Hoppa till innehåll

Lcd Vs Led


Turbosteps
 Dela

Rekommendera inlägg

Lysdioderna vill du inte ska paja i TV'n, men det är samma önskan till LCD.

Pajar en pixel så kan du förvänta dig att det fortsätter och fortsätter konstant, däremot så håller LCD kvalite längre.

LED drar mindre ström iallafall.

ok men ska en skärm ha Mycket MS eller LITE MS fattar inte riktigt det där ...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lysdioderna vill du inte ska paja i TV'n, men det är samma önskan till LCD.

Pajar en pixel så kan du förvänta dig att det fortsätter och fortsätter konstant, däremot så håller LCD kvalite längre.

LED drar mindre ström iallafall.

ok men ska en skärm ha Mycket MS eller LITE MS fattar inte riktigt det där ...

 

Lite MS, sen måste du veta vad du behöver för anslutningar.

En del köper skärmar idag bara för att det är "LCD" för ett väldigt billigt pris

när det inte ens är en DVI anslutning tillgänglig.

Redigerat av Ryssfemma
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni måste skilja på LED skärm och OLED, OLED är jättesmå lysdioder som fungerar exakt som pixlar, ger bäcksvart skärpa (du kan inte skilja på ifall skärmen är av eller på ens) och väldigt fin kontrast, men finns bara till mobiltelefoner och liknande små skärmar vad jag vet. LED-skärmar och LED TV's däremot är precis som LCD bara det att dom har lysdioder som bakgrundsbelysning (istället för lysrör som vanliga LCD skärmar använder om jag inte misstar mig) vilket ska kontrollera bakgrundsbelysningen mycket bättre och ge bättre kontrast och svärta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...