Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Jo, och man hade också haft mycket mindre bilolyckor om folk inte hade kört bil fulla, vilket är något olagligt som ändå är ett problem. Om man legaliserar LSD har jag svårt att tro att alla på eget initiativ skulle ta drogen ansvarsfullt om inte har en massa lagar på hur man får bli hög, och även om man hade det skulle många troligtvis skita i det. Det går oftast inte att anta att folk i allmänhet är ansvarsfulla eftersom det räcker med att inte så många inte är det för att det ska gå fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var svårare att snacka om cannabis då det är en "lätt" drog.

LSD är däremot tyngre, och att legalisera det... nej. Det finns inte. DET kommer bara ställa till för mycket problem för polisen, samhället och folket.

Nu häver du ur dig grejer du inte har någon kunskap att backa upp det med igen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, lite som Mezox säger. Om man testar en drog en gång. LSD? och får en väldigt stark positiv upplevelse som man sedan går runt och tänker på hela tiden tills man ska ta LSD nästa gång kan det ju fortfarande vara ett missbruk om det påverkar ens tankar på ett negatvt sätt. Det här är ju ett överdrivet exempel men desto mer och intensivare upplevelser man får av droger desto mer borde man ju gå runt och tänka på det och desto större effekter måste det ju ha på ens personlighet.

 

Och med starka droger menar jag inte farliga utan just att ger en stark effekt. Kaffe är svårt att missbruka eftersom att man inte får något speciellt "rus". Kaffe en gång i veckan är ingenting. Alkohol och cannabis är lättare att missbruka eftersom de har ett rus, dock är det inte så starkt och det går att bruka dessa en gång i veckan utan att det har nämnbar effekt på dig som person. Desto intensivare upplevelse desto mer måste det påveka en. DMT eller liknande lär man ju bli helt besatt av om man gör det en gång i veckan.

 

Jag har varit lite full en gång och det var skönt. Måste nog säga en av de 10 skönaste upplevelserna i mitt liv typ och det gör att jag tänker på det lite titt som tätt och känner lite för att göra det igen, inte för att jag är beroende av alkohol för jag dricker typ aldrig utan bara för att det var skönt. Det är hur som helst inte speciellt svårt att stå emot, men om jag testade någon drog med starkare effekt skulle det vara betydligt jobbigare.

 

Därför kommer jag aldrig använda något starkare och även vara försiktig med alkohol. När jag blir äldre kanske jag testar cannabis om situationen är rätt. Men absolut inget starkare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja vad ska vi annars diskutera? Ingen här verkar ju vilja legalisera någon drog (förutom cannabis kanske och det har vi redan pratat om).

 

Ni gör ju som ni vill men nu har jag berättat varför jag inte skulle vilja testa tunga droger och man kan ju alltid hoppas att någon annan tänker efter lite också. I grunden finns det ju ingen annan än man själv som bestämmer vilka droger man ska ta så det enda jag kan göra är att förhoppningsvis mana till eftertanke (vilket är bra oavsett om man bestämmer dig för att ta drogen eller inte).

 

Så nu vet vi att man inte behöver vara tråkig eller dum i huvudet för att inte vilja testa allehanda droger och detsamma gäller för de som vill göra det. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är förstås väldigt individuellt som ni pekar på. Om man inte tror att man kan klara av droger så gör man rätt att hålla sig ifrån dem. Jag anser däremot att jag skulle kunna ta de flesta drogerna ansvarsfult. Med "de flesta" menar jag de som inte är märkvärt beroendeframkallande. LSD till exempel när vi ändå är inne på det. Bara för att man tycker det är det roligaste man vart med om måste man inte göra det varje vecka. Men om vissa inte klarar av att hantera det så är droger inte för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är förstås väldigt individuellt som ni pekar på. Om man inte tror att man kan klara av droger så gör man rätt att hålla sig ifrån dem. Jag anser däremot att jag skulle kunna ta de flesta drogerna ansvarsfult. Med "de flesta" menar jag de som inte är märkvärt beroendeframkallande. LSD till exempel när vi ändå är inne på det. Bara för att man tycker det är det roligaste man vart med om måste man inte göra det varje vecka. Men om vissa inte klarar av att hantera det så är droger inte för dem.

Helt rätt, men man kan inte legalisera det och sedan anta att alla kommer använda det ansvarsfullt. Det finns mycket dåligt som händer idag p.g.a. alkohol och det är inte sällan man ser fulla personer som går runt och... är fulla. Hade alla tagit sitt ansvar hade det såklart inte hänt, men alla gör inte det. Om LSD legaliseras är det troligt att man på samma sätt kommer se folk som går runt höga på det och jag är inte så bekväm med att vara nära folk som får en massa falska sinnesuttryck och hallucinationer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt rätt, men man kan inte legalisera det och sedan anta att alla kommer använda det ansvarsfullt. Det finns mycket dåligt som händer idag p.g.a. alkohol och det är inte sällan man ser fulla personer som går runt och... är fulla. Hade alla tagit sitt ansvar hade det såklart inte hänt, men alla gör inte det. Om LSD legaliseras är det troligt att man på samma sätt kommer se folk som går runt höga på det och jag är inte så bekväm med att vara nära folk som får en massa falska sinnesuttryck och hallucinationer.

Haha ja. Som tur är tror jag inte att någon här vill legalisera LSD? :o

 

Och det mest ansvarsfulla är nog egentligen att inte använda droger över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte bestämt mig för hur jag ser på legalisering av droger generellt sätt. Jag tycker det är självklart att man ska få bestämma över sin egen kropp och det gör jag oavsett vad lagen säger, även om jag förstås har den i bakhuvudet. Men legalisering av droger som ni säger kommer leda till personer som använder dem oansvarsfullt. Så det kan bli skadligt för samhället. Cannabis verkar däremot kunna ge fördelar om man legaliserar det och skattar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...