Hoppa till innehåll

Öppna Port


Fjeddo

Rekommendera inlägg

Hej!

 

Hur gör jag för att öppna port 27015? Min router är någon Jensen, och mitt modem är ett Speedtouch om det spelar någon roll. Tror de hette så iaf.

 

Tacksam för snabba svar! :)

 

EDIT: Kan någon hacka sig in i min dator om jag öppnar porten?

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

 

Hur gör jag för att öppna port 27015? Min router är någon Jensen, och mitt modem är ett Speedtouch om det spelar någon roll. Tror de hette så iaf.

 

Tacksam för snabba svar! :)

 

EDIT: Kan någon hacka sig in i min dator om jag öppnar porten?

Det du vill göra kallas för "port forwarding" sv. "vidarebefordring av port"(?).

 

Om du inte kan nätverk kan du gå in på http://portforward.com/ och rulla ner och väljer din router. Välj sedan det nätverksprogram som använder port 27015. Följ guiden, men skriv bara 27015 istället för någon annan port eller ett intervall ifall du skulle få ett.

 

Nej, bara för att du vidarebefordrar en port till en tjänst, som inte kan användas för att ta kontroll över din dator, i din router betyder inte att man kan hackas. Hackas kan man oavsett om man vidarebefordrar någon port eller inte, för det finns ett flertal sätt man kan göra det på. Däremot om du vidarebefordrar en port till en systemtjänst som NetBIOS och aktiverar den I ditt operativsystem så kan du DEFINITIVT bli hackad. Det enda man behöver för att hacka din dator då är din IP-adress.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för svaren, men hur ser jag vilken router jag har? Vet bara att det är en Air link 3G.

 

Haha hacka din dator och öppna en port åt dig? Du gjorde min dag :D

http://portforward.com/english/routers/por...routerindex.htm - Välj din router.

Vadå öppna port åt mig? =P Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okeeej...

 

Tryck WinK + R.

Skriv cmd.

Tryck ok, skriv in ipconfig i kommandotolken.

I fältet "IP-adress . . . . . . . . . . . . : x.x.x.x", vad står det?

 

Om det står 192.168.0.x där x är någon siffra,

Skriv in 192.168.0.1 i din webbläsares adressfält.

Förhoppningsvis har du nu anslutit till din router.

Logga in, sök efter "port forwarding" och skicka en skärmbild eller skriv routerns modell om du hittar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lägg till en med UDP också. För om det är Half-Life spel som du vill tillåta så måste du även vidarebefordra UDP-datagram eftersom Half-Life spel typ inte använder sig av TCP-paket.

 

Testa

Okej, ska testa! :)

 

Folk kan fortfarande inte joina min server? De får "Server is not responding". Vad är felet? Har följt denna guiden för att göra servern: http://www.tutorialecstrike.com/csserver_installation.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kör igång servern och skriv sv_lan se till att den satt till 0.

 

Gå in på Port Forwarding istället för Virtual Server på din router och vidarebefordra 27015 där istället.

 

Se till att du ger ut din publika IP-adress ut på internet och inte din dators IP-adress för ditt LAN.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...