GangstaLean Skrivet 12 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2011 Tycker personligen att det är finare utan detta, men man får ju tycka hur man vill, right? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 13 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2011 Så du menar att ytterligare ett steg mot "jämställdhet" skulle vara att låta kvinnor gå runt med valfria nakna kroppsdelar i Sverige?Nepp. Jag tycker inte att det är fel att kvinnor måste täcka sina bröst eller så. Dock är jag emot att de blir tvingade till att täcka håret eller till och med ännu mer :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 13 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2011 Jag tycker inte heller det är rätt att tvinga kvinnor att täcka grejer, men det jag vill komma fram till är att fallet ofta är att de inte tvingas. Precis som kvinnor i Sverige förmodligen skulle känna sig lite konstiga om de gick runt med bara bröst tror jag att folk i de länder där de allra flesta täcker håret skulle känna sig avklädda om alla kunde se deras hår när alla andra kvinnor täcker sitt hår. Du verkar ha en bild av att alla män i Saudiarabien sitter med en piska där hemma och tvingar på sina kvinnor sjal. Det finns möjligtvis mycket brott mot jämställdheten där nere men min mening är att slöjan inte är en av dem (och om det nu skulle vara det så är det ett väldigt litet sådant jämfört med annat). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 14 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2011 Jag tycker inte heller det är rätt att tvinga kvinnor att täcka grejer, men det jag vill komma fram till är att fallet ofta är att de inte tvingas.Precis som kvinnor i Sverige förmodligen skulle känna sig lite konstiga om de gick runt med bara bröst tror jag att folk i de länder där de allra flesta täcker håret skulle känna sig avklädda om alla kunde se deras hår när alla andra kvinnor täcker sitt hår. Du verkar ha en bild av att alla män i Saudiarabien sitter med en piska där hemma och tvingar på sina kvinnor sjal. Det finns möjligtvis mycket brott mot jämställdheten där nere men min mening är att slöjan inte är en av dem (och om det nu skulle vara det så är det ett väldigt litet sådant jämfört med annat).Nej det var inte så jag menade riktigt, men det är ju lag på att kvinnor ska ha på sig det där.Jag tycker att det ska vara kvinnans eget val på hijab, burka och niqab täcker för mycket, det är inte trevligt att inte se ansiktet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 14 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2011 (redigerat) Jag tycker inte heller om burka och niqab. Som du säger vill jag dock att det ska vara kvinnans eget val, alltså ska det inte vara lag på det. Men likväl ska det inte förbjudas (förutom på känsliga platser). Redigerat 14 Februari 2011 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 15 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2011 Är ju hemskt att dom ska vara tvungna att använda det, det borde ju vara deras egna val. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 16 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2011 Är ju hemskt att dom ska vara tvungna att använda det, det borde ju vara deras egna val.Ja det är hemskt att bli tvingad till att göra något, och det är utspritt i denna värld, samti länder som Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jesper93 Skrivet 15 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2013 Vilken lag väger tyngst när en manlig polis vill identifiera en kvinnlig muslim i burka?... Vårt samhälle bygger på att man kan och ska identifiera sig. Man får ha vilka kläder man vill, problemet med heltäckande burka är att personerna som bär dessa vägrar att anpassa sig efter situationen utan skriker bara islamofobi så fort någon vill ha ordning i samhället Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 15 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2013 Vilken lag väger tyngst när en manlig polis vill identifiera en kvinnlig muslim i burka?... Vårt samhälle bygger på att man kan och ska identifiera sig. Man får ha vilka kläder man vill, problemet med heltäckande burka är att personerna som bär dessa vägrar att anpassa sig efter situationen utan skriker bara islamofobi så fort någon vill ha ordning i samhället Ermh...nja. Det finns ingen lag på att man måste ha legitimation med sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jesper93 Skrivet 17 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2013 men om hon som bär burka / Nikab skulle begå ett våldsbrott och det tar skada på någon annan, hur ska man kunna identifiera den personen då? vore det okej om jag gick in med en skidmask i varje butik och handlade? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 17 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2013 Ja, det är väl okej. Det finns väl folk som har på sig skidmask när det är kallt. Man kan förbjuda det på känsliga platser om det behövs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jesper93 Skrivet 17 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2013 Ja, det är väl okej. Det finns väl folk som har på sig skidmask när det är kallt. Man kan förbjuda det på känsliga platser om det behövs. Men Om dom kommer hit så får de anpassa sig efter det svenska samhället! Det är inte svenskarna som ska anpassa sig. Det är invandrarna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.