sebzeek00 Skrivet 2 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2011 hejsan har just laddat ner dedicated server från steam jag lag ut en server på cs 1.6 jag valde att den skulle ut på nätet och de kom den det går och spela och allt sånt där sen tar jag bort servern och gjorde en ny då valde jag ochså att de skkulle ut på nätet men den kom ut på lan :o hur ska jag få ut den på nätet går ´ju inte mer tacksam för svar :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 2 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2011 Flyttar över till rätt forum. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 3 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2011 (redigerat) Hm, testat att skriva "sv_lan 0" i konsolen? Har du router förresten, för då måste du öppna portar. Funkade servern tidigare på "Nätet"? Redigerat 3 Januari 2011 av ZnK Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sebzeek00 Skrivet 4 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2011 Hm, testat att skriva "sv_lan 0" i konsolen? Har du router förresten, för då måste du öppna portar. Funkade servern tidigare på "Nätet"?servern hat funkat tidigare på nätet och jag har router :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 4 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2011 Lär dig skriva tydligare och bättre svenska först så jag kan förstå dig bättre. Jag tror du behöver öppna portar på din router, och ta din IP adress t.ex "xx.xxx.xx.xx:27015" Det beror också på vilken port du kör på, kör du på 27015 måste du öppna den porten, osv. sv_lan 0, behövs inte göra ifall du väljer att ha den på nätet istället för "LAN". MVH Ceto Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sebzeek00 Skrivet 4 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2011 Lär dig skriva tydligare och bättre svenska först så jag kan förstå dig bättre. Jag tror du behöver öppna portar på din router, och ta din IP adress t.ex "xx.xxx.xx.xx:27015"Det beror också på vilken port du kör på, kör du på 27015 måste du öppna den porten, osv. sv_lan 0, behövs inte göra ifall du väljer att ha den på nätet istället för "LAN". MVH Cetohej förlåt att jag inte skriver så tydligt. men hur får jag reda på min ip adress? och hur öppnar jag en port?är inte EXPERT på sånt här men tacksam för hjälp :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 5 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2011 1. Kolla på din ip adress? "www.mittip.se" 2. Portforwarding på Google. "Du måste veta vilken router du har också." Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sebzeek00 Skrivet 5 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2011 1. Kolla på din ip adress? "www.mittip.se"2. Portforwarding på Google. "Du måste veta vilken router du har också."tack för hjälpen men jag fattar inte riktigt porforwardning ska jag söka det på google? det har jag ialafall men fattar ej vad jag ska göra sen :o lite hjälp :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 5 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2011 (redigerat) Google är ditt hjälpmedel. Sök portforward på Google. Ta reda på vilken router du har. När du hittar din router så loggar du in på 192.168.1.1 och skriver in admin och ditt password. Någonstans i routern så finns det en flik där det står Portforwarding Port eller liknande. Där skriver du in så här ungefär: ----------------- Service name: Counter-Strike UDP/TCP Starting port: 27000 Ending port: 27020 ----------------- Nu har du öppnat alla portar mellan 27000 till 27020. Redigerat 5 Januari 2011 av Ceto Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 6 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2011 Be om hjälp av din far eller någon släkting. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sebzeek00 Skrivet 6 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2011 Be om hjälp av din far eller någon släkting.vet ingen som är bra på sånt här typ :) Google är ditt hjälpmedel. Sök portforward på Google. Ta reda på vilken router du har.När du hittar din router så loggar du in på 192.168.1.1 och skriver in admin och ditt password.Någonstans i routern så finns det en flik där det står Portforwarding Port eller liknande. Där skriver du in så här ungefär: ----------------- Service name: Counter-StrikeUDP/TCPStarting port: 27000Ending port: 27020 ----------------- Nu har du öppnat alla portar mellan 27000 till 27020.men vadå söka på portforwardning på google och sen ?? kan du säga en lenk vart jag ska sen behöver jag veta vad jag ska göra på den hära hemsidan och hur jag ska göra tacksam för jälp :o Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pomegranate Skrivet 6 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2011 http://portforward.com/ Hitta din port längst ner på sidan sen följ instruktionerna på sidan. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg