Hoppa till innehåll

Ny Tv, Tips?


Fjeddo

Rekommendera inlägg

Hejsan!

Nu har det blivit dags för en ny tv.

 

Jag ska ha den för att koppla till min dator via HDMI, men även att spela Xbox 360 och se på tv på den. Mitt 360 har inte hdmi, men jag vet inte vad för kontakt det är, men det är iaf ett Xbox 360 Premium 20GB. Den ska alltså funka med både HDMI och det som behövs för Xboxen.

 

Jag vill också ha Full-HD, 1080p, på den.

 

Maxpriset är 4000kr, tacksam för tips! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en 42 tums som jag spelar PS3 spel, tror det är HD-ready och 1080p på den

kostade ungefär 6000 tror jag, men priset har sänkts till under 4000kr

är en panasonic men minns ej hela namnet

HDMI kabel bör du få med TVn, och du får nog sätta om från Komponent, antar jag att du har, till HDMI

 

Men jag vet inte så mycket om det

 

BTW, storleken beror nog på hur långt ifrån du sitter och spelar

jag sitter 2-3m från min TV och spelar så 42tums är perfekt för mig, men om du sitter 1-2m så blir nog en 32tums eller nåt tbra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild...ilips-32-lcd-tv

 

Det enda jag kunde hitta för din budget som mäter dina krav.

Funderar på den.

 

Men hur ska jag göra för att spela 360 på den? Det finns någon inställning på sladden till Xboxet där man kan välja "hd-tv". Men det har inte hdmi, hur ska jag göra?

 

Jag har en 42 tums som jag spelar PS3 spel, tror det är HD-ready och 1080p på den

kostade ungefär 6000 tror jag, men priset har sänkts till under 4000kr

är en panasonic men minns ej hela namnet

HDMI kabel bör du få med TVn, och du får nog sätta om från Komponent, antar jag att du har, till HDMI

 

Men jag vet inte så mycket om det

 

BTW, storleken beror nog på hur långt ifrån du sitter och spelar

jag sitter 2-3m från min TV och spelar så 42tums är perfekt för mig, men om du sitter 1-2m så blir nog en 32tums eller nåt tbra ;)

Du kommer inte ihåg var du köpte den? Jag ska sitta ca 3 meter ifrån den när jag spelar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en 42 tums som jag spelar PS3 spel, tror det är HD-ready och 1080p på den

kostade ungefär 6000 tror jag, men priset har sänkts till under 4000kr

är en panasonic men minns ej hela namnet

HDMI kabel bör du få med TVn, och du får nog sätta om från Komponent, antar jag att du har, till HDMI

 

Men jag vet inte så mycket om det

 

BTW, storleken beror nog på hur långt ifrån du sitter och spelar

jag sitter 2-3m från min TV och spelar så 42tums är perfekt för mig, men om du sitter 1-2m så blir nog en 32tums eller nåt tbra ;)

Du kommer inte ihåg var du köpte den? Jag ska sitta ca 3 meter ifrån den när jag spelar.

 

nix jag kommer inte ihåg

vi har haft den och sett på TV förut, men nu har vi en annan TV för det, så jag fick den TVn att spela på istället

 

Ryssfemma: Jag vet att det är en Panasonic, men vet ej hela namnet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en 42 tums som jag spelar PS3 spel, tror det är HD-ready och 1080p på den

kostade ungefär 6000 tror jag, men priset har sänkts till under 4000kr

är en panasonic men minns ej hela namnet

HDMI kabel bör du få med TVn, och du får nog sätta om från Komponent, antar jag att du har, till HDMI

 

Men jag vet inte så mycket om det

 

BTW, storleken beror nog på hur långt ifrån du sitter och spelar

jag sitter 2-3m från min TV och spelar så 42tums är perfekt för mig, men om du sitter 1-2m så blir nog en 32tums eller nåt tbra ;)

Du kommer inte ihåg var du köpte den? Jag ska sitta ca 3 meter ifrån den när jag spelar.

 

Det finns 2 HDMI portar. Med handkontrollen så kommer du välja varje gång du sätter på TV'n vad det är du vill ansluta till. T.ex Kabel, AVI, HDMI 1, HDMI 2. HDMI1 och HDM2 kan vara kopplade till datorn samtidigt. Du behöver bara koppla din Xbox 360 med en HDMI kabel till TVn så är det klart. Dock så saknar en del Xbox 360's HDMI anslutningar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...