Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Intressant citat och kanske en teori om varför så många kändisar tar tunga droger ifrån Taylor Hawkins (nuvarande trummis i Foo Fighters), något han själv sa efter att ha överdoserat på Heroin- "Jag trodde att det var såhär man betedde sig om man var rock-artist, det var detta folk förväntade sig utav mig efter att ha sett på andra rock-artister, folk förväntade sig att man skulle ta droger och vara våldsam".

 

(Kanske inte riktigt i dom orden, men ungefär)

 

Hemskt om man tänker på det. Men helt klart en bättre teori än den alla kändisar använder "Heroin tar bort stressen".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och varför skall man då tillåta ytterligare något som uppenbarligen är skadligt för dig, när vi redan har två skadliga saker som är lagliga?

 

Inte fan behöver vi en tredje.

Vore det inte bättre om folk valde cannabis över alkohol, som exempel?

 

Varför ha MAX, när det finns McDonalds, om man får göra en analogi

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vore det inte bättre om folk valde cannabis över alkohol, som exempel?

 

Varför ha MAX, när det finns McDonalds, om man får göra en analogi

Cannabis och Alkohol kan inte jämföras på det sättet. De är helt orelaterade och används på helt olika sätt. Dessutom så dricks alkohol, och cannabis röks. Självklart kan man inte röka cannabis istället för att dricka, varje gång man vill dricka alkohol.

 

Man kan i samhället inte byta ut Cannabis mot Alkohol.

 

Liknelsen med Max och McDonalds fungerar inte heller, eftersom den helt enkelt inte har något med saken att göra.

 

Edit: Lynott, jag får känslan av att han inte faktiskt trodde så egentligen. Var det inte menat mer som en kommentar kring samhället och musikindustrin, än att han faktiskt tror att man måste använda droger för att vara en rockstjärna. Jag tror, eller vill i alla fall tro att han är smartare än så ;)

 

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju för det är olagligt, om det var lagligt skulle dom ju inte behöva det.

Men hörru.

Det är olagligt av en anledning ju. Man får inte stjäla, man får inte mörda, man får inte röka cannabis.

Det kommer inte finnas några fördelar alls om man tillåter cannabis, förutom att ni som tycker "att man ska få göra vad man vill med sin kropp" blir glada.

Men om man seriöst vill göra vad man vill med sin kropp så kan man ju köpa droger? Lär ju inte vara så himla svårt, plus att man ändå kommer dö sen så då slipper man straff, rättegångar och skit! :D

 

Vore det inte bättre om folk valde cannabis över alkohol, som exempel?

 

Varför ha MAX, när det finns McDonalds, om man får göra en analogi

Cannabis röks ju och förstör lungorna, även i små mängder

Alkohol förstör väl ingenting i små mängder om man är vuxen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är olagligt av en anledning ju. Man får inte stjäla, man får inte mörda, man får inte röka cannabis.

Vad tror du anledningen är? Eftersom det är mindre farligt än alkohol så är "det är farligt" ingen giltlig anledning.

 

Det finns andra sätt än rökning att inta cannabis också. Att baka brownies med dem funkar bra, men det går åt mer. Och eftersom det är så dyrt på grund av att det är olagligt och folk vill få ut bästa effekt av det så röks det. Heroin går att inta på många sett, men sprutor ger mest effekt. Och eftersom det är så dyrt använder folk mest sprutor vilket leder till att sjukdomar kan spridas.

 

Exempel med påhittade siffror:

Om en vanlig dos cannabis kostar 100kr om man röker det eller 150kr om man äter det som brownies är det mer som väljer att röka det för att spara 50kr.

Men om det skulle kostat 20 respektive 30kr så skulle fler kunna tänka sig spendera 10kr extra för att inte skada lungorna.

 

Det är en fördel med att ha det lagligt. Jag är inte så insatt i politik så jag kan inte prata om de politiska fördelarna såsom att staten skulle kunna få in skatt av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men... vilka dominerar i samhället? Jo de vuxna, visa, smarta, utbildade.

