Hoppa till innehåll

Anmäla Kille På Min Skola?


Fjeddo

Rekommendera inlägg

Tjena!

 

nu är jag sjukt less på en kille som går på min skola. Han är en dryg liten p12a som snor andras saker hela tiden, sen kaxar han också och leker cool hela tiden.

 

Igår hade jag jävligt bråttom till en lektion, och bara av farten så kastde jag upp mitt pingisracket på hyllan ovanför mitt skåp (man ser inte upp, hyllan är typ 2 meter högt upp) för att hinna till lektionen. Idag när jag kommer till skolan så kom jag på att jag hade glömt det där. När jag kollar där så är det borta.

 

Eftersom att den där dryga killens racket precis har gått sönder så har han för någon dag sedan också försökt sno en annan killes racket, men då kom vi på honom.

 

Idag snackade jag med honom på facebook under lektionen, eftersom att han inte var på skolan idag. Samtalet:

 

Jag: "Visst var du på skolan igår?"

Han: "Aa"

Jag: "Och du snodde möjligtvis inte mitt racket då också?"

Han: "Har nå tagit dit rack?"

Jag: "Ja, varför skulle jag annars fråga?"

Jag (efter 5 min): "Hallå?"

Jag: "Svara!"

 

Efter det loggade han ut och har inte svarat på hela dagen. Men han svarade när min kompis på lektionen skrev med honom.

 

Mitt racket var inget billigt, det kostade 1500kr. Finns det någon chans att jag kan anmäla honom om jag hittar bevis, typ om jag tar kort på han när han har det + att mina kompisar i klassen är vittne? Eller kommer polisen inte bry sig?

 

Tacksam för svar! =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, jag kommer ju få tillbaka racket antar jag. Men det är inte det att jag vill ha tillbaka racket snabbt, tycker bara att han förtjänar att bli polisanmäld som han beter sig. Det är inte första gången han snor något.

 

Jag har snackat med lärare på skolan, men de verkar inte bry sig annat än att de säger att jag ska prata med honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Polisen tar inte sånt seriöst, bara om det ligger i statens ekonomiska intresse.

Dem skriver en rapport om det och då får rapporten ta några kilobyte av deras

lagringsserver, hittar du bevis så säger du till polisen bara.

 

Men knappt något kommer hända honom, han är 12 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@ Jolt:

Det är faktiskt bättre än 5, står inga stjärnor på det.

 

@ Lander:

Han är 13, men beter sig som en p12a menade jag. Men jag är alltså inte rädd för honom, men jag skulle gärna kunna avvakta om han fick sig ett straff för det också. Men kan de ens straffa honom när han är under 15?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...