OpeningTitles Skrivet 24 December 2010 Rapport Dela Skrivet 24 December 2010 Tja, jag har en mic inbyggd i min laptop och vill använda till att snacka med folk i Css. Men den funkar inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 24 December 2010 Rapport Dela Skrivet 24 December 2010 Jaså, vad intressant! Bra att du informerar! :) Men seriöst, antar att du vill ha hjälp, men lite mer info tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OpeningTitles Skrivet 24 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 24 December 2010 Vad ska jag informera om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 24 December 2010 Rapport Dela Skrivet 24 December 2010 När det hände, i vilka sammanhang osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OpeningTitles Skrivet 25 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2010 (redigerat) Har aldrig testat den. Laptopen heter LG R200. Redigerat 25 December 2010 av OpeningTitles Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrJesper Skrivet 25 December 2010 Rapport Dela Skrivet 25 December 2010 (redigerat) Först och främst ta och testa den. Ta ljudhanteraren och kolla om den funkar i den, gör den inte det ta och kolla dina ljudinställningar på datorn, om allt är i sin ordning där så är det möjligt att den är trasig. Jag kan inte CSs, men kolla om det finns några inställningar i spelet som gör att du inte kan använda den, kanske det inte går, men det går kanske att prata via Skype, gör då det, du måste testa dig fram lite granna. Ursäkta om texten inte är allt för samanhängande... Redigerat 25 December 2010 av MrJesper Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 25 December 2010 Rapport Dela Skrivet 25 December 2010 Jag rekommenderar starkt att du köper en separat mikrofon till ditt datorspelande. Inbyggda mikrofoner kan strula ibland men framförallt är de helt värdelösa. http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s632...rev=1#prodlista Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 25 December 2010 Rapport Dela Skrivet 25 December 2010 Herregud, hur långt är ett snöre? Sök upp rätt drivrutiner till ljudkortet och installera. Finns antagligen på tillverkarens hemsida. Rekommenderar dig dock att köpa ett headset om du nu ska spela då både micken och högtalarna är värdelösa i de allra flesta laptops. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MeatLoaf Skrivet 26 December 2010 Rapport Dela Skrivet 26 December 2010 1 Högerklicka på ljud-grejen i aktivitetsfältet och tryck på inspelningsenheter/ljud. 2 Tryck på fliken inspelning och välj den inbyggda mikrofonen. 3 Tryck på nivåer och höj mikrofonen till 100, du kanske måste höja Decibel om det inte funkar utan. 4 För att se att mikrofonen fungerar gå in på start> alla program> Tillbehör> Ljudinspelaren.. Spela in och lyssna. 5 Om det fungerar så starta CSS, gå in på inställningar/options och tryck på voice/communication(s). 6 Välj din mikrofon och gå in på keyboard, gå ner till voice chat/communications och välj vilken knapp du vill använda för röstchatt. (jag skulle rekommendera klick på "mus-scrollern". Jag gick efter Windows 7 men om du har XP så blir det lite klurigare. Hoppas jag var till nån hjälp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OpeningTitles Skrivet 1 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2011 Har redan på max, men inbyggd mic är kanske värdelöst ändå.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 1 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2011 Har redan på max, men inbyggd mic är kanske värdelöst ändå..Bra Val Sir! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.