Hoppa till innehåll

Vi Byter Spotify-spellistor!


Guggo
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 156
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Här är min recension på eXtremEs spellista då. Gör en kort sammanfattning av vad jag tycker om varje låt.

 

Eminem - The Way I Am: En av dom bästa låtarna på listan även fast jag tycker att rösten känns lite överdriven. Awesome refräng! Betyg: 8/10

 

In Flames - Leeches: Lite för skrikig för min smak men annars var den ganska bra. 6/10

 

Bob Marley - Buffalo Soldier: Tråkig låt. 4/10

 

Dedmau5 - Strobe: En av dom bästa låtarnan på listan. Dock lite seg i början, tar en stund innan låter kommer igång. 8.5/10

 

Headhunterz - The Power Of The Mind (Qlimax Anthem 2007): Gillar inte den mörka rösten, gillar inte den här sortens musik alls egentligen. Men i mitten av låten så är den helt okej. 3/10

 

Blue Oyster Cult - (Don't Fear) The Reaper: Helt klart den bästa låten på listan. Låten äger nästan hela tiden förutom i solot som ändå är helt okej. Älskar när dom sjunger '' la la la''. 9/10

 

Scar Symmetry - The Illusionist: Gillade inte låten när jag först lyssnade på den men efteråt förstod jag att den faktiskt är jävligt bra. Enligt mig är rösten lite överdrivet mörk. 8.5/10

 

Hollywood Undead - Undead: Verserna suger men är helt okej. Låten känns lite töntig på något sätt, känns som om dom försökte vara coola med det hela faller ganska platt.

5/10

 

The Lonely Island - Boombox: Det känns som om låten försöker vara cool på något sätt men det är den inte. Annars är den helt okej. 5/10

 

Raddox - Alt Under Ctrl - Raddox Chip Remix - Jag hatar sån här musik, förstår inte hur nån kan lyssna på sånt här. Känns som om jag hört nästan exakt likadana låtar förut. Att dom sjunger på svenska behöver nödvändigtvis inte vara något dåligt men låten blir bara sämre av det. 2/10

 

Thin Lizzy - Whiskey In The Yar - Full Length Version: Gillar inte sångarens röst alls och hela låten känns bara så tråkig.

4/10

 

Raubtier - Hjärteblod: Redan i början förstod jag att denna låten skulle suga hårt. Det lät bara så fjantigt. Sen när han började sjunga så trodde jag att du inte var seriös när du tog med låten. Solot var uselt. 2/10

 

Band Of Horses - The Funeral: Tråkigt är allt jag kan säga. Började göra andra saker medans jag lyssnade på låten. 3/10

 

Helt okej lista med både riktigt bra och riktigt dåliga låtar. Tycker det är ganska tråkigt att dom 5 sista låtarna var dåliga bara.

 

Fixade listan lite.

Redigerat av Entropia
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Drar en recension på Entropias lista då:

Första låten: Muse-MK Ultra En av dom bästa låtarna på listan, gillar inte muse så mycket men den här låten var riktigt bra 8/10

 

Salem Al fakir-Friend Usch säger jag bara, den här sög verkligen imo 2/10

 

Foo fighters-Everlong Den här låten är också riktigt grym, låten är bra rakt igenom 7.5/10

 

Håkan Hellström-Det dom aldrig nämner Inte bra, aldrig gillat Håkan Hellström och det här är inget undantag 1/10

 

Smashing Pumpkins-Cherub Rock Också en av dom bättre låtarna på listan, älskar introt på låten, den här låten är också bra rakt igenom 7/10

 

Eminem-The real slimshady Gillar allt som har med Eminem att göra, fast den här låten är inte det bästa han har gjort, men den vara inte dålig 7.5/10

 

Teddybears-Get mama a house Inte dålig men samtidigt inte bra, inget jag skulle kunna lyssna på. 4/10

 

A camp-I can buy you Gillar inte sån här sorts musik, och den här var inget undantag, riktigt dålig 3/10

 

Moby-Porcelain Ville inte ens lyssna igenom hela så dålig var den. 0/10

 

Queen-Killer queen Bästa låten på listan, nästan allt med queen är bra, och det här är en av deras bästa imo 10/10

 

Boomfunk MC´s ;_; riktigt värdelös 0.5/10

 

Royksopp-Happy up here ;_; ^ 0.5/10

 

Rage against the machine-Killing in the name of Också en av det bästa låtarna på listan, alltid gillat RATM! 9.5/10

 

Kent-Ingenting gillar det mesta med kent, me den här låten är inte så jättebra. 6.5/10

 

Coldplay-Talk Ganska bra, skulle kunna lyssna på den frivilligt. Introt är grymt. 7/10

http://open.spotify.com/user/tollanw/playl...8QtB0kbGnbPC9Ny

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är mina åsikter om ReMemberMes lista.

 

In Flames - Alias. Gillar inte alls denna sorts musik så jag lyssnade på låten en gång, 0/5.

