Hoppa till innehåll

Saknar Honom.


Layton
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej,

när jag gick i lågstadiet var jag mycket bra kompis med en kille. Vi brukade spela DS tillsammans, och vi var ofta med varandra. När jag bytte skola i slutet på trean blev han ledsen och nu har vi inte träffats på snart fyra år och vi har inte haft nån kontakt via facebook, msn eller nånting.

Och jag tycker själv att jag är helt weird, men jag skulle göra allt för att träffa honom.

 

Sen, förra veckan så såg jag honom. han gick av på samma busshållplats som mig, och våra blickar möttes men han verkade inte känna igen mig för sen gick han iväg, och jag är endå inte säker på om det var han.

 

Så vad ska jag göra?

Om jag ser honom igen, ska jag prata med honom?

 

Tacksam för svar

/The Queen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det tycker jag du ska! Om du kommer ihåg vad han heter så adda han på facebook eller nåt annat.

 

Jag själv hadde en kompis för vääääldigt länge sen som var ganne med mig, men som sen flyttade långt bort och då förlorade vi kontakten(tror han flytta när jag var 5/6 år). Vi träffades typ en gång 2 år efter också men sen har vi inte haft kontakt sen dess... Sen typ åkte jag förbi området han bodde för jag skulle till norge då tänkte jag men där bor ju han och sen adda jag han på skype och nu i oktober träffa jag han igen.. Och vi vart tilsammans :o Mystiskt igentligen eftersom han är 2 år äldre än mig och går 3 klasser över xD trodde vi bara skulle fortsätta vara vänner men..

 

Eeeh nu skriver jag bara om mig lol, nej men jag tycker du ska försöka få kontakt och kolla om ni fortfarande har samma intressen :) Kom ihåg att det inte bara är du som inte försökt hålla kontakten förut så han känner sig säkert dålig också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar LOLOL och svampen2!

Han har facebook, jag vet vad han heter.

Och förresten jag ser hans lillebrorsa ofta på bussen och jag vet vilken skola han går i nu, men jag kan ju inte börja blanda in honom i det här, men han känner nog igen mig, kanske han inte vill störa.

OCH EFTERSOM han gick av på samma busshållplats, måste han ju bo i närheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svenskar är generellt rätt kassa på att ta kontakt med folk, så du behöver inte känna dig förnärmad om han ignorerade dig. De flesta svenskar tycker samtidigt det är kul när folk väl börjar prata med oss och det gör säkert han också. Så prata med honom! Jag har märkt att det för mig varit väldigt lätt att återuppta kontakten med folk jag kände för längesedan, man har typ det inlärt hur de beter sig i grunden på något sätt. Om ni umgicks mycket på lågstadiet satte ni förmodligen väldigt djupa avtryck i varandra som fortfarande sitter kvar, eftersom att man är så mottaglig för intryck i den åldern.

 

Bara testa prata med honom om du ser honom igen, vem vet var det leder? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svenskar är generellt rätt kassa på att ta kontakt med folk, så du behöver inte känna dig förnärmad om han ignorerade dig. De flesta svenskar tycker samtidigt det är kul när folk väl börjar prata med oss och det gör säkert han också. Så prata med honom! Jag har märkt att det för mig varit väldigt lätt att återuppta kontakten med folk jag kände för längesedan, man har typ det inlärt hur de beter sig i grunden på något sätt. Om ni umgicks mycket på lågstadiet satte ni förmodligen väldigt djupa avtryck i varandra som fortfarande sitter kvar, eftersom att man är så mottaglig för intryck i den åldern.

 

Bara testa prata med honom om du ser honom igen, vem vet var det leder? :)

Tack så mycke :)

Fast han är inte hel svensk och inte jag heller, hans pappa kommer från en ö i söderhavet :cool:

Eller asså, vi är ju svenskar. Men vi har blod från andra länder.

Men jag är arg på mig själv att jag aldrig tog chansen, det var ju nästan helt perfekt ställe att träffa honom på.

 

Fast, han bor där jag bor, jag passerar hans lillebrorsas skola varje dag...

Och han är ju inte död eller nåt :P

Jag hoppas jag ser honom igen, och då ska jag tänka på er för att ta mod att snacka med honom.

/The Queen

 

 

 

Whoops, jag glömmer alltid bort mitt nya namn <_<

/LAYTON

 

Just det, han har facebook, men han har inte ens en profilbild och han har fortfarande inte svarat på min vänförfrågan efter ett halvår :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Såg honom i förrgår.

Eller såg honom och såg honom RÖRDE honom. Så här var det:

 

Jag går upp på bussen och sätter mig långt bak. Där på ett säte ser jag hans lillebrorsa. Jag skulle vilja sätta mig bredvid honom, som är ledigt, men sätter mig iställetpå sätet bredvid, bredvid någon snubbe.

Då får jag syn på att jag satt mig bredvid HONOM. Skit.

Den första tanken som dyker upp är: Ska jag prata med honom. Nej det blir konstigt. Om jag suttit mig mittemot kanske våra blickar skulle mötas, men jag sket i det, hans brorsa var ju där och det kändes ju så konstigt.

 

Tanke 2, offtopic: VARFÖR SITTER HAN INTE BREDVID SIN BRORSA?

Gud va weird.

 

Men sen ser jag att de båda trycker på knappen vid nästa station.

Tidigare har jag bara sätt hans lillebrorsa ofta på bussen, men jag vill inte blanda in honom i det här.

Så jag vet vilken skola han går i. Och hans storebrorsa, som jag längtar efter går antagligen i samma skola som jag passerar VARJE DAG.

 

Dålig Nyhet: Jag känner mig väldigt feg, som inte vågar prata med honom fast jag har haft två chanser.

Bra Nyhet: Han bor ju nära där jag bor, känns bra så det är nog inte sista gången jag ser honom.

Bra Nyhet 2. Jag brukar ofta ha sällskap med två kompisar i min klass som också gick på samma skola som jag och min fd bästa vän.

Och dem var också bra vänner med honom. Det är först min killkompis som gick i samma klass som honom.

Och sen min tjejkompis, och hon och killen var tillsammans en gång (inte för att jag bryr mig, det var i trean, och han sa faktiskt att JAG var hans bästa tjejkompis).

Så WoHoo, va kul det vore om jag träffade honom tillsammans med mina vänner som också kände honom. Fyra vänner som återförenas lite. Det vore bra.

 

 

BTW:

Om vi träffas igen kanske han säger jaha, just det, va trevligt, han kanske inte alls ha saknat mig.

Men då vet jag i alla fall att mina känslor inte är besvarade och då kanske jag inte bryr mig om honom längre.

Självklart skulle jag bli ledsen men det kanske är för det bästa isåfall...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, precis det var ju det jag sa förut, jag tror alltså också att det är så.

Då vet jag ju också att han inte är något att satsa på, det finns ju andra killar.

Men eftersom jag endast tänkt på honom i fyra år så betyder han ju väldigt mycket för mig, men jag brukar oftast bli intresserad av killar som visat intresse för mig.

 

Och om han inte gillar mig så kommer jag inte att bry mig om honom längre, vilket vore väldigt skönt.

Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...