Gäst juniorjesper Skrivet 13 Oktober 2010 Rapport Skrivet 13 Oktober 2010 (redigerat) Hej. När jag fick mitt Visa Ung idag så sa dom att man inte kan köpa på nätet med det. Det tyckte jag var synd, efter som annars kunde jag lägga in på xboxet :P Men jag undrar om det går att köpa på tradera med det kortet? :P Asså då för man ju bara över till säljarens kort. Går det? Snälla, svara fort! Har fått pengar nu! Redigerat 13 Oktober 2010 av juniorjesper Citera
woody Skrivet 13 Oktober 2010 Rapport Skrivet 13 Oktober 2010 (redigerat) Vad jag har förstått det som så måste man ha ett vanligt VISA kort och inte VISA Electron. Det är på grund av att VISA Electron är en budgetvariant och kan inte användas i utlandet eller med utländska valutor. EDIT: Man kan betala online med Visa Electron men detta kräver att butikens kortterminal är direktuppkopplad till banken. Redigerat 13 Oktober 2010 av woody Citera
Gäst juniorjesper Skrivet 14 Oktober 2010 Rapport Skrivet 14 Oktober 2010 Vad jag har förstått det som så måste man ha ett vanligt VISA kort och inte VISA Electron. Det är på grund av att VISA Electron är en budgetvariant och kan inte användas i utlandet eller med utländska valutor. EDIT: Man kan betala online med Visa Electron men detta kräver att butikens kortterminal är direktuppkopplad till banken. va? xD Citera
woody Skrivet 14 Oktober 2010 Rapport Skrivet 14 Oktober 2010 Vad jag har förstått det som så måste man ha ett vanligt VISA kort och inte VISA Electron. Det är på grund av att VISA Electron är en budgetvariant och kan inte användas i utlandet eller med utländska valutor. EDIT: Man kan betala online med Visa Electron men detta kräver att butikens kortterminal är direktuppkopplad till banken. va? xD Trodde att Visa Ungdom var samma sak som Visa Electron. Citera
Gäst pong218 Skrivet 14 Oktober 2010 Rapport Skrivet 14 Oktober 2010 Bankkort Visa Ung innehåller och ger tillgång till en rad praktiska funktioner, bland annat e-kort för säkrare köp på internet om du är över 18 år och har Internetbanken med dosa. Du måste vara 18 år och skaffa Internetbanken med en dosa. Svar: Nej , du kan inte handla på nätet om du inte är över 18 år! Citera
Ryssfemma Skrivet 14 Oktober 2010 Rapport Skrivet 14 Oktober 2010 Med Nordea VISA Electron ungdomskortet kan jag handla på nätet.. Men med mitt Swedbank Ungdom VISA Electron kan jag inte göra det, då jag måste öppna ett nytt avtal på något sätt. Och jag är 17 år, så det finns möjlighet för dig att betala på internet. Citera
Darkdevil Skrivet 14 Oktober 2010 Rapport Skrivet 14 Oktober 2010 Om man är under 18 år så får man handla med kortet (Om ditt kort tillåter det) ifall pengarna dras direkt från ditt konto, du får inte handla på faktura. T.ex. så köper jag speltid till WoW med mitt Visa Electron. Citera
Fjeddo Skrivet 14 Oktober 2010 Rapport Skrivet 14 Oktober 2010 Med visa ung är det inte tillåtet att handla på internet om man är under 18. Citera
Ryssfemma Skrivet 14 Oktober 2010 Rapport Skrivet 14 Oktober 2010 Med visa ung är det inte tillåtet att handla på internet om man är under 18.Jag har också VISA ung, men det är ett electron-kort ändå, kontakta banken så ska man kunna hitta en väg, det har jag gjort. Citera
Gäst juniorjesper Skrivet 15 Oktober 2010 Rapport Skrivet 15 Oktober 2010 Jag menar inte så, att om det går att skicka pengar ifrån mitt Visa ung till mottagaren på Tradera. Citera
Fjeddo Skrivet 15 Oktober 2010 Rapport Skrivet 15 Oktober 2010 Tror inte det, du har väll inte tillgång till internetbanken? eller? Citera
Rammus Skrivet 15 Oktober 2010 Rapport Skrivet 15 Oktober 2010 (redigerat) Ja du kan köpa på nätet. Jag har tillgång till mitt internetbank, har skickat och tagit mot. Det funkar utmärkt! Redigerat 15 Oktober 2010 av ZnK Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.