Hoppa till innehåll

Stänga Av Datorn Med På/av-knappen På En Bärbar


5FJSKFJSKGJES

Rekommendera inlägg

Jag fick upp en meny, där man kunde starta i felsäkert läge, eller normalt. Jag startade normalt men inget fel. Men det jag antar som gjorde så den menyn kom upp, var eftersom jag var stressad och stängde av datorn med på/av-knappen på datorn. Är detta något man ska undvika, eller gör det egentligen ingenting?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fick upp en meny, där man kunde starta i felsäkert läge, eller normalt. Jag startade normalt men inget fel. Men det jag antar som gjorde så den menyn kom upp, var eftersom jag var stressad och stängde av datorn med på/av-knappen på datorn. Är detta något man ska undvika, eller gör det egentligen ingenting?

 

Tack på förhand.

Är samma sak som när du trycker på on/off knappen på en stationär dator. Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det skadligt med andra ord då eller?

Nej, din dator lär ju inte ta någon skada av att du råkar göra det någon enstaka gång.

 

Okej, sökte lite på google nu och det verkar kunna vara skadligt om windows uppdaterar något eller så. (Har windows 7). Men eftersom den kom in i en meny där man kunde välja mellan normalt eller felsäkert, så tänkte jag mig att det kunde hänt något :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det skadligt med andra ord då eller?

Nej, din dator lär ju inte ta någon skada av att du råkar göra det någon enstaka gång.

 

Okej, sökte lite på google nu och det verkar kunna vara skadligt om windows uppdaterar något eller så. (Har windows 7). Men eftersom den kom in i en meny där man kunde välja mellan normalt eller felsäkert, så tänkte jag mig att det kunde hänt något :/

 

Det blir så om du bland annat stänger av datorn abrupt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad du än gör så ska du inte stänga av den så när Windows uppdateras, när jag gjorde det så pajade min hårddisk.

Hårddisken pajjar inte, det är windowset som tar skada. Men då är det bara att göra en systemåterställning i "Felsäkra läget". Det borde varit av en annan anledning att din hårddisk pajjade...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...