Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Den är ändå "tyngre" än cannabis, eftersom man lätt kan ta en överdos och sedan dö av effekterna av LSD.

Det handlar inte om överdos utan oftare än inte om mentaliteten innan man intar LSD. Är du medveten om hur LSD funkar och du tar det i en säker miljö är det inga problem eftersom att man är mentalt förberedd, och då är risken för en snedtripp med förekommande förtroende i din förmåga att flyga minimal.

 

Whore tycker inte att man ska bli stämplad som missbrukare bara för att man använder illegala droger.
Precis. Det finns lagliga substanser som är socialt accepterade men samtidigt farligare än vissa illegala droger, och folk gillar att peka på dem som brukar de olagliga substanserna och kalla dem missbrukare samtidigt som de använder sig av annat som är mer skadligt och dessutom helt och hållet värdelöst. Och det är få saker jag hatar så mycket som hycklare.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det handlar inte om överdos utan oftare än inte om mentaliteten innan man intar LSD. Är du medveten om hur LSD funkar och du tar det i en säker miljö är det inga problem eftersom att man är mentalt förberedd, och då är risken för en snedtripp med förekommande förtroende i din förmåga att flyga minimal.

Så vad anser du det är som avgör hur tung en viss drog är??
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det handlar inte om överdos utan oftare än inte om mentaliteten innan man intar LSD. Är du medveten om hur LSD funkar och du tar det i en säker miljö är det inga problem eftersom att man är mentalt förberedd, och då är risken för en snedtripp med förekommande förtroende i din förmåga att flyga minimal.

hycklare.

Och hur många kommer att ta LSD ansvarsfullt tror du?

de var var dumma nog att ta drogen in the first place, tror du att de kommer sätta sig i ett säkert rum med massa livvakter?

Det tror inte jag, därför tycker jag att LSD ska fortsätta vara olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och hur många kommer att ta LSD ansvarsfullt tror du?

de var var dumma nog att ta drogen in the first place, tror du att de kommer sätta sig i ett säkert rum med massa livvakter?

Det tror inte jag, därför tycker jag att LSD ska fortsätta vara olagligt.

Man ser ju till att man är i en säker miljö innan man tar det, och ärligt talat bryr jag mig inte om ifall andra skulle bruka den oansvarigt eller inte, jag har aldrig pratat om någon legalisering.

 

Annars brukar man gradera droger efter hur hälso- och samhällsfarliga de är i allmänhet.

 

Nikotin borde ju vara en tung drog då enligt dig?

Njäe, nikotinberoende är relativt lätt att bryta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...