spela på en laptop ;) T.ex ett laptop batteri kan inte driva ett gaming grafikkort. Edit. Ett laptop batteri kan inte driva ens driva ett grafikkort som man ska spela på! Har själv en laptop så jag vet vad jag pratar om. Har bara lust att slå sönder skiten. Du skulle kunnat fått min men jag kan inte för då kan jag inte surfa :/ Mina speccs: Intel T4400, 2,2 Ghz 4Gb, 1066 Mhz Ati Radeon HD 4650 Köp laptop om du vill få massa fps drops på Counter Strike 1.6! Aldrig mer en laptop för mig. Går nog bättre om man har en BRA laptop. Min har en i7a, 6gb ram, M5850.. kör det mesta kan man säga Men hur het blir inte en laptop dåe?Kan du maxa crysis? AA:8 1920 x 1080? Eller vad det är för upplösning. Och sen så suger laptops hårt. Asså även om det är bra specs så blir sakerna inuti datorn ca 100 grader och blir skadade. Även Win 7 suger och ännu mer suger det på laptops. 1,2 Ghz, Amd duron 1Gb ram, 200 Mhz Var så jävla mycket snabbare än min tillexempel :rolleyes: :cool: Som sagt, vill jag spela starcraft 2 och wow... inte crysis. Och jag tänker inte bära med en jävla stationär till alla lan och resor. Tack för alla tips. Verkligen uppskattat. Edit: skulle även kunna tänka mig en dyrare om man kan delbetala(alltså /månad). Har inte så stor tillgång till cash atm. Redigerat 15 September 2010 av Zaff Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.