Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Vad jag vet finns det ingen direkt uppläggning på vilka droger som klassas som tunga eller lätta. Dock om man vill klassificera droger inom kategorierna, ska man åtminstone vara lite påläst.

 

Angående det där skitsnacket om att röka är någon sorts "belöning"... Ni vet inte vad ni snackar om, försök vara lite realistiska åtminstone. Bara för man röker på, spelar ingen roll om det är varje dag eller varje helg, känner man inte att livet inte är värt att leva eller att man inte uppskattar något annat i livet, som någon ville påstå. Vissa mål i livet går inte ersätta med en joint.

 

Vill även påpeka att missbrukare finns överallt. Det kan vara ifrån matlagning till spelande utav spel i olika former, och även inom drog-kategorin. Dock är detta en liten grupp utav alla som brukar det, men just "hasch"-missbrukaren har fått ett känt rykte av någon anledning och tydligen är denna missbrukaren ett ansikte för alla cannabisanvändare för just personer som aldrig testat och är kritiska. Jag skulle nog säga att en runt 90% utav användarna brukar cannabis precis som alkohol, tillsammans med en polare eller två på en trevlig kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill även påpeka att missbrukare finns överallt. Det kan vara ifrån matlagning till spelande utav spel i olika former, och även inom drog-kategorin.

 

Fast du inser ju att det är än rätt stor skillnad på någon som är "beroende" av att laga mat, och någon som använder heroin flera gånger om dagen. Du jämför äpplen och typ...gräsklippare.

 

Jag skulle nog säga att en runt 90% utav användarna brukar cannabis precis som alkohol, tillsammans med en polare eller två på en trevlig kväll.

80 percent of all statistics are made up on the spot.

 

Edit: Och jag förstår faktiskt inte varför man skall dra in massa andra saker folk missbrukar? Det förbättrar ju inte på något sätt droger eller drogmissbruk, så egentligen är det väl rätt irrelevant för diskussionen om folk missbrukar tv-spel?

 

Two wrongs doesn't make one right.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror det handlar om att sätta ribban nånstans. Att säga "allt som är farligare än detta är olagligt". Därför dras paralleller med övriga saker som är tillåtna i samhället som också är negativa. I detta fallet kanske att det är lagligt att missbruka TV-spel men olagligt att bruka cannabis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående det där skitsnacket om att röka är någon sorts "belöning"... Ni vet inte vad ni snackar om, försök vara lite realistiska åtminstone. Bara för man röker på, spelar ingen roll om det är varje dag eller varje helg, känner man inte att livet inte är värt att leva eller att man inte uppskattar något annat i livet, som någon ville påstå. Vissa mål i livet går inte ersätta med en joint.

Bland de som dricker sig berusade på alkohol varje dag är det väldigt många som tappat intresset för andra saker i viss mån. Varför är det annorlunda med cannabis? Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man ser ju till att man är i en säker miljö innan man tar det, och ärligt talat bryr jag mig inte om ifall andra skulle bruka den oansvarigt eller inte, jag har aldrig pratat om någon legalisering.

Nej, få kommer nog att göra det. Sätta sig i en säker miljö.

Och jag motargumenterar det du precis sa.

Bland de som dricker sig berusade på alkohol varje dag är det väldigt många som tappat intresset för andra saker i viss mån. Varför är det annorlunda med cannabis?
Jaa, vi vill väl inte ha ännu fler "fullgubbar" som förstör sig med cannabis...

Eller inte jag i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaa, vi vill väl inte ha ännu fler "fullgubbar" som förstör sig med cannabis...

Eller inte jag i alla fall.

Det vill väl ingen, men det är ändå deras val och jag har ingen rätt att bestämma över dem. Tänk om jag skulle tycka att personer med rosa hattar var otrevliga och att jag skulle vilja förbjuda det.

 

En lösning är då att förbjuda att vara onykter på allmän plats (som redan gäller alkohol?). Även utan en sån lag tror jag att få skulle ta LSD på allmän plats. Om man är påläst vet man att trippen blir bättre om man är i en lugn miljö med få personer. En osäker miljö kan också ge en snetripp och det vill ingen ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, men rattfylla är också olagligt. Ändå har vi en massa dödsfall orsakade av det. Jag förstår inte hur det kan vara rimligt att anta att alla kommer använda droger ansvarsfullt. Ja, om alla är pålästa och vet hur man använder drogen på bästa sätt så kanske de gör det i en säker miljö, och om alla var ansvarsfulla nog att inte köra berusade hade vi haft flera dödsfall mindre än idag. Men sanningen är att alla inte är ansvarsfulla och pålästa. Man behöver dessutom bara gå utanför huset för att inse att vissa anser att lagen om att man inte får vara onykter på allmän plats inte gäller dem, alltså är inte det riktigt en lösning heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som vi sagt tidigare är det svårt att bedöma vad som är en lätt drog och vad som inte är det. Trippen på LSD är definitivt intensivare. Men utifrån vad jag har hört är det mindre farligt för hälsan. Generellt sätt skulle jag då bedöma den som tyngre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vafan då, bara för att man röker cannabis så betyder inte det att man sitter på en parkbänk hela dagarna och dricker folköl. :_ Det finns många som har det bra ställt, har villa, familj mm som röker en joint någon gång med några kompisar. Vissas syn på droger är helt idiotisk, så fort man testar någon drog så är man ett "parkbänksfyllo" och helt dum i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...