Hoppa till innehåll

Spela På Datorn Med 360 (hdmi Sladd) Och Filma Med Camstudio


TuggaBananWTF
 Dela

Rekommendera inlägg

Nej det kommer inte funka om du tänkt koppla in xbox'en till datorn via hdmi och sedan kunna spela in det med något program. Annars om du vill spela in gameplay så behöver du ett capture card, finns olika prisklasser på det mer budget är väl dazzle, sen om du vill kunna recorda HD så behöver du HD PVR eller Intensity Pro.

 

Jag tolkade det iaf som att du ville koppla in xbox'en i datorn och sedan spela in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej det kommer inte funka om du tänkt koppla in xbox'en till datorn via hdmi och sedan kunna spela in det med något program. Annars om du vill spela in gameplay så behöver du ett capture card, finns olika prisklasser på det mer budget är väl dazzle, sen om du vill kunna recorda HD så behöver du HD PVR eller Intensity Pro.

 

Jag tolkade det iaf som att du ville koppla in xbox'en i datorn och sedan spela in.

 

Jag menade så här:

Min kompis kopplar sin Xbox till ett par utag på datorn (röd, vit, gul) och spelar på datorn i (nåt program man laddar ner) samtidigt som han spelar in med Camstudio. Men jag har inget röd, vit, gul uttag men jag har HDMI

 

Vad menar du med "spela på datorn"?

Att jag spelar via Dator skärmen med 360 och kontrollen och att jag samtidigt spelar in med Camstudio. Min kompis gör det med röd, vit, gul uttag på datorn. Men jag har bara HDmi uttag. OwO

 

Här har ni båda ett EXEMPEL:

Redigerat av FlyawayChief
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej det funkar inte så länge du inte har ett Intensity Pro kort i datorn som har HDMI ingång, det du har på datorn är en HDMO utgång.

Din kompis har ett tv kort i datorn det är drf han kan koppla in via RCA kontakter och recorda, det funkar precis som en dazzle bara att du har ett tv kort ist för dazzle fast du får ingen bra kvalité utav att spela in med RCA därför är det mer värt att lägga ut pengar på ett HD capture card.

 

Så det kommer nog inte funka med din HDMI kontakt på datorn så länge det inte är en ingång fast det skulle jag knappast tro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej det funkar inte så länge du inte har ett Intensity Pro kort i datorn som har HDMI ingång, det du har på datorn är en HDMO utgång.

Din kompis har ett tv kort i datorn det är drf han kan koppla in via RCA kontakter och recorda, det funkar precis som en dazzle bara att du har ett tv kort ist för dazzle fast du får ingen bra kvalité utav att spela in med RCA därför är det mer värt att lägga ut pengar på ett HD capture card.

 

Så det kommer nog inte funka med din HDMI kontakt på datorn så länge det inte är en ingång fast det skulle jag knappast tro.

Ok allihopa tack för hjälpen jag ska köpa mig ett Capture card hittade ett bra men billigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har du en ledig PCI-Express plats på moderkortet? isåfall ska du skaffa Blackmagic intesity PRO, SeaNanners kör med den och han får asbra kvalité på bilden, och då kopplar man in HDMI i datorn.. men då måste din datorskärm ha HDMI..

Nej har jag tyvärr inte en ledig plats D:<

Redigerat av FlyawayChief
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har du en ledig PCI-Express plats på moderkortet? isåfall ska du skaffa Blackmagic intesity PRO, SeaNanners kör med den och han får asbra kvalité på bilden, och då kopplar man in HDMI i datorn.. men då måste din datorskärm ha HDMI..

Nej har jag tyvärr inte en ledig plats D:<

 

Då borde du satsa på HD PVR är inte lika bra som Intensity Pro men du får fortfarande riktigt bra kvalité.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...