5FJSKFJSKGJES Skrivet 14 December 2010 Rapport Dela Skrivet 14 December 2010 Jag fick upp en meny, där man kunde starta i felsäkert läge, eller normalt. Jag startade normalt men inget fel. Men det jag antar som gjorde så den menyn kom upp, var eftersom jag var stressad och stängde av datorn med på/av-knappen på datorn. Är detta något man ska undvika, eller gör det egentligen ingenting? Tack på förhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 14 December 2010 Rapport Dela Skrivet 14 December 2010 (redigerat) Jag fick upp en meny, där man kunde starta i felsäkert läge, eller normalt. Jag startade normalt men inget fel. Men det jag antar som gjorde så den menyn kom upp, var eftersom jag var stressad och stängde av datorn med på/av-knappen på datorn. Är detta något man ska undvika, eller gör det egentligen ingenting? Tack på förhand.Är samma sak som när du trycker på on/off knappen på en stationär dator. Redigerat 14 December 2010 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 14 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 14 December 2010 Är det skadligt med andra ord då eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 14 December 2010 Rapport Dela Skrivet 14 December 2010 Är det skadligt med andra ord då eller?Nej, din dator lär ju inte ta någon skada av att du råkar göra det någon enstaka gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 14 December 2010 Rapport Dela Skrivet 14 December 2010 (redigerat) Det kan vara skadligt, ja. Redigerat 14 December 2010 av Banish Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 14 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 14 December 2010 Är det skadligt med andra ord då eller?Nej, din dator lär ju inte ta någon skada av att du råkar göra det någon enstaka gång. Okej, sökte lite på google nu och det verkar kunna vara skadligt om windows uppdaterar något eller så. (Har windows 7). Men eftersom den kom in i en meny där man kunde välja mellan normalt eller felsäkert, så tänkte jag mig att det kunde hänt något :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 14 December 2010 Rapport Dela Skrivet 14 December 2010 Är det skadligt med andra ord då eller?Nej, din dator lär ju inte ta någon skada av att du råkar göra det någon enstaka gång. Okej, sökte lite på google nu och det verkar kunna vara skadligt om windows uppdaterar något eller så. (Har windows 7). Men eftersom den kom in i en meny där man kunde välja mellan normalt eller felsäkert, så tänkte jag mig att det kunde hänt något :/ Det blir så om du bland annat stänger av datorn abrupt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 14 December 2010 Rapport Dela Skrivet 14 December 2010 Kan bli ostabilt nästa gång du startar datorn, beroende på när du stängde av den. Är osäker på dock om komponenterna kan ta skada, kan säkert röra sig om det då det är massa ström så avlägsnas utan förvarning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 15 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 15 December 2010 Hur menar du med ostabilt? Men aja, jag ska skippa knappen och försöka att endast stänga av dem med menyknappen nu, är väl bättre att det var en 30sek extra än att datorn går sönder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 15 December 2010 Rapport Dela Skrivet 15 December 2010 Har gjort det ibland hemma, och nästan alltid på skoldatorerna. Aldrig hänt något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Afrokines Skrivet 15 December 2010 Rapport Dela Skrivet 15 December 2010 Vad du än gör så ska du inte stänga av den så när Windows uppdateras, när jag gjorde det så pajade min hårddisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xfr33zer Skrivet 15 December 2010 Rapport Dela Skrivet 15 December 2010 Vad du än gör så ska du inte stänga av den så när Windows uppdateras, när jag gjorde det så pajade min hårddisk.Hårddisken pajjar inte, det är windowset som tar skada. Men då är det bara att göra en systemåterställning i "Felsäkra läget". Det borde varit av en annan anledning att din hårddisk pajjade... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.