Hoppa till innehåll

Cheat Engine


Bart1

Rekommendera inlägg

När jag kollade på cheat engine på youtube så stod det i kommentarerna att Cheat engine innehåller ett virus. blir lite osäker nu.... Hjälp!

Jo tyvärr måste fråga innan jag laddar ner något. :) men men

Nej, några anti-virus program kan indenfitera det som virus, men det är det ej.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag var inte rädd, jag undrade bara varför antivirusprogrammen kunde se det som ett virus...

Cheat Engine can inject code into other processes, but doing so can cause anti virus software to mistake it for a virus. There are versions that avoid this false identification at the cost of many features (those which rely upon code injection). The most common reason for these false identifications is that Cheat Engine makes use of some techniques also used in trojan rootkits to gain access to parts of the system, and because some executable files are too small (16KB or less), and therefore get flagged as suspicious. Newer versions of Cheat Engine are less likely to be blocked by anti virus programs so features like code injection can be used without problems.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack :)

Cheat Engine är en .exe-fil, en körbar fil av en viss typ. Den är packad (och krypterad) på ett sådant sätt som de flesta virusprogram k'nner igen virus på. Cheat Engine är inget virus, och de som säger så är idioter. De flesta virusprogram kommer varna för virus, men som redan sagt ovan, så är det bara false-positives (falska alarm, med andra väl valda ord)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1.Jag undrar hur cheat engine funkar

 

2. kan man få virus av det?

 

3. vilka spel funkar det till? (ex runescape?)

 

Tack i förhand! :)

1. Cheat Engine funkar till de flesta flashspel, snabba upp, lägga till, ta bort osv.

 

2. Man kan få virus av allt.

 

3. Lägger du till pengar på runescape så är det bara en siffra som täcker den riktiga summan pengar du har, dvs. det kommer stå att du har 100000000 fast du fortfarande bara har 100 eller liknande, fungerar utmärkt till spel som Minecraft osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja tyvärr är det så.... Jag kollade på youtube och där stod det i kommentarerna att det innehåller virus

Haha din jävla fjant.

Självklart är cheat engine packat med virus. :doh:

Nej, din dator kommer ej att sprängas.

Ja, du kan ändra pengar och sånt "kul" i spel, dock ej på multiplayer spel som t.ex. runescape.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...