Hoppa till innehåll

Fl Studio 9


Ceto
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare nu är det så att jag behöver lära mig hur man gör hardstyle låtar, jag håller aktivt på med FL Studio och jag vill verkligen lära mig om hur man skapar Hardstyle låtar.

 

Jag har gjort några låtar men de e inte mina låtar, det är MIDI filer som jag byter ljud på med z3ta+ och jag gör kickarna själv. Det räknas inte som mina låtar.

 

Men jag har märkt att det är jävligt svårt att få in kickarna och basen och allt annat på FL Stuido så jag tänkte att detta kan vara den officiella tråden för FL Studio musik skapande av ( Hardstyle, Trance, mm. )

 

Lägger upp mina filer senare.

 

Lägg gärna ut era filer, och om ni är kunniga inom detta så skulle jag behöve lite hjälp.

 

MVH Ceto :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brukar kolla på youtube men hittar oftast skit videon.

 

Jag har iaf gjort ett "Call of Duty" Montage, första låten har jag skapat med FL Studio (midi fil) jag har lagt till kicksen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=inlWRQ5NW4Q

NICE!!!!!!! :o

Håller själv på med Fl studio, fast typ "Dans" "Techno"

Checka min kanal: http://www.youtube.com/user/D33Clay

(Håller på med en skit fet beat nu, har hållt på med den i en vecka nu :o (Använder Nexus i min nya som inte är upplagd))

Fast min ena högtalare är sönder, därför blev bägge inte så bra, ska köpa nya, och då börjar jag på allvar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Vad tycker ni :) ?

 

Jag tycker att kickarna blev bra. Det är jävligt svårt att göra melodier.

Basen är för distortad, låter som när P12's lägger upp dåligt bas-boostade låtar om du vet vad jag menar. ;) Sen så skulle flera spår i låten vara bra, ibland kan man bara klona melodin och sätta den som ett annat ljud och få en helt annan effekt.

 

Melodin är lite för "smooth" för hardstyle btw, och tempot för långsamt (mest hardstyle ligger på 150 bpm).

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...