Fjeddo Skrivet 31 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2010 (redigerat) Jag får 1050 kr varje månad (barnbidrag). Jag köper typ allt själv, förutom enstaka saker. Jag dömer också fotboll på somrarna, säsongen som var tjänade jag ca 5000 kr på det. :P Redigerat 31 Oktober 2010 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 31 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2010 1050 studiebidrag, är det slut och jag behöver till något särskilt så frågar jag.. Jag tjänar upp till 12000 varje sommarlov på att jobba och jag lägger undan det hos föräldrarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ImCasualGamer Skrivet 31 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2010 Får 500 kr i månaden om morsan har kvar något efter att ha betalat räkningar och köpt mat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zazaza Skrivet 31 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2010 Får 370 kr varje månad,måste arbeta lite då och då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Afrokines Skrivet 31 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2010 Får barnbidraget varje månad. Barnbidrag vid nitton års ålder? Ouch. Han är egentligen inte 19. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VAZE Skrivet 31 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2010 Studiebidrag på 1050:- (ska egentligen få 1950:-, för min pappa är arbetslös men har inte fått det än av någon anledning). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 31 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2010 (redigerat) 1050 kr. Ärligt talat så är studiebidraget ett skämt. Det borde höjas. Redigerat 31 Oktober 2010 av Progressive Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
asabrasa Skrivet 31 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2010 studiebidraget 1050 jobbar också lite svart här och där drar in cirka 18000 i månaden. Det mesta lägger jag på hyra för min lägenhet, sparar 5000 varje månad om jag kan resten går till körkortet och underhållning/kläder osv osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VAZE Skrivet 31 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2010 Sant, 1050 är alldeles för lite. Har hört rykten om att studiebidragen ska sänkas till 800-850 nästa år (p.g.a moderaterna). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 31 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2010 (redigerat) Jag fick för 3 år sedan 300kr/månad när jag gjorde att föräldrarna bad mig om (tvätta, diska m.m, och om jag struntade i det så fick jag ingenting Men sedan så införde morsan att jag skulle skriva upp allt jag gjort hemma som det var förut, och då fick jag mellan 3-500kr beroende årstid och hur mycket jag var hemma, så "lönen" varierade Men för ca 9 månader sedan så blev jag lat och orkade inte att skriva upp vad jag gjort så jag har inte fått något sedan dess, så jag ska be morsan att vi ska gå tillbaka till det gamla systemet igen Det har lett till att jag börjat använda pengar med sunt förnuft, köpa det jag vill ha, men inte massa skräp som bara ligger ilådor resten av livet (kan även vara snabbmat som jag stack iväg och köpte med kompisarna för) Så nu lägger jag ut 20-50kr varje månad, men snart ska jag slösa pengar till Black Ops nu i November, fast det är defenitivt värt det. ;) Redigerat 31 Oktober 2010 av Majvor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 31 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2010 Sant, 1050 är alldeles för lite. Har hört rykten om att studiebidragen ska sänkas till 800-850 nästa år (p.g.a moderaterna).Hoppas fan att det inte stämmer. Det räcker knappt till kläder nu, och jag köper ändå oftast billiga kläder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 31 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2010 1050kr av studiebidrag, Räcker inte till mycket enligt mig. Borde verkligen höjas. Annars får jag också lite om jag skulle behöva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.