Hoppa till innehåll

Sprukna Blodkärl I Ögonen


Layton
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 34
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Säkert att det är spruckna blodkärl och inte lite irriterat?

Lätt hänt när man sitter i ett mörkt rum framför en skräm.

Jag brukade få spruckna blodkärl i ögonen förut, speciellt när jag spelade på vår familjedator med stor skärm där jag brukade spela sims.

Nu är jag mest bara och "fuskar" på min lilla laptop, då brukar jag endast bli röd om kinderna och mina ögon känns lite trötta efteråt.

 

Det jag bara undrar just nu är om det är farligt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brukade få spruckna blodkärl i ögonen förut, speciellt när jag spelade på vår familjedator med stor skärm där jag brukade spela sims.

Nu är jag mest bara och "fuskar" på min lilla laptop, då brukar jag endast bli röd om kinderna och mina ögon känns lite trötta efteråt.

 

Det jag bara undrar just nu är om det är farligt...

Nej, du lär ju inte dö av det iaf..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, nu är jag ingen läkare eller så men läker inte sådant här av sig själv? Ett blodkärl borde vara ett blodkärl, och om du skär dig i fingret så läker det ju automatiskt.

 

Men du kan väl alltid svänga förbi skolsyster. Det kostar ju inget och lär ta typ en kvart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så brukar jag få på lan. Efteråt måste jag typ blinka hela tiden för att mina ögon känns helt torra. xD

Det e bara för att man inte blinkar lika ofta när man sitter vid datorn, så ögonen åter fuktas inte lika mycket. Jag brukar känna av det efter cirka 5 timmar sträck, men det e olika från person till person.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Händer mig ofta när jag sitter uppe sent och spelar kanske hela natten. Inget farligt, förutom att ögonen svider. Tror det har med att man är så pass trött att göra, samtidigt som man anstränger ögonen till viss del.

Att dina kinder blir röda har jag ingen aning om varför. Brukar aldrig hända mig, kan dock bero på temperaturen i rummet samtidigt som blodcirkulationen inte agerar till 100%.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Händer mig ofta när jag sitter uppe sent och spelar kanske hela natten. Inget farligt, förutom att ögonen svider. Tror det har med att man är så pass trött att göra, samtidigt som man anstränger ögonen till viss del.

Att dina kinder blir röda har jag ingen aning om varför. Brukar aldrig hända mig, kan dock bero på temperaturen i rummet samtidigt som blodcirkulationen inte agerar till 100%.

Tack så mycket. Självklart, det är ju inte bra att spela så mycket men jag ska nog försöka ta pauser på varje timme.

Eller kanske inte 10-15 minuter då, men två minuter=bättre än ingenting :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack så mycket. Självklart, det är ju inte bra att spela så mycket men jag ska nog försöka ta pauser på varje timme.

Eller kanske inte 10-15 minuter då, men två minuter=bättre än ingenting :)

Jag funderade lite, och om fram till att det kan vara så att du är känslig/ovan för strålningen från datorn. E det så att det kliar på kinder också, för i så fall kan det vara klåda.

 

Jag har ingen medicinsk fakta om att det är så, men det är en kvalificerad gissning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...