Hoppa till innehåll

Mobbning På Skolan.


sebastian123

Rekommendera inlägg

Hej! Jag är en kille som går i 7:an, och det finns några st i 8:an som bara inte kan sluta hålla på! Det roliga är att en kompis till mig är ''typ'' kompis/bekant med en som håller på, han har även bråkat med honom, och min kompis då har sagt till mig att jag inte ska vara rädd för honom. Detta för att jag enligt min kompis är MYCKET starkare än mobbaren. Mitt problem är att när jag t.ex. kommer hem eller nåt så är jag riktigt förbannad på den killen som håller på, men jag blir smått rädd för honom när jag ser han i skolan! Det roliga är att jag är 1.88 cm lång, och har väldigt mycket styrka... men jag vågar inte stå upp för mig själv. Jag vill jätte gärna ha tips och svar, och btw... killen mobbar inte mig fysiskt, utan psykiskt. Visst när jag går förbi han så armbågar han gärna mig, men annars brukar han kalla mig och mina kompisar ''bögar'' eller liknande saker. Och nej jag vill inte ha en massa svar som innehåller t.ex. ''Det är bättre att prata med rektorn och bla bla bla'', Jag tror tyvärr inte på sånt skit, det enda som funkar för en dum jävla mobbare är stryk, tyvärr. Och egentligen så hade jag nog inte haft några som helst problem att ge han vad han ''förtjänar'', men av någon anledning så blir jag rädd när jag ser han. Jag vet inte vad jag ska göra... Men tack i förväg och tips och sådant skulle sitta fint ;D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hände mig nästan samma sak, fast det dröjde inte länge för att jag kallade min kusin på han... men ja, jag skulle gå och låna ut någonting och då putta han mig, men jag agerade och putta tillbaka och sa: vad fan vill? Problem... Man såg på han att han blev lite rädd. Det jag vill försöka säga är att 85% av alla mobbats inte är starka fysiskt utan starka med ord. Så ja... Försök göra samma sak och se hur han agerar, om han blir rädd, betyder det att han är av dom 85% och jag vill inte säga att om han blir rädd så betyder det fritt framm att slå, men dock så finns det inget annat att göra som du sa. Om man pratar med en lärare eller något så kommer det kanske bli värre, alla kommer

Säga att du är mess osv. Hoppas jag hjälpte lite...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hände mig nästan samma sak, fast det dröjde inte länge för att jag kallade min kusin på han... men ja, jag skulle gå och låna ut någonting och då putta han mig, men jag agerade och putta tillbaka och sa: vad fan vill? Problem... Man såg på han att han blev lite rädd. Det jag vill försöka säga är att 85% av alla mobbats inte är starka fysiskt utan starka med ord. Så ja... Försök göra samma sak och se hur han agerar, om han blir rädd, betyder det att han är av dom 85% och jag vill inte säga att om han blir rädd så betyder det fritt framm att slå, men dock så finns det inget annat att göra som du sa. Om man pratar med en lärare eller något så kommer det kanske bli värre, alla kommer

Säga att du är mess osv. Hoppas jag hjälpte lite...

Tack så mycket! Jag är faktiskt inte så rädd för han nu längre, men ja... tack för svaret :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oftast är mobbare väldigt svaga psykiskt (och även ibland fysiskt), och därför mobbar de andra för att få högre "självkänsla" och för att verka coolare. Väldigt omoget att göra så, menmen..

 

Du vet att du kan anmäla skolan om du skulle berätta för dem att du är mobbad och de strutar i det?

 

Men om du nu verkligen inte vill snacka med skolan så är det bästa faktiskt att ignorera honom och visa att du inte är rädd för honom. Det kan vara jävligt svårt, men oftast så slutar dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, polisanmäl honom , använd ej våld, om han är över femton kanske han måste betala skadestånd, WoHOO.

 

Okej: Mer seriöst, men du ska inte slå honom. Om du inte vill prata med rektorn kan du tänka dig att du är större snyggare, starkare och bättre än honom, vilket kanske gör så att mobbaren blir rädd för dig, och inte tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Våld är aldrig lösningen på något. Tror man detta måste man vara allmänt socialt inkompetent.

Att slå någon gör dig inte bättre än mobbaren själv.

 

Men om man nu ser det på ett annat vis;

Skolan kan göra att han slutar samt att han antagligen inte kommer att vara så idiotisk om hans föräldrar får reda på det. Samt att du inte använder något våld och blir därför inte skyldig något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, polisanmäl honom , använd ej våld, om han är över femton kanske han måste betala skadestånd, WoHOO.

 

Okej: Mer seriöst, men du ska inte slå honom. Om du inte vill prata med rektorn kan du tänka dig att du är större snyggare, starkare och bättre än honom, vilket kanske gör så att mobbaren blir rädd för dig, och inte tvärtom.

Polisanmälning är inte den bästa lösning. Det är en tid-lösning kommer alltid att bli ett helvete senare och folk gillar inte annat folk som tar in polisen. Säg till en lärare istället, funkar inte det så ignorerar du han så hittar han någon annan att jävlas med.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Polisanmälning är inte den bästa lösning. Det är en tid-lösning kommer alltid att bli ett helvete senare och folk gillar inte annat folk som tar in polisen. Säg till en lärare istället, funkar inte det så ignorerar du han så hittar han någon annan att jävlas med.

Hmm, aa, fast Sebastian123 ville ju inte prata med rektorn.

 

Och du Luminary det var bra det du sa att våld inte löser problem på något :)

Agree 100%

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, aa, fast Sebastian123 ville ju inte prata med rektorn.

 

Och du Luminary det var bra det du sa att våld inte löser problem på något :)

Agree 100%

Föräldrar, polare, bris.

 

Någon skrev abowe, att man gärna skulle kaxa tbx. Det hjälper. Aldrig varit mobbad.. Men sett folk.. Blivit mobbade alltså.. Och om du är längre o sånt.. Är han ensam och mobbar typ tre pers.. Omg.
Skriv om din text på svenska.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...