ZeRoZ Skrivet 2 Januari 2011 Rapport Skrivet 2 Januari 2011 Tjenare! Jag ska köpa en ny dator och funderar på att köpa komponenter på inet och att dom bygger ihop datorn. Jag undrar om nån kan fixa en kundvagn med grejer som är bäst för budgeten 8000 Riksdaler (:P). Det jag ska ha datorn till är att spela spel på max, Surfa osv. Hoppas nåt datasnille kan sätta ihop en dator på inet hade varit väldigt snällt. //ZeRoZ Citera
admin Skrivet 2 Januari 2011 Rapport Skrivet 2 Januari 2011 Spela allt på max lär du inte kunna göra i alla spel för dom pengarna. Satte ihop en dator till dig som slutade på ca 9000kr. Skippar du SSD-disken så kommer du ner i 8000kr och har ändå en komplett dator. Dock skulle jag verkligen rekommendera att du försöker fixa de sista pengarna och köper med SSD-disken. Detta då det gör en våldsam skillnad i hastighet när hårddisken är inblandad. Tanken är att du ska ha ditt operativsystem på SSD-disken och ev. vissa program & spel, medan du lagrar alla andra saker på den vanliga disken. Mitt förslag: http://www.inet.se/kundvagn/visa/81925 Citera
MrJesper Skrivet 2 Januari 2011 Rapport Skrivet 2 Januari 2011 Spela allt på max lär du inte kunna göra i alla spel för dom pengarna. Satte ihop en dator till dig som slutade på ca 9000kr. Skippar du SSD-disken så kommer du ner i 8000kr och har ändå en komplett dator. Dock skulle jag verkligen rekommendera att du försöker fixa de sista pengarna och köper med SSD-disken. Detta då det gör en våldsam skillnad i hastighet när hårddisken är inblandad. Tanken är att du ska ha ditt operativsystem på SSD-disken och ev. vissa program & spel, medan du lagrar alla andra saker på den vanliga disken. Mitt förslag:http://www.inet.se/kundvagn/visa/81925Kul att Admin skickar inlägg, har inte sett det så mycket. Här är datorn från den klistrade tråden för 7500kr Citera
CeZ Skrivet 2 Januari 2011 Rapport Skrivet 2 Januari 2011 Tänk på att om du bygger datorn själv har du sparat 800kr, känns det inte helt omöjligt tycker jag att det kan vara värt att lära sig eller höra med någon som kanske kan göra det åt dig. I vilket fall som är båda ovanstående bra val. Citera
ZeRoZ Skrivet 2 Januari 2011 Författare Rapport Skrivet 2 Januari 2011 Spela allt på max lär du inte kunna göra i alla spel för dom pengarna. Satte ihop en dator till dig som slutade på ca 9000kr. Skippar du SSD-disken så kommer du ner i 8000kr och har ändå en komplett dator. Dock skulle jag verkligen rekommendera att du försöker fixa de sista pengarna och köper med SSD-disken. Detta då det gör en våldsam skillnad i hastighet när hårddisken är inblandad. Tanken är att du ska ha ditt operativsystem på SSD-disken och ev. vissa program & spel, medan du lagrar alla andra saker på den vanliga disken. Mitt förslag:http://www.inet.se/kundvagn/visa/81925Kul att du kunde svara. Ja det paketet som du skickade verkade riktigt bra. Har bara en fråga vad är en SSD-disk? // ZeRoZ Citera
Ryssfemma Skrivet 2 Januari 2011 Rapport Skrivet 2 Januari 2011 Spela allt på max lär du inte kunna göra i alla spel för dom pengarna. Satte ihop en dator till dig som slutade på ca 9000kr. Skippar du SSD-disken så kommer du ner i 8000kr och har ändå en komplett dator. Dock skulle jag verkligen rekommendera att du försöker fixa de sista pengarna och köper med SSD-disken. Detta då det gör en våldsam skillnad i hastighet när hårddisken är inblandad. Tanken är att du ska ha ditt operativsystem på SSD-disken och ev. vissa program & spel, medan du lagrar alla andra saker på den vanliga disken. Mitt förslag:http://www.inet.se/kundvagn/visa/81925Kul att du kunde svara. Ja det paketet som du skickade verkade riktigt bra. Har bara en fråga vad är en SSD-disk? // ZeRoZ SSD står för "Solid state drive", till skillnad från en SSD och en vanlig HDD så skriver dem mycket snabbare,är tystare, mycket tåligare mot stötar samt vibrationer. Och aningen strömsnålare då dem inte är mekaniska, utan alltutförs digitalt och det är inga mekanisk som snurrar i en SSD som en vanlig hårddisk. SSD förväntas att ersätta hårddiskar för bärbara datorer inom nån framtid, men funkar även på stationära datorer =) Citera
CeZ Skrivet 2 Januari 2011 Rapport Skrivet 2 Januari 2011 (redigerat) Och med mycket snabbare menar vi MYCKET snabbare. Startar du tex photoshop, office och internet samtidigt så kan du få upp dom på bara någon enstaka sekund totalt. Självklart så startar också datorn mycket snabbare med SSD. Redigerat 2 Januari 2011 av Collez Citera
KalphiteQ Skrivet 3 Januari 2011 Rapport Skrivet 3 Januari 2011 Jag skulle dock väntat med SSD då jag tycker att det finns bättre saker att spendera pengarna på i ett nybyggt system. Detta grafikkort går även med ett väldigt enkelt ingrepp göras om till storebrodern 6970. Systemet har då 60% mer spelprestanda än det paketet Admin länkade, några hundralappar billigare tom. Jag öppnade även möjligheterna för att köpa till ett 6970 i framtiden för att köra crossfire. 6xxx serien skalar nämligen utmärkt i crossfire. http://www.inet.se/kundvagn/visa/82460 Citera
Fjeddo Skrivet 3 Januari 2011 Rapport Skrivet 3 Januari 2011 Tänk på att om du bygger datorn själv har du sparat 800kr, känns det inte helt omöjligt tycker jag att det kan vara värt att lära sig eller höra med någon som kanske kan göra det åt dig. I vilket fall som är båda ovanstående bra val.Att bygga ihop datorn är faktiskt inte svårt alls. Hjälpte min kompis att bygga ihop en dator, ingen av oss hade gjort det förut. Det tog bara någon timme, men allt funkade fint. :) Citera
Laserturk Skrivet 4 Januari 2011 Rapport Skrivet 4 Januari 2011 Att bygga ihop datorn är faktiskt inte svårt alls. Hjälpte min kompis att bygga ihop en dator, ingen av oss hade gjort det förut. Det tog bara någon timme, men allt funkade fint. :)Ja, egentligen är det ju inte många delar det handlar om, det är bara att delarna ska sitta rätt. Samma med en motor :D Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.