Fungerar majja lika bra som alkohol för att bedöva sig från emotionell smärta?
Droger
↗ till inläggetAlkohol är ju en depressionsgivande drog så det skulle jag tro.Fungerar majja lika bra som alkohol för att bedöva sig från emotionell smärta?
↗ till inläggetJaså, jag vet ingenting om tourettes syndrom eller om folk som har den grejen fr använda cannabis. Men Whore har nog inte den, i alla fall.Tror det är marijuana (stavning) som kan hjälpa väldigt bra mot tourettes syndrom.
↗ till inläggetTourettes syndrom?Jaså, jag vet ingenting om tourettes syndrom eller om folk som har den grejen fr använda cannabis. Men Whore har nog inte den, i alla fall.
Nej, jag vet inte.
Men jag har det, borde jag få röka på för att lugna ner mina tics?
↗ till inläggetDet skulle jag tro. Har aldrig tagit det när jag varit deprimerad, så kan inte säkert säga att det bedövar smärtan.Fungerar majja lika bra som alkohol för att bedöva sig från emotionell smärta?
Men om man kollar på något som piggar upp en ihop med det, så borde det göra det. Eller om man är med någon.
↗ till inläggetSe till att vara säker innan du provar (om du ska det). Vissa droger förstärker nämligen känslor, även de man inte vill ha.Fungerar majja lika bra som alkohol för att bedöva sig från emotionell smärta?
↗ till inläggetJag har ingen aning, men om läkare kanske ger någon slags begränsad dos... jag vet inte.Tourettes syndrom?
Nej, jag vet inte.
Men jag har det, borde jag få röka på för att lugna ner mina tics?
Vi kan jämföra med morfin. Jag tycker det är bra att om man har jätteont så får man en sån dos med morfin så man slipper ha ont.
Nu vet ag ingenting om syndromen som du har, men att cannabis kan fungera som läkemedel låter okej för mig.
Det betyder att JAG förtjänar att gå till fängelset och rehab (eller något som hjälper mig att sluta bruka/missbruka cannabis) om jag röker cannabis. Det förändrar ingenting.
Jag förstår fortfarande inte var felet ligger i att göra det för nöjets skull, bortsett ifrån vad lagen säger om man tänker så. För att det är konstgjort för belöningssystemet? Hur klassificerar du något som "konstgjort för belöningssystemet" och varför är det fel?
och så börjar det om, ni har redan snackat om exakt samma sak för 30 sidor sen:
Jag försöker ställa mer specifika frågor.
↗ till inläggetJag tänkte mer kortsiktigt, alltså under själva ruset.Alkohol är ju en depressionsgivande drog så det skulle jag tro.
Förresten blir man bakis av cannabis? :o
↗ till inläggethttp://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis_effects.shtmlJag tänkte mer kortsiktigt, alltså under själva ruset.
Förresten blir man bakis av cannabis? :o
Står lite om Hangover där. Jag gissar dock på att det knappt märks sålänge man inte tar stora doser, som med alkohol.
1. Tar du droger eller har du testat?
Har testat och använder ibland.
2. Blir du störd när andra tar droger, eller pratar om att ta droger?
Nej, Dom får göra som dom vill.
3.Tycker du att droger bör förbjudas?
Dom flesta droger är ju redan förbjuden, Och vissa borde inte vara förbjudna.
4. Om droger hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? Om ja, varför? Om nej, varför inte?
Svårt att säga.
↗ till inläggetVilka då?1. Tar du droger eller har du testat?
Har testat och använder ibland.
↗ till inläggetBåde brunt o grönt. E, Svamp, LSD. Och såklart alkohol :), Dricker gör man ett par gånger i månaden, Och röker lite då och då. Svamp, E och LSD har jag bara testat.Vilka då?
↗ till inläggetLåter trevligt :)Både brunt o grönt. E, Svamp, LSD. Och såklart alkohol :), Dricker gör man ett par gånger i månaden, Och röker lite då och då. Svamp, E och LSD har jag bara testat.
↗ till inläggetDet är det :) Har du testat/använder någon "drog"?Låter trevligt :)
↗ till inläggetOm man bortser från alkohol har jag bara "smakat" på cannabis två gånger utan att fått effekt. Tror det är min rökteknik som är fel då jag bara provat att röka några fåtal gånger. Men jag har tänkt att prova någon hallucinogen i framtiden.Det är det :) Har du testat/använder någon "drog"?
↗ till inläggetDrar du halsbloss? För man ska ha kvar röken i lungorna i 4-5sek innan man blåser ut. Annars kan du testa med bong för det slår riktigt rejält, Det är många som inte känner någon effekt dom första gångerna dom röker, Det beror på att kroppen inte har vant sig vid att ta upp allt thc, Tro de va något sånt iaf, Okej någon speciell du tänkt på? :)Om man bortser från alkohol har jag bara "smakat" på cannabis två gånger utan att fått effekt. Tror det är min rökteknik som är fel då jag bara provat att röka några fåtal gånger. Men jag har tänkt att prova någon hallucinogen i framtiden.
↗ till inläggetMinns inte hur jag gjorde, följde bara kompisarnas instruktioner. Men jag hostade alldeles för mycket. Någon gång vill jag prova DMT. Men innan dess vill jag ha gjort något mildare som svamp eller LSD för att ha lite erfarenhet och vara förberedd. Även om de som provat säger att man aldrig kan vara förberedd inför DMT.Okej nice, Har du gjort halsbloss och haft kvar röken i lungorna 4-5sek innan du blåser ut? Det är många som inte känner någon effekt dom första gångerna dom röker, Det beror på att kroppen inte har vant sig vid att ta upp allt thc, Tro de va något sånt iaf, Okej någon speciell du tänkt på? :)