Layton Skrivet 15 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2011 Hej, jag har en liten laptop som jag brukar spela the sims på. Men ibland så stängs spelet av, vilket är sjukt irriterande, och då förlorar jag massa saker jag gjort. Datorn får massa konstiga färger och skrivbordet blir jättelitet. Den säger att The optical driver har slutat att arbeta och att spelet kommer att stängas av. Jag har en misstanke att The optical Driver är cd-läsaren men är ej säker, men det borde vara det. Men har någon något tips på vad jag kan göra för att min "optical driver" ska fortsätta köra? MVH Layton BTW, detta har inget med The Sims att göra, om du skulle tro det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 15 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2011 Är du säker på att det står "the optical driver" och inte optical drive? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 15 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2011 Ja, ibland står det optical drive, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eXtremE Skrivet 15 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2011 Ja, ibland står det optical drive, ja.Optical drive är grafikkortsdrivrutin tror jag, så ladda ner dom senaste drivrutinerna till ditt graffekort Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 15 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2011 Hmm, okej men varför skulle det göra så att spelet stängs av? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 15 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2011 Har inget med grafikkortet att göra. Optical drive är cd/dvd och att den slutar fungera är i och för sig rätt konstigt. Kolla på själva skivan, är den repig kan det vara en orsak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 15 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2011 Okej tack, Colez Jag visste väl att det var något med läsaren grafikkortet som XtremE föreslog lät lite skumt... Då är jag i alla fall säker på att det var cd-läsaren då ska jag bara lista ut varför, om det inte är någon som har ett förslag :) /Layton Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 16 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2011 testa ett nocd Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 16 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2011 testa ett nocdOch om Lay inte fattar vad du menar med det, så menar an att du ska skaffa ett No-CD Crack vilket gör att du inte beöver CD:n. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 16 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2011 (redigerat) Och om Lay inte fattar vad du menar med det, så menar an att du ska skaffa ett No-CD Crack vilket gör att du inte beöver CD:n.Eller skaffa Daemon Tools. Redigerat 16 Januari 2011 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 17 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2011 Och om Lay inte fattar vad du menar med det, så menar an att du ska skaffa ett No-CD Crack vilket gör att du inte beöver CD:n.Okej.Bra idé. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 22 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2011 Min pappa berättade för mig att jag ska ha inkopplat kabeln till datorn, för annars blir krångel med Cd-läsaren. Så det fixade sig :) Men tack för svaren i alla fall. /Layton Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.