Layton Skrivet 15 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2011 HEJ. ibland efter att jag spelat dator länge kan så kan dte hända ett ett blodkärl spruckit i ögonen och att mina kinder är typ röda. Jag tippar att det inte är så bra, men varför blir det så? Och är det farligt? Det brukar försvinna efter några dar, men ändå. Tacksam för svar /Layton Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 15 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2011 Ingen aning Du kanske kan fråga skolsköterskan på måndag om det där annars kanske det beror på ljuset från datorn, kanske fick svar på google Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Torcida Skrivet 15 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2011 Kan inget om sådant men jag tycker att du borde kontakta en läkare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 15 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2011 Har aldrig hänt mig, och jag satt 13h i sträck en gång. ;S Men fråga skolsköterskan eller snacka med någon som kan. Tippar att inte så många här på fuska kan något om sånt här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 15 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2011 1. Sitt inte och spela så mycket. 2. Spela/sitt vid datorn med tänt ljus. Finns inte så många andra sätt att undvika det på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 15 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2011 Har själv oxå haft liknande problem förut+ att jag fick en hemsk huvudvärk efteråt. Har dock inte det mer, och tror de beror på att man måste vänja ögonen och hjärnan vid dom ljusa datorskärmarna, sedan går ju hjärnan på högvarv av varierande ljus o färger, som i ett spel tex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 15 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2011 Okej tack... Men jag kanske trodde att ni visste om det eftersom vi alla är gamers och gillar att spela spel :) Men det är nog antagligen ljuset från datorn då. Hittade att elektricitet kan vara irriterande för människan, men jag undrar om det är farligt... men tack för tipsen att prata med skolsköterskan ska nog fråga henne ;) Och jag spruckna blodkärl får jag nästan bara när jag spelar spel, men röd om kinderna (fast det är ganska snyggt) får jag av alltid när jag suttit länge vid datorn... Men jag ska försöka att göra som dem säger i börja på en manual i et nytt spel då Ta en paus 10-15 minuter per timme (fast det kommer jag nog inte göra i alla fall) Spela i upplyst rum Sitt inte för nära skärmen Osv... Då kanske det blir bättre... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 15 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2011 Har du en CRT- skärm (tjockskärm)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KawaiiNeko Skrivet 15 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2011 Har du en CRT- skärm (tjockskärm)?Hon har laptop (står det i andra trådar) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 16 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2011 Har aldrig hört talas om det här, skulle kontakta läkare om jag vore du. Som många andra säger så är det inte bra med för stor ljusskillnad, så tänd i rummet eller sänk ljusstyrkan på skärmen och se ifall det blir bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 16 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2011 Säkert att det är spruckna blodkärl och inte lite irriterat? Lätt hänt när man sitter i ett mörkt rum framför en skräm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 16 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2011 Säkert att det är spruckna blodkärl och inte lite irriterat? Lätt hänt när man sitter i ett mörkt rum framför en skräm.Så brukar jag få på lan. Efteråt måste jag typ blinka hela tiden för att mina ögon känns helt torra. xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.