Fjeddo Skrivet 16 December 2010 Rapport Dela Skrivet 16 December 2010 Tjena! nu är jag sjukt less på en kille som går på min skola. Han är en dryg liten p12a som snor andras saker hela tiden, sen kaxar han också och leker cool hela tiden. Igår hade jag jävligt bråttom till en lektion, och bara av farten så kastde jag upp mitt pingisracket på hyllan ovanför mitt skåp (man ser inte upp, hyllan är typ 2 meter högt upp) för att hinna till lektionen. Idag när jag kommer till skolan så kom jag på att jag hade glömt det där. När jag kollar där så är det borta. Eftersom att den där dryga killens racket precis har gått sönder så har han för någon dag sedan också försökt sno en annan killes racket, men då kom vi på honom. Idag snackade jag med honom på facebook under lektionen, eftersom att han inte var på skolan idag. Samtalet: Jag: "Visst var du på skolan igår?" Han: "Aa" Jag: "Och du snodde möjligtvis inte mitt racket då också?" Han: "Har nå tagit dit rack?" Jag: "Ja, varför skulle jag annars fråga?" Jag (efter 5 min): "Hallå?" Jag: "Svara!" Efter det loggade han ut och har inte svarat på hela dagen. Men han svarade när min kompis på lektionen skrev med honom. Mitt racket var inget billigt, det kostade 1500kr. Finns det någon chans att jag kan anmäla honom om jag hittar bevis, typ om jag tar kort på han när han har det + att mina kompisar i klassen är vittne? Eller kommer polisen inte bry sig? Tacksam för svar! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 16 December 2010 Rapport Dela Skrivet 16 December 2010 Kanske bättre att prata med skolan först, eller så. Men en polisanmälan är kanske på sin plats om du inte får tillbaka den ändå :P. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 16 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 16 December 2010 Alltså, jag kommer ju få tillbaka racket antar jag. Men det är inte det att jag vill ha tillbaka racket snabbt, tycker bara att han förtjänar att bli polisanmäld som han beter sig. Det är inte första gången han snor något. Jag har snackat med lärare på skolan, men de verkar inte bry sig annat än att de säger att jag ska prata med honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 16 December 2010 Rapport Dela Skrivet 16 December 2010 Ingen skall kunna bete sig så ostraffat, och om skolan inte vidtar åtgärder så kan du anmäla skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 16 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 16 December 2010 Okej, men kommer polisen att ta det seriöst om jag anmäler honom? Jag menar, det kostade ju ändå 1500kr, det är ju som att sno typ en datorskärm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 16 December 2010 Rapport Dela Skrivet 16 December 2010 Polisen tar inte sånt seriöst, bara om det ligger i statens ekonomiska intresse. Dem skriver en rapport om det och då får rapporten ta några kilobyte av deras lagringsserver, hittar du bevis så säger du till polisen bara. Men knappt något kommer hända honom, han är 12 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jolt Skrivet 16 December 2010 Rapport Dela Skrivet 16 December 2010 Istället kan du ju tala med hans föräldrar eller något, de borde ju veta om han haft ett femstjärnigt racket innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 16 December 2010 Rapport Dela Skrivet 16 December 2010 Om du ser han använda ditt rack, gå då bara fram och ta tillbaka det? jag menar, hur feg får man vara? han är yngre än dig och med dina 180 cm borde du vara större än de flesta 12-åringarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 16 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 16 December 2010 @ Jolt: Det är faktiskt bättre än 5, står inga stjärnor på det. @ Lander: Han är 13, men beter sig som en p12a menade jag. Men jag är alltså inte rädd för honom, men jag skulle gärna kunna avvakta om han fick sig ett straff för det också. Men kan de ens straffa honom när han är under 15? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 16 December 2010 Rapport Dela Skrivet 16 December 2010 Gå och smäll på han bara så han lär sig att inte vara en sån jävla lodis.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 16 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 16 December 2010 Det hade jag nog tänkt göra hur osm helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 17 December 2010 Rapport Dela Skrivet 17 December 2010 Om du gör det så bör du antagligen inte polisanmäla honom.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.