Layton Skrivet 19 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 Sitt gärna högt så du tittar ner på skärmen lite, funkar för mig. Har någonting med synvinkeln eller nåt att göra! :D Hmm, okej ska testa... Jag funderade lite, och om fram till att det kan vara så att du är känslig/ovan för strålningen från datorn. E det så att det kliar på kinder också, för i så fall kan det vara klåda. Jag har ingen medicinsk fakta om att det är så, men det är en kvalificerad gissning.asså jag är söd om kinderna och känner mig varm om dem efter att jag spelat. DEt gör inte ont men det kliar i ögonen om blodkärlen spricker... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 27 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2011 Hmm, okej ska testa...asså jag är söd om kinderna och känner mig varm om dem efter att jag spelat. DEt gör inte ont men det kliar i ögonen om blodkärlen spricker...Skulle så fall tror att du bara är känslig för strålningen. Om du hade haft en tjockskärm, hade jag rådigt dig till att byta ut den... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 27 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2011 Sänk "brightness", så gjorde jag när jag börja få ont i ögonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 28 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2011 Sänk "brightness", så gjorde jag när jag börja få ont i ögonen.Okej tack.Försöker att inte sitta så länge och att spela med en inte så stark skärm nu, det hjälper väldigt långt ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 28 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2011 Använd vilken skärm du vill, går att sänka ljusstyrkan på alla, även bärbara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 28 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2011 Ett tpis kan vara att tända upp rummet när det är mörkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 29 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 Ett tpis kan vara att tända upp rummet när det är mörktJapp, det har jag provat, det hjälper faktiskt.I manualerna till ett spel brukar det stå om epilepsivarningar om hur man ska göra.Dock leder jag inte av epilepsi, men dem punkterna som det står där, dem är faktiskt mycket bra att följa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 29 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 Japp, det har jag provat, det hjälper faktiskt.I manualerna till ett spel brukar det stå om epilepsivarningar om hur man ska göra.Dock leder jag inte av epilepsi, men dem punkterna som det står där, dem är faktiskt mycket bra att följa.Du kan fortfarande få epilepsi även om du aldrig fått detMin pappa har epilepsi efter att ha spelat krigsspel (bla. Battlefield och Call of Duty) och kan inte spela det mer Det kom mer och mer sa han, men det är ju från person till person Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 29 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 (redigerat) Q: Why do my eyes turn red if I play video games too long? A: You might notice that your not blinking your eyes. Or you may not...but when you dont close your eyes for a short period say 10 minutes or maybe even 5, your eyes arent getting the moisture they need, from blinking your eyes they do get moisturized, and if your eyes dont get that, your eyes will be red because the veins are having to fill up the moisturizing that your eye lids would of have done, so they are seen all throughout your eyes. Redigerat 29 Januari 2011 av woody Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 29 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 Q: Why do my eyes turn red if I play video games too long?A: You might notice that your not blinking your eyes. Or you may not...but when you dont close your eyes for a short period say 10 minutes or maybe even 5, your eyes arent getting the moisture they need, from blinking your eyes they do get moisturized, and if your eyes dont get that, your eyes will be red because the veins are having to fill up the moisturizing that your eye lids would of have done, so they are seen all throughout your eyes.Exakt det där märkte jag idag när jag körde Assassins Creed 2 för första gången (satt länge i sträck). Kände att ögonen var väldigt torra så jag blinkade o då kom det ovanligt mycket ögonvätska så jag antar att man torkar ut ögonen om man sitter länge i sträck utan att blinka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 30 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2011 Jag antar att jag får ta lite pauser per timme. Kanske ta 2 minuters blinkpaus och dricka lite vatten. Så sa min pappa att jag skulle göra, han sa att "en liten paus per timme är bättre än ingen alls" För jag har aldrig pallat att ta paus på 10-15 minuter. Och ta lite blinkpauser också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.