Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har bara sagt att man borde få göra vad man vill med sin egen kropp. Så för att fullända din mening blir det "alla borde få göra vad de vill så länge de inte skadar någon annan".

Om det indirekt skadar någon annan, eller kostar samhället pengar då...?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om det indirekt skadar någon annan, eller kostar samhället pengar då...?

Tycker WASDs inlägg var rätt tydligt, att det inte skadar någon annan. Såg inte att han specificerade "att fysiskt skada någon" eller vad du nu försöker implicera att han menade.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är skillnad på vad man får göra och vad man väljer att göra. En fruktansvärt stor skillnad när man inser hur det är möjligt att forma vad vad folk vill, och ännu kraftigare är det när man inser att man kan forma sin egen vilja.

Jag tycker du utgår för mycket från att alla är en hundraprocentig produkt av miljön/samhället. Många brott och liknande har att göra med svartsjuka och liknande och behöver inte vara en direkt produkt av samhället.

 

Jag har bara sagt att man borde få göra vad man vill med sin egen kropp. Så för att fullända din mening blir det "alla borde få göra vad de vill så länge de inte skadar någon annan".
Räknar du med LSD i den kategorin?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Maneter har ingen hjärna, inga ben, inget belöningssystem. Men ändå är de ytterst framgångsrika och de överlever väldigt bra som art utan det. De förökar sig utan problem och är inte närheten av att dö ut. Så ditt argument är fullkomligt felaktigt, tråkigt att din syn på evolution är så homocentrisk.

Att maneter inte har belöningssystem säger väl inget om varför vi har det? Det känns som att säga att ben inte är evolutionärt fördelsaktigt bara för att maneter inte har det och klarar sig bra utan det, eller missuppfattar jag vad du försöker säga? Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förklara.

De absolut flesta använder ju faktiskt droger för att det KÄNNS bra att göra det. Om man inte tog hänsyn till sina känslor skulle det ju inte finnas någon som helst anledning att göra det.

 

Men för mig är det inte på samma sätt negativt att vara "slav under sina känslor" som för Dave37, eftersom att vi alla, utom de med psyikisk störning, faktiskt är det, oavsett vi vill det eller inte.

 

Vad finns det att leva för om inte känslor liksom?

 

Mezox: Det var en hel massa Dave37 skrev där som jag ansåg var så käpprätt iväg att det inte ens kändes lönt att försöka svara på det. Utan att lägga in några värderingar kan jag säga att vi tänker väääääldigt olika.

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De absolut flesta använder ju faktiskt droger för att det KÄNNS bra att göra det. Om man inte tog hänsyn till sina känslor skulle det ju inte finnas någon som helst anledning att göra det.

 

Men för mig är det inte på samma sätt negativt att vara "slav under sina känslor" som för Dave37, eftersom att vi alla, utom de med psyikisk störning, faktiskt är det, oavsett vi vill det eller inte.

 

Vad finns det att leva för om inte känslor liksom?

 

Mezox: Det var en hel massa Dave37 skrev där som jag ansåg var så käpprätt iväg att det inte ens kändes lönt att försöka svara på det. Vi tänker helt olika...

Det är väl ändå skillnad på känslor och känslor? Glädje och ilska är emotionella känslor, drogrus en sensationell känsla, och Dave syftade förmodligen på det förstnämnda.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl ändå skillnad på känslor och känslor? Glädje och ilska är emotionella känslor, drogrus en sensationell känsla, och Dave syftade förmodligen på det förstnämnda.

Ja det är sant, men de flyter ihop väldigt väldigt mycket. Vilket som är de flesta människor slavar under båda.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det är sant, men de flyter ihop väldigt väldigt mycket. Vilket som är de flesta människor slavar under båda.

Nej, det kan jag inte riktigt tycka. Är man slav under sina emotionella känslor utan förmåga att ta rationella beslut är man antingen omogen eller borderline. Är man slav under sensationella känslor är man missbrukare.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...