GangstaLean Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 (redigerat) Hej Jag undrade om barn får köpa Alkohol-fria drycker? T.ex alkohol fri öl och champagne? Tacksam för svar Redigerat 30 December 2010 av GangstaLean Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
A16 Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 HejJag undrade om barn får köpa Alkohol-fria drycker? T.ex alkohol fri öl och champagne? Tacksam för svarYeeees. iallafall alkohol lös cider, för det har jag druckit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturk Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 (redigerat) HejJag undrade om barn får köpa Alkohol-fria drycker? T.ex alkohol fri öl och champagne? Tacksam för svarI affären i närheten där jag bor kräver jävlarna ID för alkohol-fri öl. Redigerat 30 December 2010 av Laserturk Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 Jupp, iaf där jag bor, tänkte köpa en cider fast visste inte att det var skillnad på cider utan alkohol och alkohol-fri cider, weird... dvs.. Jag fick köpa cidern som det inte var någon alkohol i. Fast jag fick inte köpa cidern som det stod alkohol-fri cider i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 Det är egentligen lag på att man inte får köpa något med mer än 2,25% alkohol i om man är under 18år. Men affärerna gör dock inget fel då de själva kan välja lite vem de vill sälja till. Dock inte om köparen är svart, då är det rasism såklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xpliT Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 Det är egentligen lag på att man inte får köpa något med mer än 2,25% alkohol i om man är under 18år. Men affärerna gör dock inget fel då de själva kan välja lite vem de vill sälja till. Dock inte om köparen är svart, då är det rasism såklart.Hahah, behövs en "gilla" knapp på det här forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 Beror på vem som sitter i kassan, i alla fall där jag bor. Har köpt herrljunga cider ett par gånger, den där som har 0,4 eller 0,7% eller vad det nu är och blev stoppad en gång därför hon sa att det var 18-årsgräns. Dåligt som fan imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 HejJag undrade om barn får köpa Alkohol-fria drycker? T.ex alkohol fri öl och champagne? Tacksam för svarFrågan är väll snarare vem som vill köpa alkoholfri öl? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nash Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 HejJag undrade om barn får köpa Alkohol-fria drycker? T.ex alkohol fri öl och champagne? Tacksam för svarFrågan är väll snarare vem som vill köpa alkoholfri öl? P12or som vill kunna säga att de drack öl i helgen kanske. Enligt lagen är svaret ja, men affärer kan ha egna regler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 30 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 Ok tack allihopa, som jag förstår så får jag som fyller 13år om en månad enligt lag köpa öl och cider som inte innehåller alkohol och inte alkohol fri, tack för svaren, var bara fundersam. :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 Här får man köpa lättöl utan leg iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 Här får man köpa lättöl utan leg iaf.En kille i min klass fick också köpa lättöl, och han är 13. Så nog borde man få köpa alkoholfri öl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.