Ceto Skrivet 25 December 2010 Rapport Dela Skrivet 25 December 2010 Tjenare nu är det så att jag behöver lära mig hur man gör hardstyle låtar, jag håller aktivt på med FL Studio och jag vill verkligen lära mig om hur man skapar Hardstyle låtar. Jag har gjort några låtar men de e inte mina låtar, det är MIDI filer som jag byter ljud på med z3ta+ och jag gör kickarna själv. Det räknas inte som mina låtar. Men jag har märkt att det är jävligt svårt att få in kickarna och basen och allt annat på FL Stuido så jag tänkte att detta kan vara den officiella tråden för FL Studio musik skapande av ( Hardstyle, Trance, mm. ) Lägger upp mina filer senare. Lägg gärna ut era filer, och om ni är kunniga inom detta så skulle jag behöve lite hjälp. MVH Ceto :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sebzeek00 Skrivet 26 December 2010 Rapport Dela Skrivet 26 December 2010 det kommer att bli ricktigt svårt. tycker fl studio är för kompliserat :D :P :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hurricane Skrivet 26 December 2010 Rapport Dela Skrivet 26 December 2010 Det blir mycket lättare ifall man har en (ett?) MIDI Keyboard, så börja med att skaffa ett sånt :P Annars är väl FL Studio ett av de lättare programmen att skapa musik med? Och vad exakt vill du veta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 26 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 26 December 2010 Jag vill lära mig att skapa Hardstyle låtar. Jag vill lära mig hur man gör kickarna och det. Jag ska lägga upp min fil här sen så kan ni lyssna på hur det låter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 26 December 2010 Rapport Dela Skrivet 26 December 2010 Kolla youtube. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 28 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2010 Jag brukar kolla på youtube men hittar oftast skit videon. Jag har iaf gjort ett "Call of Duty" Montage, första låten har jag skapat med FL Studio (midi fil) jag har lagt till kicksen. http://www.youtube.com/watch?v=inlWRQ5NW4Q Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 4 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2011 Vad tycker ni :) ? Jag tycker att kickarna blev bra. Det är jävligt svårt att göra melodier. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuno Skrivet 4 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2011 Tjenare nu är det så att jag behöver lära mig hur man gör hardstyle låtarLol det är det ända jag gör i FL Studio xD fast jag använder FL Studio 8 XXL Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 4 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2011 Jag brukar kolla på youtube men hittar oftast skit videon. Jag har iaf gjort ett "Call of Duty" Montage, första låten har jag skapat med FL Studio (midi fil) jag har lagt till kicksen. http://www.youtube.com/watch?v=inlWRQ5NW4QNICE!!!!!!! :oHåller själv på med Fl studio, fast typ "Dans" "Techno"Checka min kanal: http://www.youtube.com/user/D33Clay(Håller på med en skit fet beat nu, har hållt på med den i en vecka nu :o (Använder Nexus i min nya som inte är upplagd))Fast min ena högtalare är sönder, därför blev bägge inte så bra, ska köpa nya, och då börjar jag på allvar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
crile Skrivet 21 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2011 har använt FL Studio i typ snart 3 år! och jag har några låtar på youtube! har använt FL Studio i typ snart 3 år! och jag har några låtar på youtube!jag gillade just ditt videoklipp "Virtual Dj Mix"! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 21 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2011 (redigerat) Vad tycker ni :) ? Jag tycker att kickarna blev bra. Det är jävligt svårt att göra melodier.Basen är för distortad, låter som när P12's lägger upp dåligt bas-boostade låtar om du vet vad jag menar. ;) Sen så skulle flera spår i låten vara bra, ibland kan man bara klona melodin och sätta den som ett annat ljud och få en helt annan effekt. Melodin är lite för "smooth" för hardstyle btw, och tempot för långsamt (mest hardstyle ligger på 150 bpm). Redigerat 21 Juli 2011 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 6 September 2011 Rapport Dela Skrivet 6 September 2011 Hardstyle ligger på 147-152 BPM. Har proddat Hardstyle, Drum and Bass, Electro och lite Dubstep i fl :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.