Hoppa till innehåll

Spela In På Xbox 360


Gäst 3495abc
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst 3495abc

Jag undrar vilket som är det billigaste alternativet för att kunna spela in xbox 360 filmer.

Finns det något annat alternativ än Capture Card?

Om det inte finns det, vilket är det billigaste Capture Cardet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag undrar vilket som är det billigaste alternativet för att kunna spela in xbox 360 filmer.

Finns det något annat alternativ än Capture Card?

Om det inte finns det, vilket är det billigaste Capture Cardet?

Du kan alltid använda dig utav en inspelningsbar dvd fast då blir det mycke skivor. Annars kan du alltid använda olika tv kort till datorn vissa funkar fast de måste ha RCA kontakter och stödja så man kan spela in med dom.

 

Billigast är väl EasyCap som du kan få tag på Ebay för nån hundrig fast då måste du kolla upp att de stödjer pal 60 annars rekommenderar jag dig dazzle om du letar billigare alternativ du kommer dock inte få någon HD kvalité med dessa capture card om du vill ha det får du nog sträcka dig upp emot 2000.

 

har du en ledig PCI-e plats på moderkortet i datorn kan du skaffa en Blackmagic intesity Pro, blir asbra kvalité ;)
Han frågade efter billiga capture card, då Intensity Pro kostar ~2000kr så antar jag att han inte kommer ha råd till det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan alltid använda dig utav en inspelningsbar dvd fast då blir det mycke skivor. Annars kan du alltid använda olika tv kort till datorn vissa funkar fast de måste ha RCA kontakter och stödja så man kan spela in med dom.

 

Billigast är väl EasyCap som du kan få tag på Ebay för nån hundrig fast då måste du kolla upp att de stödjer pal 60 annars rekommenderar jag dig dazzle om du letar billigare alternativ du kommer dock inte få någon HD kvalité med dessa capture card om du vill ha det får du nog sträcka dig upp emot 2000.

Han frågade efter billiga capture card, då Intensity Pro kostar ~2000kr så antar jag att han inte kommer ha råd till det.

Det kostar 1300-1400kr.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Easycap är ju det billigaste, har det själv och den har medium kvalité, fast vad jag gör är att jag renderar den på Sony vegas PRO 9 till youtube HD kvalité, så ja, du kan göra så att en inte så bra capture card får en ganska bra kvalitet (då menar jag inte att du kan köpa en fattig card och göra om den till hd kvalitet lol men den blir iallafall lite bättre än utan renderingen), men om du vill ha den bästa så rekomenderar jag black intensity PRO som några har nämnt tidigare (det är den capture cardet som ben buja använder i sina videor.)

Redigerat av GangstaLean
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...