Hoppa till innehåll

Nytt Nätagg Och Grafikkort.


HaSsE93
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 39
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag får in en phenom 2 men skiter i det! :P vafan. tror jag vet varför min GPU usage är på 40% bara, på både Black Ops och nu AC Brotherhood som kom ut! :// kan vara mina ddr2 minnen, men det ska bytas ut mot dd3 minnen så. Eller är det CPU'n men vafan så dålig kan den ej vara, orkar inte överklocka den kör ju fotf med stock kylarn. liksom det är en AM3 processor o vafan det borde funka med nya spel men aja... får väl köpa en ny processor oxå isånnafall, kan väl hålla med om att 6870 är lite overkill mot min processor och ram.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dina RAM-minnen har nog inget med det att göra i alla fall, skillnaden mellan ram minnenas hastighet är väldigt liten även ifall du köper dubbelt så "snabba" minnen. Med andra ord borde du inte ens märka skillnaden från DDR2 > DDR3.

 

Att CPU'n jobbar lågt kan vara för att den är fyrkärnig och BO / AC Brotherhood kanske bara använder 2 kärnor..?

Hur som helst så är CPU användning inte så linjärt, även om din processor jobbar 70% i ett spel och man tänker att den har 30% till att använda ifall det skulle behövas, så kan den flaskhalsa spelet enormt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dina RAM-minnen har nog inget med det att göra i alla fall, skillnaden mellan ram minnenas hastighet är väldigt liten även ifall du köper dubbelt så "snabba" minnen. Med andra ord borde du inte ens märka skillnaden från DDR2 > DDR3.

 

Att CPU'n jobbar lågt kan vara för att den är fyrkärnig och BO / AC Brotherhood kanske bara använder 2 kärnor..?

Hur som helst så är CPU användning inte så linjärt, även om din processor jobbar 70% i ett spel och man tänker att den har 30% till att använda ifall det skulle behövas, så kan den flaskhalsa spelet enormt.

Jamen du, det är 30% på GPU alltså graffekorts användning jag är osäker på :// visst det jag märkt nu är att... jag tog på vsync du gick den till 30% och sen tog jag av= mer fps = mer gpu användning så jag måste höja grafiken men om vi säger såhär.. jag kör lägsta grafik på t.ex... cod:bo då kanske 30% använd eller mindre o då laggar det för att den ej använder mer vafan är det för mening o inte använda åtminstone 60% av sin kraft för att få ut mycke kraft, nu kanske de tänker att man bara ska använda mycket när det verkligen behövs! men då blir de spel med lite sämre grafik sämre än sådana med högre grafik, ja detta låter helskumt, men jag vet inte vad jag ska säga ://

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jamen du, det är 30% på GPU alltså graffekorts användning jag är osäker på :// visst det jag märkt nu är att... jag tog på vsync du gick den till 30% och sen tog jag av= mer fps = mer gpu användning så jag måste höja grafiken men om vi säger såhär.. jag kör lägsta grafik på t.ex... cod:bo då kanske 30% använd eller mindre o då laggar det för att den ej använder mer vafan är det för mening o inte använda åtminstone 60% av sin kraft för att få ut mycke kraft, nu kanske de tänker att man bara ska använda mycket när det verkligen behövs! men då blir de spel med lite sämre grafik sämre än sådana med högre grafik, ja detta låter helskumt, men jag vet inte vad jag ska säga ://

Fyfan, riktigt svårt att förstå vad du vill säga. Men när du slår på V-sync så begränsas FPSen oftast till 60. Därför kan grafikkortet "slappna av" när det är vid 60 och hålla det tempot. Men laggar det på låga grafikinställningar så bör du se över ifall du har nya drivrutiner.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fyfan, riktigt svårt att förstå vad du vill säga. Men när du slår på V-sync så begränsas FPSen oftast till 60. Därför kan grafikkortet "slappna av" när det är vid 60 och hålla det tempot. Men laggar det på låga grafikinställningar så bör du se över ifall du har nya drivrutiner.

Jag har de senaste ja. Men varför arbetar grafikkort faan bara på 30% kan man inte säga till den o jooba åtminstone 70% så den aldrig går under.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...