Hoppa till innehåll

Årets Datorpaket 2011


Ryssfemma

Rekommendera inlägg

  • Svar 119
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ingen skärm överlever för evigt, döda pixlar går inte att undvika.

 

BenQ's skärmar har blivit bra alternativ för IT caféer här i Stockholm, ja döda pixlar har kommit fram och dem köpte in de för 1 år sen. Sitter med en Samsung P2350 nu som jag vunnit på tävling i 2 år nu, än så länge är jag mer nöjd med den än BenQ 21,5 jag hade innan. Med tanke på att ingen död pixel detektor har hittat något än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

All heder till TS som har satt ihop denna fina tråd över datorer, jätte bra för dom som inte alls är kunniga, good job.

 

Men! Det är en färskvaru värld vi lever när det kommer till datorer. Så jag tycker att det är lite fel att blint gå ut och säga att detta är "Årets datorpaket 2011!". Mycket, mycket! Händer på ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

All heder till TS som har satt ihop denna fina tråd över datorer, jätte bra för dom som inte alls är kunniga, good job.

 

Men! Det är en färskvaru värld vi lever när det kommer till datorer. Så jag tycker att det är lite fel att blint gå ut och säga att detta är "Årets datorpaket 2011!". Mycket, mycket! Händer på ett år.

Klart det kommer uppdateras, brukar ske förändringar en gång per kvartal när det kommer till priser, nya produkter osv =)

 

har en SyncMaster 9333SN (av Samsung), har inga problem.

Uppdaterat:

 

Extremt Låg Budget Paket för 4000kr. Bör klara många spel.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/174064/xtremt-lag-budget

 

~ QuinnoX

Ge en beskrivning som får dig att låta självsäker, vi ska inte verka osäkra när vi föreslår datorpaket.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen skärm överlever för evigt, döda pixlar går inte att undvika.

 

BenQ's skärmar har blivit bra alternativ för IT caféer här i Stockholm, ja döda pixlar har kommit fram och dem köpte in de för 1 år sen. Sitter med en Samsung P2350 nu som jag vunnit på tävling i 2 år nu, än så länge är jag mer nöjd med den än BenQ 21,5 jag hade innan. Med tanke på att ingen död pixel detektor har hittat något än.

Dom jag syftar på har varit så sedan dom köpte skärmarna och inte fått någon garanti därför det var "för få" (2-4) döda pixlar.

 

All heder till TS som har satt ihop denna fina tråd över datorer, jätte bra för dom som inte alls är kunniga, good job.

 

Men! Det är en färskvaru värld vi lever när det kommer till datorer. Så jag tycker att det är lite fel att blint gå ut och säga att detta är "Årets datorpaket 2011!". Mycket, mycket! Händer på ett år.

Tanken är att paketen ska uppdateras eftersom ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uppdatering:

En dator för dig som har en ganska så låg budget. Den klara de flesta spelen som finns just nu.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/174064/xtremt-lag-budget

 

~ QuinnoX

 

jag har gått över till Webbläsaren Opera för min NUvarande dator segar sig på något sätt med Firefox, i och med det förlorade jag bokmärken (med den dator jag skulle köpa) så jag gjorde ett nytt genom ditt 4,5k dator paket.:

 

https://www.inet.se/kundvagn/visa/175639/xd-computer-xd

 

Rate:a den, har bantat och höjt någon del, t.ex dragit ner från 1TB till 500GB då jag itne behöver så mycket.

Och med de kronor som blev kvar la jag i en ny processor, från en: AMD Athlon2 X4 640 3.0GHz till en: AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition, Vad tycks?

 

Edit: Just det ja, jag tog en 400w PCU istället då det fungerar som det ska med den också. Och bytte GraffKortet till en 5770 istället för 5750.

Redigerat av QuinnoX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1TB håller en standard idag och lagring är så pass billigt, finns en risk att priserna på lagringsenheter som hårddiskar, usb minnen m.m skjuts upp då det planeras en skatt för sådana enheter.

Men seriöst... hur många drar ner mer än 500 gb innan de har chansen/pengar att köpa en extra 500gb eller 1tb

 

Men tror det kommer klassas som en Smaksak för mig :/

 

Känns onödigt med 1tb... känns inte heller som en "standard"

 

Edit: men själva prestandan i mitt paket jämnfört med hans då?... hur är det...?

Redigerat av QuinnoX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...