Vad är vi? Små barn. Vi kan knappt gå och påstå att det skulle vara en fördel att tillåta cannabis, vi vet ju fan ingenting.

 

Jag vet att jag själv att jag har sagt saker, men jag håller med samhället för att jag tror det är bäst för oss. Självklart kan man tycka olika, men det här är ju ändå en debatt, jag försöker bara få er att ta och tänka efter lite.

Tänk så bra att det är olagligt, och istället för att tillåta det så kan man istället skaffa bättre kontroll, och kanske få ungdomar att bli poliser istället för att säga att de tycker att man ska tillåta cannabis.

 

Ja, men polisen måste ju jaga dom för det är OLAGLIGT. Om det skulle vara FULLT lagligt så skulle ju inte polisen jaga dom.

"Hur ofta har man hört någon råna för att få tag på panodil" (Magnus Betner säger något liknande)

Ja, låt oss tillåta allt, åh så underbart att gå runt och röka på, våldta, misshandla och mörda, ja wohoo... Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, vad cool du är som kan facepalma. Men hursomhelst så kom det i alla fall klart och tydligt fram till mig som om du tyckte så. Du sa ju faktiskt att poliserna inte skulle behöva jaga dem om man tillät det.

Svårt att fatta om du ska ändra dig hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men... vilka dominerar i samhället? Jo de vuxna, visa, smarta, utbildade.

Vad är vi? Små barn. Vi kan knappt gå och påstå att det skulle vara en fördel att tillåta cannabis, vi vet ju fan ingenting.

Det är precis sådär man inte ska tänka i en demokrati. För att upprätthålla folkets makt måste man tänka själv och ifrågasätta alla auktoriteter.

 

Någon gång ska man ju rösta (jag vid nästa val), så då kan det ju vara bra att veta var man står i olika frågor.

 

Men jag håller med dig i sak om att det är en dum idé att legalisera cannabis...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men... vilka dominerar i samhället? Jo de vuxna, visa, smarta, utbildade.

Vad är vi? Små barn. Vi kan knappt gå och påstå att det skulle vara en fördel att tillåta cannabis, vi vet ju fan ingenting.

Du kanske, men många i tråden är över 18.

 

jag försöker bara få er att ta och tänka efter lite.

Jag också.

 

Ja, låt oss tillåta allt, åh så underbart att gå runt och röka på, våldta, misshandla och mörda, ja wohoo...
:(
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men... vilka dominerar i samhället? Jo de vuxna, visa, smarta, utbildade.

Vad är vi? Små barn. Vi kan knappt gå och påstå att det skulle vara en fördel att tillåta cannabis, vi vet ju fan ingenting.

 

Jag vet att jag själv att jag har sagt saker, men jag håller med samhället för att jag tror det är bäst för oss. Självklart kan man tycka olika, men det här är ju ändå en debatt, jag försöker bara få er att ta och tänka efter lite.

Tänk så bra att det är olagligt, och istället för att tillåta det så kan man istället skaffa bättre kontroll, och kanske få ungdomar att bli poliser istället för att säga att de tycker att man ska tillåta cannabis.

Ja, låt oss tillåta allt, åh så underbart att gå runt och röka på, våldta, misshandla och mörda, ja wohoo...

Om du inte vet någonting om cannabis är det endast för att du själv har valt att inte söka upp någon fakta. Det finns otroligt många vuxna som inte heller är tillräckligt kunniga i frågan för att egentligen kunna uttala sig, ändå gör de det och sorgligt nog är det många som tar det de säger som sanning.

 

Och att tillåta allt låter synnerligen dumt.. även om nästan alla har moraliska spärrar som hindrar dem från att mörda och våldta. Om det endast är lagen som hindrar människor från att bete sig så är det någonting allvarligt fel med oss som ras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...