Hoppa till innehåll

Virus?


Pomegranate
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

Idag håll jag på att installera min sims2 spel på datorrn igen.

När jag skulle instalera andra skivan på en av de så blevv jag tvungen att gå ut så medans installationen pågick la jag datorn på viloläge och gick ut sen efter ca 1 timma när jag var tillbax så såg jag att dator var stängd.

När jag öppnade den igen så kom en blå skärm med vit text upp jag hann bara läsa nårra meningar och det stod följande windows has recovered from an unexpected shut down if this is the first time you see this message

längre hann jag ej läsa innan datorn stängdes igen.

Sen startade jag datorn igen och då kom sidan upp som man kunde välja safe mode normal mode osv på jag valde safe mod med nätvärk men nu vet jag inte vad jag ska göra jakan inte heller gå in i min anti virus pga att det står att det är fel lösen fast jag är säker att det är rätt.

Det kom upp en sida som gav detaljer om felet jag kopierade hela hit

 

Problem signature:

Problem Event Name: BlueScreen

OS Version: 6.1.7600.2.0.0.768.3

Locale ID: 1053

 

Additional information about the problem:

BCCode: 9088

BCP1: FFFFF88007B5C880

BCP2: FFFFF88007B5C884

BCP3: FFFFF88007B5C890

BCP4: FFFFF88007B5C894

OS Version: 6_1_7600

Service Pack: 0_0

Product: 768_1

 

Files that help describe the problem:

C:\Windows\Minidump92510-18860-01.dmp

C:\Users\Amir Mohammad\AppData\Local\Temp\WER-35412-0.sysdata.xml

 

Read our privacy statement online:

http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104...mp;clcid=0x0409

 

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:

C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

 

Tryckde på check solutions online också men inget hände.

 

Det har hänt innan att datorn har haft ett plötslig stängning men funkade ej att starta fram tills nårra dagar efter hos en reparatör som sa att det inte var något problem!

Snälla hjälp mig snabbt.

 

MIn antivirus är AVAST och när jag håller musen på ikonen står det WARNING ditt dator är OSYDDAT

 

När datorn var på viloläge så var internet på

 

Stängde datorn och startade det igen och nu verkar allt normalt ska skanna med min antivirus som jag kan komma åt nu,så det verkar inte vara nån virus men vad var felet varför hände detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Lär dig stava

 

2. Använd kommatecken!!!

 

3. Om du stänger datorn medans den installerar (vad jag förstår av ditt skrivande) något så får du troligen en BSOD (även kallad BlueScreen eller blåskärm) och eftersom det inte verkar vara nåt virus, vad har du för problem? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

1. Lär dig stava

 

2. Använd kommatecken!!!

 

3. Om du stänger datorn medans den installerar (vad jag förstår av ditt skrivande) något så får du troligen en BSOD (även kallad BlueScreen eller blåskärm) och eftersom det inte verkar vara nåt virus, vad har du för problem? :huh:

1. Använd punkt.

 

Bra att du stänger ner datorn i viloläge medans du installerar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Lär dig stava

Jag kan stava men i safe mode så förstoras allt så jag såg inte vad jag skrev ordentlig

 

 

3. Om du stänger datorn medans den installerar (vad jag förstår av ditt skrivande) något så får du troligen en BSOD (även kallad BlueScreen eller blåskärm) och eftersom det inte verkar vara nåt virus, vad har du för problem? :huh:
Det var det jag frågade varför det blev så och nu har jag fått ett svar,tack
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bluescreen får alla datorer någongång, inget att oroa sig för, bara att stänga av och starta igen.

Ok,men det hände igen och det har ju inte gått en vecka.Spelade mafia2 demo och det blev bluescreen.

Finns det inget man kan göra för att hindra att det blir så?

 

1. Du kan formatera datan då det verkar som någon pajat bland huvudfilerna.

 

2. Googla efter liknande fall så kanske du hittar någon lösning.

 

3. Testa att försöka lösa det själv.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bluescreen får alla datorer någongång, inget att oroa sig för, bara att stänga av och starta igen.

Ok,men det hände igen och det har ju inte gått en vecka.Spelade mafia2 demo och det blev bluescreen.

Finns det inget man kan göra för att hindra att det blir så?

 

är din dators prestanda bra nog för att klara spelen då? för jag fick bluescreen på min bärbara när jag startade portal förut..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bluescreen får alla datorer någongång, inget att oroa sig för, bara att stänga av och starta igen.

Ok,men det hände igen och det har ju inte gått en vecka.Spelade mafia2 demo och det blev bluescreen.

Finns det inget man kan göra för att hindra att det blir så?

 

är din dators prestanda bra nog för att klara spelen då? för jag fick bluescreen på min bärbara när jag startade portal förut..

 

mmm,min dator(en bärbar)klarar av det.Har bland annat MW2 och några andra spel som kräver bra datorer och alla funkar bra på den.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...