Ja, lite som Mezox säger. Om man testar en drog en gång. LSD? och får en väldigt stark positiv upplevelse som man sedan går runt och tänker på hela tiden tills man ska ta LSD nästa gång kan det ju fortfarande vara ett missbruk om det påverkar ens tankar på ett negatvt sätt. Det här är ju ett överdrivet exempel men desto mer och intensivare upplevelser man får av droger desto mer borde man ju gå runt och tänka på det och desto större effekter måste det ju ha på ens personlighet.
Och med starka droger menar jag inte farliga utan just att ger en stark effekt. Kaffe är svårt att missbruka eftersom att man inte får något speciellt "rus". Kaffe en gång i veckan är ingenting. Alkohol och cannabis är lättare att missbruka eftersom de har ett rus, dock är det inte så starkt och det går att bruka dessa en gång i veckan utan att det har nämnbar effekt på dig som person. Desto intensivare upplevelse desto mer måste det påveka en. DMT eller liknande lär man ju bli helt besatt av om man gör det en gång i veckan.
Jag har varit lite full en gång och det var skönt. Måste nog säga en av de 10 skönaste upplevelserna i mitt liv typ och det gör att jag tänker på det lite titt som tätt och känner lite för att göra det igen, inte för att jag är beroende av alkohol för jag dricker typ aldrig utan bara för att det var skönt. Det är hur som helst inte speciellt svårt att stå emot, men om jag testade någon drog med starkare effekt skulle det vara betydligt jobbigare.
Därför kommer jag aldrig använda något starkare och även vara försiktig med alkohol. När jag blir äldre kanske jag testar cannabis om situationen är rätt. Men absolut inget starkare.