Hoppa till innehåll

Inbygd Mic I Laptop


OpeningTitles
 Dela

Rekommendera inlägg

Först och främst ta och testa den. Ta ljudhanteraren och kolla om den funkar i den, gör den inte det ta och kolla dina ljudinställningar på datorn, om allt är i sin ordning där så är det möjligt att den är trasig.

 

Jag kan inte CSs, men kolla om det finns några inställningar i spelet som gör att du inte kan använda den, kanske det inte går, men det går kanske att prata via Skype, gör då det, du måste testa dig fram lite granna.

 

Ursäkta om texten inte är allt för samanhängande...

Redigerat av MrJesper
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1 Högerklicka på ljud-grejen i aktivitetsfältet och tryck på inspelningsenheter/ljud.

2 Tryck på fliken inspelning och välj den inbyggda mikrofonen.

3 Tryck på nivåer och höj mikrofonen till 100, du kanske måste höja Decibel om det inte funkar utan.

4 För att se att mikrofonen fungerar gå in på start> alla program> Tillbehör> Ljudinspelaren.. Spela in och lyssna.

5 Om det fungerar så starta CSS, gå in på inställningar/options och tryck på voice/communication(s).

6 Välj din mikrofon och gå in på keyboard, gå ner till voice chat/communications och välj vilken knapp du vill använda för röstchatt. (jag skulle rekommendera klick på "mus-scrollern".

 

Jag gick efter Windows 7 men om du har XP så blir det lite klurigare.

 

Hoppas jag var till nån hjälp!

post-96756-1293389679_thumb.png

post-96756-1293389694_thumb.png

post-96756-1293389700_thumb.png

post-96756-1293389710_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...