 

The Who - Behind Blue Eyes. Detta är hederlig musik det, gillar den skarpt, 4/5.

 

Iron Maiden - 2 Minutes To Midnight. Ah! Låten har allt jag gillar, 5/5.

 

Eminem - Beautiful. Har personligen väldigt svårt för Eminem så denna får 1/5.

 

The Red Jumpsuit Apparatus - Face Down (Acoustic). Vem körde ner smör i halsen på sångaren? Fy, tack men nej tack. 0/5.

 

Slipknot - Psychosocial. Vadan denna död metal? Skön låt när dom inte börja growla och ha sig. 3/5.

 

Guns N' Roses - One In A Million. Guns N' Roses i all ära men detta är en av mina icke favorit låtar när det kommer till dom. Går helt klart att lyssna på 3/5.

 

Black Sabbath - War Pigs. Guitar Hero förstörde denna låt för mig. Men om man bortser från det, så är det en grym låt. 5/5.

 

Aerosmith - Dream On (Live Version). Är till mitt starka tycke att folk i lite lägre åldrar faktiskt lyssnar på sån här musik. Bra val, 5/5.

 

Marilyn Manson - Sweet Dreams. Skjut mig. Denna låt är inte ens värd att betygsättas.

 

Volbeat - Still Counting. Helt sönderspelad för mig, så den går 3/5 av mig.

 

Slash - Crucify The Dead. Något av det sämre jag har hört, är detta The Slash? Skäms på han isåfall. 2/5

 

Fronda - Underbar. Oh.. my.. god, vad jag tycker om svensk rap går att skriva flera A4 sidor om så jag ska hålla mig kort här. Bränn skiten, fy. Inget betyg här heller.

 

Ozzy Osbourne - Suicide Solution. Satt och lyssnade lite när jag gled runt på Facebook, låten bara försvann för mig.. flera gånger dessutom. 1/5

 

Crashdiet - Save Her. Försöker dessa spela hårda men ändå smörjer strupen med smör? Dåligt, riktigt dåligt. 0/5.

 

 

Rent betygsmässigt så gav jag denna Spotify lista 2,13 /5. Vilket är inte direkt jätte bra.

 

Jag skulle faktiskt inte sätta mig och lyssna på just denna spellista, skulle möjligtvis ta kanske 3-4 låtar och lyssna på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag är deadline för att skicka in sina recensioner! Hoppas alla som inte har gjort det kommer posta under kvällen.

----------------------------

 

Här är min recension av Whores lista.

 

The Stone Roses- Fools Gold. En mycket, mycket bra låt. Har inte så mycket mer att säga egentligen! Grym låt av ett grymt band. 8/10

 

Common people- Pulp. Har alltid gillat, men aldrig älskat Pulp. Common people är en skön låt men inte mycket mer. 6/10

 

Debaser- Pixies. Hade faktiskt aldrig hört den här låten innan, och blev positivt överraskad. Kommer definitivt att lyssna på mer Pixies i framtiden! 7/10

 

The National Anthem- Radiohead. Jag är verkligen inget stort Radiohead-fan. Och den här låten fick mig inte att byta åsikt. Sämsta låten på listan. 4/10

 

Sympathy for the devil- The Rolling Stones. En av mina favoritlåtar med Stones. Det här är banne mig riktig musik. 8/10

 

Life during wartime- Talking Heads. Eh...den är ok, men inte mycket mer. Tycker låten försvinner lite bland de andra i listan. Varken bra eller dåligt. 5/10

 

What goes on- Velvet Underground. Velvet Underground är asbra, men det här är enligt mig långt ifrån deras bästa låt. Men eftersom det är Velvet Underground så får den ändå en stabil 6.5/10

 

My Bloody Valentine- When you sleep Precis som med Radiohead så är det här långt ifrån ett band jag tycker är särskilt bra eller lyssnar på. Men de är ändå bättre än Radiohead. 5/10

 

Just like honey- Jesus Mary and Chain. Precis som Life during wartime är det här en helt ok låt. Men den står sig slätt mot flera andra i listan, och är inte så jättespännande om ni frågar mig. 6/10

 

Love comes in spurts- Richard Hell and the Voidoids. Richard Hell äger. 8/10

 

This is the day- The The. Det här är en soft låt, hade aldrig hört det här bandet innan, så jag kanske får lyssna lite mer! Men jag gillar låten. 7/10

 

Bigmouth strikes again- The Smiths. The Smiths är bra. Morrissey är bra. Låten är bra.

 

Helhetsbetyg- 7.5/10. En överlag bra lista men med ett fåtal inte så bra låtar som drar ner betyget. Dock så är det helt klart en lista jag kommer lyssna på igen i framtiden. Bra jobbat Whore!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vänta, så om man inte har varit med tidigare, så får man inte vara med nu?

Om inte så är jag gärna med nästa omgång.

Jo det får man.

 

Om man inte har skött sig i en tidigare omgång (dvs, inte skickat sin lista) så får man inte vara med i nästa omgång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...