Hoppa till innehåll

Sprukna Blodkärl I Ögonen

Layton

Rekommendera inlägg

Sitt gärna högt så du tittar ner på skärmen lite, funkar för mig. Har någonting med synvinkeln eller nåt att göra! :D

Hmm, okej ska testa...

Jag funderade lite, och om fram till att det kan vara så att du är känslig/ovan för strålningen från datorn. E det så att det kliar på kinder också, för i så fall kan det vara klåda.

Jag har ingen medicinsk fakta om att det är så, men det är en kvalificerad gissning.

asså jag är söd om kinderna och känner mig varm om dem efter att jag spelat. DEt gör inte ont men det kliar i ögonen om blodkärlen spricker...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
  • Svar 34
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hmm, okej ska testa...

asså jag är söd om kinderna och känner mig varm om dem efter att jag spelat. DEt gör inte ont men det kliar i ögonen om blodkärlen spricker...

Skulle så fall tror att du bara är känslig för strålningen. Om du hade haft en tjockskärm, hade jag rådigt dig till att byta ut den...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett tpis kan vara att tända upp rummet när det är mörkt

Japp, det har jag provat, det hjälper faktiskt.

I manualerna till ett spel brukar det stå om epilepsivarningar om hur man ska göra.

Dock leder jag inte av epilepsi, men dem punkterna som det står där, dem är faktiskt mycket bra att följa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, det har jag provat, det hjälper faktiskt.

I manualerna till ett spel brukar det stå om epilepsivarningar om hur man ska göra.

Dock leder jag inte av epilepsi, men dem punkterna som det står där, dem är faktiskt mycket bra att följa.

Du kan fortfarande få epilepsi även om du aldrig fått det

Min pappa har epilepsi efter att ha spelat krigsspel (bla. Battlefield och Call of Duty) och kan inte spela det mer

Det kom mer och mer sa han, men det är ju från person till person

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Q: Why do my eyes turn red if I play video games too long?

A: You might notice that your not blinking your eyes. Or you may not...but when you dont close your eyes for a short period say 10 minutes or maybe even 5, your eyes arent getting the moisture they need, from blinking your eyes they do get moisturized, and if your eyes dont get that, your eyes will be red because the veins are having to fill up the moisturizing that your eye lids would of have done, so they are seen all throughout your eyes.

Redigerat av woody
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Q: Why do my eyes turn red if I play video games too long?

A: You might notice that your not blinking your eyes. Or you may not...but when you dont close your eyes for a short period say 10 minutes or maybe even 5, your eyes arent getting the moisture they need, from blinking your eyes they do get moisturized, and if your eyes dont get that, your eyes will be red because the veins are having to fill up the moisturizing that your eye lids would of have done, so they are seen all throughout your eyes.

Exakt det där märkte jag idag när jag körde Assassins Creed 2 för första gången (satt länge i sträck). Kände att ögonen var väldigt torra så jag blinkade o då kom det ovanligt mycket ögonvätska så jag antar att man torkar ut ögonen om man sitter länge i sträck utan att blinka.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag antar att jag får ta lite pauser per timme. Kanske ta 2 minuters blinkpaus och dricka lite vatten.

Så sa min pappa att jag skulle göra, han sa att "en liten paus per timme är bättre än ingen alls"

För jag har aldrig pallat att ta paus på 10-15 minuter.

Och ta lite blinkpauser också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...