Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Nej. Sjukhuset informerar inte polisen när de får in en drogpåverkad. Detta för att då hade folk inte vågat ringa ambulansen när deras kompis överdoserar. Typ. Tanken är alltså att man skall kunna kontakta sjukvården utan att riskera att åka fast. Om man hade åkt i fängelse för att man ringer ambulans så hade ingen ringt.

 

Om de borde kontakta polisen eller inte är en tolkningsfråga. Och om de sitter i fängelse så parasiterar de ju fortfarande på samhället. Pengarna kommer från samma ställe.

Har dock hört att polis sätter span på folk som åker in på överdos, mest för att se till att de inte överdoserar igen och dör, men antar att många vänner eller liknande blir tagna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har dock hört att polis sätter span på folk som åker in på överdos, mest för att se till att de inte överdoserar igen och dör, men antar att många vänner eller liknande blir tagna.

Jaså? Var har du hört det? :>

 

Och det verkar lite konstigt att polisen skulle sitta barnvakt åt knarkare och "se till så att de inte dör". Det är inte polisens jobb. De har varken tid eller resurser för det. Dock är det ju så klart polisens jobb att sätta fast langare. Jag kan tänka mig att de kan sätta span på någon som de misstänker kan leda dom till någon viktigare person i langningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaså? Var har du hört det? :>

 

Och det verkar lite konstigt att polisen skulle sitta barnvakt åt knarkare och "se till så att de inte dör". Det är inte polisens jobb. De har varken tid eller resurser för det. Dock är det ju så klart polisens jobb att sätta fast langare. Jag kan tänka mig att de kan sätta span på någon som de misstänker kan leda dom till någon viktigare person i langningen.

Läste det på någon heroin pundares blogg, som hade åkt in på överdos och polisen hade span på henne
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför är droger olagligt?

För att det är farligt.

Varför ska man inte använda saker som är olagliga?

För att det är farligt och man hamnar i fängelse och annat, inte så himla kul.

Varför ska man inte använda saker som är farliga?

För att farliga grejer är inte bra för någon, inte ens för dig själv.

 

Men ni som jämför droger med mat. Mat är inte olagligt, eftersom det är viktigt för kroppen, vi behöver det.

Droger är inte ens bra för kroppen i små mängder, finns dock undantag inom sjukvården men inge mer.

Håller nog mest med Skelzor och Guggo om ni inte fattar så mycket.

 

Droger är bra på sina håll.

Droger kan bedöva kroppen, och därför används det ofta inom sjukvården för att operera.

 

Det går inte att jämföra droger med godia etc, för de är för olika, de påverkar kroppen på olika sätt.

Det kan vara det sista du gör när du tar lite ecstacy, men dte är inte dessamma som att dricka lite för mycket cola. Sluta nu.

Likheten mellan droger och tex cola är att när man använder det blir du först pigg som satan.

Lite senare kommer du bli trött och slå, har du säkert upplevt.

Sedan komemr du att däcka för att sedan dö.

 

Men jag är ganska säker på att det krävs mer cola för att dö, än droger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läste det på någon heroin pundares blogg, som hade åkt in på överdos och polisen hade span på henne

...du får ursäkta om jag inte tar en heroinpundares spekulationer som fakta :P

 

Om jag fick en tia varje gång någon sa "omg polisen spanar på mig !!!!" så hade jag varit rik nu.

 

/foliehatt på

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller faktiskt med Whore (hör och häpna!) om att man inte kan prata om droger på ett så generaliserande sätt som Layton och Proccito gör. Koffein är en drog, nikotin är en drog, cannabis är en drog, alkohol en annan, morfin en femte och heroin en sjätte.

 

Även om man begränsar sig till illegala droger är det gigantisk skillnad mellan de olika sorterna och även polisen i de flesta länder har olika skalor baserade på hur skadliga drogerna anses vara när de ska döma ut straff.

 

Som vi har snackat om på flera sidor finns det droger som är omöjliga att överdosera och dö av (cannabis), medan andra är lättare. Det är alltså betydligt lättare att dö av heroin än coca cola genom överdosering, men lättare att dö av cola än cannabis genom överdosering. Det kan vi ju lämna nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...du får ursäkta om jag inte tar en heroinpundares spekulationer som fakta :P

 

Om jag fick en tia varje gång någon sa "omg polisen spanar på mig !!!!" så hade jag varit rik nu.

 

/foliehatt på

Hon var dock inte någon foliehatts brud. Hon hade överdoserat igen dagen efter hon lämnade sjukhuset och polisen hade hittat henne i hennes lägenhet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och de sa inte varför de var där...? Om polisen tar sig in i någons lägenhet så brukar de ange en anledning. De kan omöjligt ha vetat att hon överdoserade inne i lägenheten även om de hade span på henne. Såvida de inte försökte få kontakt förstås.

 

...och jag finner det mycket otroligt att polisen skulle lägga resurser på att sitta barnvakt åt pundare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och de sa inte varför de var där...? Om polisen tar sig in i någons lägenhet så brukar de ange en anledning. De kan omöjligt ha vetat att hon överdoserade inne i lägenheten även om de hade span på henne. Såvida de inte försökte få kontakt förstås.

 

...och jag finner det mycket otroligt att polisen skulle lägga resurser på att sitta barnvakt åt pundare.

Och det är rimligt att de lägger resurser på att jaga tonåringar som dricker folköl? Eller rimligt att bygga special rum där man ska få sova ruset av sig?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och det är rimligt att de lägger resurser på att jaga tonåringar som dricker folköl? Eller rimligt att bygga special rum där man ska få sova ruset av sig?

Hittar men en tonåring med en folköl så häller man ut ölen och skickar iväg ungarna, och hittar man någon som är för full så låser man in dom och låter dom vara där.

 

Båda är betydligt mer rimligt att två poliser skall sitta i en bil och stirra på någons port timmar i sträck.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittar men en tonåring med en folköl så häller man ut ölen och skickar iväg ungarna, och hittar man någon som är för full så låser man in dom och låter dom vara där.

 

Båda är betydligt mer rimligt att två poliser skall sitta i en bil och stirra på någons port timmar i sträck.

Att ha span på någon är inte som att ha span på någon i film, i film kanske de sitter i en bil med kikare, men i verkligenheten betyder span att man kollar upp personen då och då, ibland oftare, ibland knappt alls.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...